burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali

Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét

Küzdelmes versenyen szerezte meg az elsőséget Nova Goricában, és ezzel megvédte horvát abszolút bajnoki címét Hideg Krisztián és Kerék István. Az R5-ös alakulat nem csak a nemzeti megmérettetésen bizonyított, de a European Rally Trophyban (ERT) is. A páros hétvégén elért

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett megnyerték a Mitropa Kupa értékelését. A Lovász Pál - Kürti Tamás egység nagyon komoly

Megtört a másfél éves átok

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. Kitettetek magatokért, hogy ott legyetek a célban? - Igen. Szinte az összes gyorsaságin harcoltunk

Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián

A nyári szünet után a nemzetközi megmérettetések is folytatódnak. Hideg Krisztián és Kerék István számára például a European Rally Trophy (ERT), illetve a horvát bajnokság újabb fordulója lesz a következő állomás. A szeptember 7-8-ai Nova Gorica Rallyn ráadásul egy teljesen

Két futam dönt az Eb-címről Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában Megtört a másfél éves átok Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

News image

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett me...

Bővebben

Megtört a másfél éves átok

News image

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. ...

Bővebben

Meg tudtunk villanni és ez biztató a jöv

News image

Az Országos Rali Bajnokság hatodik fordulóját, Ózdon tartották. A verseny érdekessége, hogy míg a prológ és a szombati nap a névadó városban talált otthonra, a második napon Sa...

Bővebben
Továbbra is kísért a miskolci átok
Írta: Faingyerek    2016. május 05. csütörtök, 19:22    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Harmadik Miskolc Rallyeján van túl Lángi Attila, de egyik sem alakult úgy, ahogy ő szerette volna. A múlt hétvégi futamon ráadásul halmozottan hátrányos helyzetben volt a BMW-s pilóta, hiszen sem a gumitaktika, sem a beállítások nem voltak ideálisak. A Z4 menetelésének végül egy sziklafal parancsolt megálljt a 8. szakaszon.


Lángi Attila:
A minket kísérő miskolci átok nem hogy elmúlt volna, inkább jobban megerősödött a hétvégén. Minden a pénteki gumitaktikával kezdődött. Gáborral sokáig agyaltunk rajta, milyen abroncsokat tegyünk fel a BMW-re. Végül úgy döntöttünk, jobb, ha vizes pályára való gumikat rakunk fel és legrosszabb esetben száraz aszfalton gurulunk végig, mintha fordítva, slick gumikkal esőben menetelnénk. Emellett a futómű-beállításunk is teljesen új volt, amit az egyik, már nem aktív versenytársunk javasolt nekünk – ez úton is köszönjük neki a tanácsot.

Az első gyorsaságin egészen jó időt mentünk, de a folytatásban folyamatosan száradt fel az aszfalt, ami rányomta a bélyegét az eredményünkre is. Ezen kívül volt még néhány nehéz pillanatunk. A mai napig nem tudom, hogyan történhetett például az, hogy a második kör rajtja előtt, az erős félhomályban elfelejtettem felkapcsolni a lámpasort a BMW-n. Mire kijöttünk a szakaszról, korom sötét volt, mi pedig csak tompa fénnyel botoztunk…

Ezek után bizakodva vártuk a másnap reggelt. A kezdés ekkor sem volt rossz, ám a mályinkai szakaszon szereztük egy defektet. Lecsorogtunk a pályáról, de addigra már olyan hátrányba kerültünk a többiekhez képest, amit már lehetetlenség lett volna behozni. Ráadásul időközben a puha difit is leégettük. A sátai rajtba ezért már úgy álltunk oda, hogy a fő cél már inkább a nézők szórakoztatása lesz, nem az életre-halálra autózás. Olyan jó hangulatúra sikerült az a gyorsasági, hogy minden rossz emléket feledtetett.

A fiúk a szervizben visszahangolták a beállításainkat keményebbre, s bíztunk abban, hogy így ugyanolyan jól és látványosan fogunk autózni, mint Sátán. Ám amint elrajtoltunk a 8. szakaszon, ”jó” miskolci szokásunkhoz híven, azonnal kitörtük a bal első kereket. Azt hittem, ott felrobbanok. Meg voltam győződve arról, hogy levettük a rontást a kocsiról azzal, hogy minden alkatrészt kicseréltünk benne gyárira – kivéve a lengéscsillapítókat, amik közül az egyik most eltörött a futóműben. A hangulatunkat egy helyi szurkolócsoport mentette meg, akikkel igazi élvezet és öröm volt a közös versenynézés.

Ezzel a nullázással nagy hátrányba kerültünk a kategóriatársainkkal szemben. Nem is azért vagyok dühös, hogy kiestünk, hanem inkább azért, mert nem volt alkalmunk rendesen tesztelni, kipróbálni a különböző beállításokat. Igyekszek ezen az érzésen minél hamarabb túllendülni, hogy Szombathelyen újra egy jóízűt tudjunk autózni – remélhetőleg sikerrel.



Veres Gábor: Teljesen új beállításokkal és gumitaktikával álltunk oda a hétvégi Miskolc Rallye rajtjába. Mint később kiderült, egyik újításunk sem volt sikeres, ami főleg a változó időjárási körülményeknek volt betudható. Ahogy Attila is kiemelte a futam előtt, a szabályok szerint pénteken nem lehetett az első két kör között gumit cserélni, így a vizes aszfaltra való abroncsokkal kellett teljesítenünk a távot a felszáradó pályákon. A helyzetet tovább nehezítette az, hogy a BMW teljesen máshogy viselkedett az új beállítások hatására, így nem úgy abszolváltuk az első napot, ahogyan azt mi szerettük volna.

Szombatra a szervizcsapatunk áthangolta a kocsit, hogy irányítható és élvezhető legyen – ez úton is nagyon köszönjük a csapat áldozatos munkáját, ők ismét megtettek mindent a sikerért. A 7. sátai gyorson oda is pirítottunk egyet a nézőknek, ami után én alig akartam kiszállni az autóból, annyira tetszett a dolog. A 8. szakaszon, Bükkszentlászló és Bükkszentkereszt között azonban nagyon nem jött ki jól a lépés: az autó oldala hozzáért egy sziklafalhoz, eltört benne a gátló, így mi kiállni kényszerültünk. Sajnálom, hogy nem volt alkalmunk többet menni Miskolcon, hiszen nagyon hálás közönségünk volt, szívesen parádéztunk volna még nekik.


Partnereinknek köszönjük az együttműködést: www.220volt.hu, www.visualeurope.com, Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON and SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com