burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali

Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét

Küzdelmes versenyen szerezte meg az elsőséget Nova Goricában, és ezzel megvédte horvát abszolút bajnoki címét Hideg Krisztián és Kerék István. Az R5-ös alakulat nem csak a nemzeti megmérettetésen bizonyított, de a European Rally Trophyban (ERT) is. A páros hétvégén elért

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett megnyerték a Mitropa Kupa értékelését. A Lovász Pál - Kürti Tamás egység nagyon komoly

Megtört a másfél éves átok

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. Kitettetek magatokért, hogy ott legyetek a célban? - Igen. Szinte az összes gyorsaságin harcoltunk

Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián

A nyári szünet után a nemzetközi megmérettetések is folytatódnak. Hideg Krisztián és Kerék István számára például a European Rally Trophy (ERT), illetve a horvát bajnokság újabb fordulója lesz a következő állomás. A szeptember 7-8-ai Nova Gorica Rallyn ráadásul egy teljesen

Két futam dönt az Eb-címről Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában Megtört a másfél éves átok Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

News image

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett me...

Bővebben

Megtört a másfél éves átok

News image

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. ...

Bővebben

Meg tudtunk villanni és ez biztató a jöv

News image

Az Országos Rali Bajnokság hatodik fordulóját, Ózdon tartották. A verseny érdekessége, hogy míg a prológ és a szombati nap a névadó városban talált otthonra, a második napon Sa...

Bővebben
Komoly versenyben győztünk!
Írta: Faingyerek    2016. május 05. csütörtök, 19:32    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Az idei bajnokság második felvonásának Miskolc adott otthont. A jól megszokott salakos bemelegítés idén sajnos elmaradt. Az így keletkezett űrt pótolván az Avalon Park látta vendégül a versenyzőket és a kíváncsiskodókat egy gokartos bemelegítésre.


Balogh Jani:
„Jópofa kis nyitóprogramot hozott össze a rendező és az egyik főtámogató. Nem ismeretlen számomra ez a műfaj, hiszen edzés gyanánt máskor is bepattanok a kis járgányokba. Komoly verseny alakult ki, az elnök úrral viaskodtunk, de végül el kellett engednem. Ez az esemény nagyon jó lehetőség volt, hogy a verseny előtt felgyülemlett feszültséget kicsit oldjam. A 4. legjobb időt sikerült futnom, amivel az éles verseny során is elégedettek lettünk volna."


A Hell 22. Miskolc Rally pénteki programja nyúlfarknyira sikerült. Négy gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni, ami összesen 25 kilométert tett ki. Ha a hosszúságuk nem is okozott komoly fejtörést, az időjárás és a csúszós aszfalt feladta a leckét a párosoknak.
Balogh Jani:
„Kémleltük az eget, valamint a pályák mellől is begyűjtöttük az információkat. Ezek tudatában úgy készültünk, hogy száradni fog, de arra nem fektettünk túl nagy hangsúlyt, hogy az esti órák miatt hűlni fog a levegő. Sajókazán egy nagyon trükkös pálya várt minket, ahol nem szerettünk volna hibázni. A száradó útfelület okán lecseréltük az első tengelyen lévő gumikat slick-re, aminek következtében nagyon megváltozott az autó egyensúlya, ezért Parasznyán nem tudtuk a maximumot kihozni magunkból. Célkitűzésünket teljesítve hibamentesen értünk az esti szervizbe. A második helyről vártuk a másnapi penzumot, ami intő jel volt arra, hogy az ellenfelek is nagyon gyorsak tudnak lenni. "

Szombaton technikás és hosszú szakaszok és etapok vártak Janira és Danira. A cél nem volt más, mint a vezető pozíció visszaszerzése és annak megtartása a céldobogóig.
Balogh Jani:
„Nagyon hosszú volt a kör. A Bükki helyszínek az erdős jellegük miatt nehezebben száradtak, így Bükkszentkereszten csak át akartunk érni mindenféle kockázat nélkül. Mályinkának csak bizonyos részein tudtunk igazán gyorsan menni. Az általam nem preferált Sátára fektettük a nagyobb hangsúlyt, ahol dupla vagy semmi alapon szerettünk volna nagyon gyorsak lenni. Sikerült a jól meg szokott ritmusunkat felvenni és már itt a kategória élére tudtunk állni. A második körben tovább fokoztuk a tempót és sikerült az abszolút 4. helyre előreszaladni.


A harmadik körben volt egy kis kalandunk, ami nagyban befolyásolta a versenyünk hátralévő részét. Bükkszentlászlón nagyon optimálisak voltak a körülmények, jó ritmusban autóztunk, folyamatosan feszegettük a határokat, ami a szakasz célja előtt megbosszulta önmagát. A mészégetőnél száraz úton fordultunk, de újból az erdőbe érve csúszós felület fogadott minket, így a tempónk jóval nagyobbnak bizonyult, mint amivel el lehetett volna fordulni. Ráijesztettünk néhány fotósra és persze magunkra, hiszen nagyon közel jöttek a fák, de szerencsésen elkerültük őket. Az autónk egy minimális sérülést szenvedett, azonban arra pont elég volt, hogy a PowerStage-n nem tudtuk a maximumot nyújtani, így le kellett mondanunk az itt megszerezhető plusz pontokról. A célban a kategória győzelemnek örülhettünk és pódiumra állhattunk az abszolút 5. helyen, ami számomra a hazai közönség előtt nagyon nagy öröm!"

Nem maradt sok idő kipihenni a verseny fáradalmait. Május 1-én, vasárnap már a Budapesten megrendezett Nagy Futamon szórakoztatták a kordonok mentén összegyűlt tömeget és népszerűsítették az autósportokat, azok között is a rallyt.
Balogh Jani:
„Egy nagyon jó napot tölthettünk el rengeteg rajongó társaságában. Nem aludtunk sokat mégsem éreztük magunkat fáradtnak. Nagyon nagy élmény volt az Erzsébet hídon vagy a Clark Ádám téren büntetlenül száguldozni és mókázni a nézők megelégedésére.”