burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali

Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét

Küzdelmes versenyen szerezte meg az elsőséget Nova Goricában, és ezzel megvédte horvát abszolút bajnoki címét Hideg Krisztián és Kerék István. Az R5-ös alakulat nem csak a nemzeti megmérettetésen bizonyított, de a European Rally Trophyban (ERT) is. A páros hétvégén elért

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett megnyerték a Mitropa Kupa értékelését. A Lovász Pál - Kürti Tamás egység nagyon komoly

Megtört a másfél éves átok

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. Kitettetek magatokért, hogy ott legyetek a célban? - Igen. Szinte az összes gyorsaságin harcoltunk

Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián

A nyári szünet után a nemzetközi megmérettetések is folytatódnak. Hideg Krisztián és Kerék István számára például a European Rally Trophy (ERT), illetve a horvát bajnokság újabb fordulója lesz a következő állomás. A szeptember 7-8-ai Nova Gorica Rallyn ráadásul egy teljesen

Két futam dönt az Eb-címről Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában Megtört a másfél éves átok Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

News image

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett me...

Bővebben

Megtört a másfél éves átok

News image

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. ...

Bővebben

Meg tudtunk villanni és ez biztató a jöv

News image

Az Országos Rali Bajnokság hatodik fordulóját, Ózdon tartották. A verseny érdekessége, hogy míg a prológ és a szombati nap a névadó városban talált otthonra, a második napon Sa...

Bővebben
19-re lapot húztak Botka Dávidék
Írta: Faingyerek    2016. május 07. szombat, 12:00    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A mezőny éléről rajtol az Acropolis Rally első versenynapján a Botka Rally Team párosa. A kvalifikációs szakaszon rakoncátlankodó versenyautónak sikerült megtalálni a hibáját és szombaton teljes erőbedobással kezdenek Botka Dávidék.


Mindenki úgy beszél az Acropolis Rally-ról, hogy az a verseny, aminek a pályái a legjobban igénybe veszik a versenyautókat. Dávid szerint:
„Nem olyan kemények a szakaszok. Ami a nehézségét adja, hogy hosszúak és folyamatosan változik a felületük. Ha nem esik akkora eső, mint tavaly, akkor talán még könnyebbnek mondanám, mint a 2015-öt. Néhol szűkebb, néhol széles, nagyon változatos a nyomvonal."

Nem volt izgalomtól mentes a gyorsasági szakaszok felírása, hiszen a pályabejáró autót mindkét nap végén szerelni kellett.
„Az első estére az első kerék lazult fel, majd másnap az utolsó szakasz felénél kitört a hátsó kerekünk. Elsőre nem tűnt biztatónak a dolog, de a srácok megoldották, be tudtuk fejezni a pályabejárást.”


A versenyautó is rakoncátlankodott a kvalifikációs szakaszon, a páros nem is tudta a saját tempóját autózni.
„Folyamatosan rugdosnom kellett a kuplungot, hogy felérjünk a hegyre. Később kiderült, 0,6 bár volt a turbónyomásunk. A szervizparkban a fiúk találtak egy olyan vezetékszakadást, amit nem is értek, hogyan sikerült észrevenniük. Ha nem lett volna meg, szerintem egész év végéig szenvedtünk volna ezzel a hibával. Köszönet nekik, újra bizonyítottak!”

Nem ez az első Acropolis Rally-ja a Botka Rally Team-nek, mégsem tudtak előnyt kovácsolni a tavalyi tapasztalatokból, hiszen teljesen más az idei futam.
„Minden más, mint 2015-ben volt! Tavaly az Acropolis lábától rajtoltunk, idén a Thermopülai csata emlékére felállított Leónidasz szobor mellett állították fel a rajtkaput. Nem lehet okunk panaszra, hiszen a görög rendezők Lamiában, a versenyközpontban is tökéletes körülményeket alakítottak ki a szervizpark részére. És természetesen a gyorsasági szakaszok is teljesen újak a számunka.”



A kvalifikáción a 11. időt autózta a páros, így a rajthelyválasztásnál egy kicsit taktikázni kényszerült a csapat: „Sajnos nem tudtuk azt az időt menni a kvalifikáción, amit elterveztem. Az ötödik helyet választhattam volna az eredményünk alapján, de akkor úgy döntöttem, ha az első helyen megyünk, akkor lehet, hogy meglepetést tudunk okozni. Pont az ellenkezőjét csináljuk, mint a többiek. Akik jó időt mentek, hátrébb választották a rajthelyüket. Hátha szerencsénk lesz azzal, hogy például nekünk még nem fog esni, nekik talán már igen, vagy csak a pálya romlik jobban, mint tervezték.
Teljesen más gumival fogunk kimenni, mint a többiek. Bízom benne, hogy egy olyat tudunk húzni ezzel, amivel talán meglepetést tudunk okozni.”

Szombaton és vasárnap összesen 12 gyorsasági szakasz és 230 gyorsasági kilométer vár Botka Dávidra és Szeles Péterre. A verseny hivatalos honlapja: http://acropolisrally.gr/
A csapatról képeket, videókat a facebook oldalunkon talál!

Fotó: Duen.hu