burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Tökéletes hétvége a Mátrában

  Várakozásain felül teljesített a Korda Racing Mitsubishis pilótája Strider Zoltán a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen, hiszen mindkét nap megnyerte a kategóriáját és a II. Class Kupában Rafi bivalyerős Porscheja mögött végzett a második helyen, ráadásul sok másodpercet tudott javulni a

Hosszú szakaszokon gyors befejezés

A Veszprém Ralin szuperralizott a Kurtos Robi – Szegedi Máté kettős. A terv az volt, hogy a célban ünnepelnek, de a turbó hamar megvétózta a verseny végkimenetelét. A veszprémi futam vége előtt három gyorssal kiálltatok, miért? - Kaptunk egy defektet, ezért

Családi küzdelmek várhatók a Mátrában

Az idei lesz a 3. alkalom, hogy Lángi Attila a rallyt lecseréli, és hegyiversenyen próbálja ki magát, illetve a BMW Z4 versenygépét. A 35. HE-DO Mátrai Hegyiverseny kijelölt szakasza nem lesz ismeretlen a Varga Racing Team pilótája számára, hiszen régebben

A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe…

Szentgyörgyi Fanni, a Livewire Team versenyzője a Visontai edzés után felkészülten vág neki a Bélapátfalvai Bélkő-hegy kihívásának. A drifter lány tisztelettel tekint a hegyi versenyre, hiszen a tavalyi rendezvényen több versenyzőtársát látta „elvérezni”. Fanni, készen állsz a hegy kihívásaira? Készen állok a

Fontos pontok Veszprémből

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tábori Ákos - Nagy Attila duó a hármas kategória második helyén érkezett a

Az élmezőnyben tudtunk autózni

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a korábbi futamokon beütött balszerencse. Balogh Jani:„Szombathely után maradtak bennünk kérdések a murvás

Tökéletes hétvége a Mátrában Hosszú szakaszokon gyors befejezés Családi küzdelmek várhatók a Mátrában A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe… Fontos pontok Veszprémből Az élmezőnyben tudtunk autózni
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Hosszú szakaszokon gyors befejezés

News image

A Veszprém Ralin szuperralizott a Kurtos Robi – Szegedi Máté kettős. A terv az volt, hogy a célban ünnepelnek, de a turbó hamar megvétózta a verseny végkimenetelét. ...

Bővebben

Fontos pontok Veszprémből

News image

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tá...

Bővebben

Az élmezőnyben tudtunk autózni

News image

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a ...

Bővebben
IV. Roland-Autó Szendrő Rallye
Írta: Faingyerek    2009. július 25. szombat, 10:59    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

altA GREPTON Rali-Túra bajnokság ötödik futamának, másfeles szorzójú, három különböző gyorsasági szakaszon zajló szendrői futamnak a kiírása már letölthető

 

 
 

 

 

alt

IV. Roland-Autó Szendrő Rallye
Szendrő, 2009. augusztus 8-9.

Hivatalos Honlap

Versenykiírás

Nevezési lap
(nevezési határidő: 2009. július 31.)

 

Pályaajánló nézői szempontból

Gyors 1,4,7 – ABOD-GALVÁCS-SZENDRŐ: 2002-ben az I. Tisza rallye-n ez a szakasz fordított irányban volt. Meglepetés a rajt helye, ugyanis a községtáblától (Ládbesenyő felőli végén) indulnak és benn a faluban 1 km-en keresztül „kanyarognak”, benne egy hidas-dobbantós részzel. Nagyon jól belátható, több nézői ponttal és ha jó helyre állsz, kétszer is láthatsz egy versenyautót. A községet elhagyva az első 3 kilométere eléggé „lobogós”, tehát arra nem érdemes nézelődni, kivéve a királykúti derékszög elágazást. A középső szakasza (a Galvács előtti 1,5 km) nagyon látványos, ugyanis lejtőn lefelé rongyolnak, hepehupás-dobálós, a falu előtt közvetlenül érdekes kanyarkombinációkkal, de figyelem, mert lesznek itt nézők elől elzárt területek is (nincs hely hova állni). A falu központja is izgalmas lehet, a kényelmesebbeknek nagyon megfelelő. A Galvács utáni 2 km bevállalós és tempós, igazán érdekes – nézői szempontból – része már nincs, talán a hidas rész és az utolsó – hidas – kanyarkombináció. Megközelíteni Szendrő felől könnyebb, de Miskolc irányából Edelény felől érdemes jönni, természetesen még pályazárás előtt. Pályazárás várhatóan: 6 órától!

Gyors 2,5,8 – MESZES-RAKACASZEND-RAKACA:
A Miskolc valamint Szendrő Rally-k egyik klasszikus gyorsaságija, ezért nagyon bemutatni nem kell. A rajt 200 m-rel előbbre került így egymás után 3-4 kanyar jól belátható, tőle 1 km-re a „Kígyó-szög” is sok nézőt vonz. Az utána következő dobós jobbosban már sok versenyző elvérzett. Rakacaszendig tempós, bevállalós, kevés nézői hellyel. A falu bejáratánál nagyon jól belátható terület, érdemes letelepülni. Aki még nagyobb izgalmakra vágyik, haladjon tovább még vagy 2 kilométert és keresse meg a 2 telefonoszlopos kanyart és bújjon el a bokrokban, valószínű lesz munkája. Az utolsó 2 km bevállalós-lobogós, aki Rakaca felől közelíti a gyorsot, annak kisebb élményekben lehet része. Megközelítés Szendrő-Szalonna-Rakacai tó vagy az Encs-Krasznokvajda-Rakaca irányból. Rendőri zárás Meszes község elején, kicsit gyalogolva látod az első 3-4 kanyart és a rajtot illetve Rakacán a faluközpontban.

Gyors 3,6,9 – VISZLÓ-TORNASZENTJAKAB-HÍDVÉGARDÓ:
A Miskolc valamint Szendrő Rally-k másik klasszikus gyorsaságija, nagyon bemutatni ezt sem kell. Rengetegen nézik a rajt utáni első km-t, amely emelkedőn felfelé indul és nagyon jól belátható. Következő „izgalmas” rész a Tornaszentjakab előtti dupla szerpentin, lejtőn lefelé (a helyi erők szépen ki szokták takarítani a réteket a nézők kedvéért, ezért ne szemeteljetek!), hát nem mondom sokan bevállalták és sokan el is véreztek már ott. A Tornaszentjakab előtti lassító és az elág is rejteget izgalmakat. A falu utáni 1,5 km „gyorsulási verseny”, de az Antal-major melletti hidas és az előtte lévő kombinációs kanyarok kárpótolnak. Antalmajort meg lehet közelíteni Hídvégardóból is egy elég jól járható földúton az alábbiak szerint: Hídvégardóba a határállomás felől érkezve a főútról (Tornai út) a 3. utca kereszteződésnél balra fordulva (Arany J. utca) haladunk, majd kiérve a faluból a földúton mindig csak egyenesen haladva 2 km.múlva elérjük Antalmajort. A becskeházi elágtól a bódvalenkei elágig azok jöjjenek, akik Hídvégardóban telepedtek le. Közel van a cél és 5-10 perc sétával elég sok látványos helyre el lehet jutni. Megközelítés két irányból: a rajthoz a rakacai cél után 5 km-rel elérhetsz, de Rakacát megközelítheted Encs-Krasznokvajda irányából. A cél irányából közelítők a Szendrő-Perkupa-Bódvaszilas-Komjáti-Bódvalenke-Hídvégardó útvonalat válasszák.

És még egy adalék: aki Galvács községet választja, 2 km-t átgyalogolva egy dombon, át tud menni a meszesi rajthoz!

Pályaajánló versenyzői szempontból


Gyors 1,4,7 – ABOD-GALVÁCS-SZENDRŐ: 2002-ben fordított irányban már mentem rajta. Becsukott szemmel ismerem, mivel szendrőiként rengeteget jártam arra. „Meglepő és mulatságos” a rajt, ugyanis a község másik végén (Ládbesenyő felőli rész) lesz a rajt. 200 méter után kerülővel bekanyarodunk a község mellékutcájára (nagyon jó állapotú, egysávos aszfalt), majd a polgármesteri hivatalnál jobbra (buszmegállóra vigyázzatok!) és jön a meglepi: a hidas-dobbantós. Itt nagyon pontos itinert kell írni, mert utána 50-re jön egy jobbos-emlékműves kanyar. Utána a dobós-jobbost megtisztelve 100 méter után kiérünk a főútra, amit egy emlékmű jobbról-balra történő megkerülésével hajtunk végre. Aki a nézőknek akar autózni itt megteheti, ugyanis várhatóan rengetegen lesznek. A községből kiérve tempós, lobogós pályával, derékszögű kanyarokkal és néhány lassítóval találkozhatunk. A középső szakasza (a Galvács előtti 1,5 km) versenyzői szempontból is nagyon látványos, mondhatnám „munkás”, lejtőn lefelé, hepehupás-dobálós úton elég nehéz tempósan haladni és a falu előtti csiki-csukis kanyarkombinációkhoz (felhordásos lehet!) kell vér a pucába. Aki itt le meri engedni, az értékes másodperceket szerezhet, de vigyázzatok, itt rengeteg néző várható. A falu központjában a „rózsás” jobbost és az utána következő balos-dobós-hidast (dob egy kicsit) a nézőknek el lehet engedni. A Galvács utáni 2 km bevállalós és tempós, talán a „hidas” részeket érdemes jobban „megtisztelni”.

Gyors 2,5,8 – MESZES-RAKACASZEND-RAKACA: Nagyon bemutatni nem kell. Most 200m-rel korábban lesz a rajt, sok néző várható. A „Kígyó-szög”-ig tempó, 1 lassítóval. Az utána következő dobós jobbosban már sok versenyző elvérzett, érdemes pontosan felírni, megtisztelni. Rakacaszendig tempós, bevállalós, ha jól felírod, sok másodpercet nyerhetsz. A falu bejáratánál sok néző, a balos kifelé dob, a jobbos dupla gumis. A faluból kiérve 2 kilométer után az elhíresült telefonoszlopos kanyarokat tiszteljétek meg, előtte dobálós a féktáv. Az utolsó 2 km bevállalós-lobogós.

Gyors 3,6,9 – VISZLÓ-TORNASZENTJAKAB-HÍDVÉGARDÓ: A másik klasszikus gyorsasági, nagyon bemutatni ezt sem kell. Rengetegen nézik a rajt utáni első km-t, amely emelkedőn felfelé indul és jó állapotú, fehér aszfalt, kis köbcentiseknek kicsit szenvedős. Utána lobogunk lefelé és mire belelendülnénk a debrétei elágban lassító, majd a Tornaszentjakab előtti dupla szerpentin felhordásos, csúszós, dobálós, de ki van kátyuzva. Aki itt le meri nyomni, szerezhet egy kis előnyt. A falu utáni 1,5 km „gyorsulási verseny”, lassítóval. Az Antal-major környékét meg kell tisztelni, figyelni kell a „hidas”-ra és az előtte lévő kombinációs kanyarokra. Újabb lassító után jön a becskeházi elág és tempós dobálós kanyarok, majd a becskeházi elágban terelő, ami elég poros, látványra igyekvőknek jó lehetőség. Az utolsó pár száz méter tempós bevállalás, időnként levegőben úszó kerekekkel, majd a STOP után közvetlen a szervizpark bejárata, a virágos parkjairól és rendezett kastélyairól híres Hídvégardó belterületén. Itt nagyon fontos, hogy tartsuk be a biztonságiak utasításait és figyeljünk a hulladékaink összegyűjtésére.

rh_szendro_terkep_abod

rh_szendro_terkep_meszes

rh_szendro_terkep_viszlo

RTE közlemény
2009. július 23.

1. Az I. Kistérség Rali tévés beszámolói a következő időpontokban lesznek:

2009. július 26-án, vasárnap, 12:50-kor, az RTL Klub Magyar Autósport Magazinjában, valamint 2009. augusztus 1-én, szombaton, 15:05-kor az ATV Tempó című magazinjában (ismétlés augusztus 4-én, kedden, 16:25-kor) lesznek láthatóak.

RTE Vezetősége nevében:
Pájer Ani