burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az A6-os csoport kapu zárjait, melynek lépcsői a dobogó felső fokára juttatták őket.

Ezt dobta idén a gép

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik már a következő évüket. Megint cserben hagyott a versenyautó? - Leszakadt az osztómű a

Vezető helyről estek ki

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, ami lehet a világon sem ment még tönkre senkinek. A csapat nagyon készült a

Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez

Nagyon hosszú versenyen van túl a CREDOBUS-LPWMSport négy versenyző párosa, akik a hétvégén az I. Nyíregyháza Rally-n biztosították be az év végi értékelés eredményeit. Sikeresen teljesítette hosszú távú versenyét a Lovász Pál - Kürti Tamás egység, akik úgy autóztak, ahogyan az

Háromszor estek ki egyazon versenyen

Nem sok esély van arra, hogy valaki egy versenyhétvége alatt háromszor is feladja a küzdelmeket. Lángi Attilának és a BMW Z4-nek azonban ez most az I. Nyíregyháza Rallyen sikerült. Nem is akárhogyan… Lángi Attila: Vegyesek az érzéseim az 1. Nyíregyháza Rallyeval

Nyíregyháza az ERC versenynaptárában

NYÍREGYHÁZA AZ ERC-SOROZATBAN, A MAGYAR VÁROS ÚJ HELYSZÍNKÉNT SZEREPEL A 2019-ES EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁRBAN *A magyar sportállamtitkár: “Óriási lépés ez számunkra” *A látványos Azori-szigeteki viadal nyitja a következő sorozatot márciusban *Új időpontban Liepāja, Lengyelország és Ciprus *Egyenlő arányban az aszfaltos és a murvás ralik az

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához Ezt dobta idén a gép Vezető helyről estek ki Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez Háromszor estek ki egyazon versenyen Nyíregyháza az ERC versenynaptárában I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

News image

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az...

Bővebben

Ezt dobta idén a gép

News image

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik má...

Bővebben

Vezető helyről estek ki

News image

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, am...

Bővebben
IV. Roland-Autó Szendrő Rallye
Írta: Faingyerek    2009. július 25. szombat, 10:59    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

altA GREPTON Rali-Túra bajnokság ötödik futamának, másfeles szorzójú, három különböző gyorsasági szakaszon zajló szendrői futamnak a kiírása már letölthető

 

 
 

 

 

alt

IV. Roland-Autó Szendrő Rallye
Szendrő, 2009. augusztus 8-9.

Hivatalos Honlap

Versenykiírás

Nevezési lap
(nevezési határidő: 2009. július 31.)

 

Pályaajánló nézői szempontból

Gyors 1,4,7 – ABOD-GALVÁCS-SZENDRŐ: 2002-ben az I. Tisza rallye-n ez a szakasz fordított irányban volt. Meglepetés a rajt helye, ugyanis a községtáblától (Ládbesenyő felőli végén) indulnak és benn a faluban 1 km-en keresztül „kanyarognak”, benne egy hidas-dobbantós részzel. Nagyon jól belátható, több nézői ponttal és ha jó helyre állsz, kétszer is láthatsz egy versenyautót. A községet elhagyva az első 3 kilométere eléggé „lobogós”, tehát arra nem érdemes nézelődni, kivéve a királykúti derékszög elágazást. A középső szakasza (a Galvács előtti 1,5 km) nagyon látványos, ugyanis lejtőn lefelé rongyolnak, hepehupás-dobálós, a falu előtt közvetlenül érdekes kanyarkombinációkkal, de figyelem, mert lesznek itt nézők elől elzárt területek is (nincs hely hova állni). A falu központja is izgalmas lehet, a kényelmesebbeknek nagyon megfelelő. A Galvács utáni 2 km bevállalós és tempós, igazán érdekes – nézői szempontból – része már nincs, talán a hidas rész és az utolsó – hidas – kanyarkombináció. Megközelíteni Szendrő felől könnyebb, de Miskolc irányából Edelény felől érdemes jönni, természetesen még pályazárás előtt. Pályazárás várhatóan: 6 órától!

Gyors 2,5,8 – MESZES-RAKACASZEND-RAKACA:
A Miskolc valamint Szendrő Rally-k egyik klasszikus gyorsaságija, ezért nagyon bemutatni nem kell. A rajt 200 m-rel előbbre került így egymás után 3-4 kanyar jól belátható, tőle 1 km-re a „Kígyó-szög” is sok nézőt vonz. Az utána következő dobós jobbosban már sok versenyző elvérzett. Rakacaszendig tempós, bevállalós, kevés nézői hellyel. A falu bejáratánál nagyon jól belátható terület, érdemes letelepülni. Aki még nagyobb izgalmakra vágyik, haladjon tovább még vagy 2 kilométert és keresse meg a 2 telefonoszlopos kanyart és bújjon el a bokrokban, valószínű lesz munkája. Az utolsó 2 km bevállalós-lobogós, aki Rakaca felől közelíti a gyorsot, annak kisebb élményekben lehet része. Megközelítés Szendrő-Szalonna-Rakacai tó vagy az Encs-Krasznokvajda-Rakaca irányból. Rendőri zárás Meszes község elején, kicsit gyalogolva látod az első 3-4 kanyart és a rajtot illetve Rakacán a faluközpontban.

Gyors 3,6,9 – VISZLÓ-TORNASZENTJAKAB-HÍDVÉGARDÓ:
A Miskolc valamint Szendrő Rally-k másik klasszikus gyorsaságija, nagyon bemutatni ezt sem kell. Rengetegen nézik a rajt utáni első km-t, amely emelkedőn felfelé indul és nagyon jól belátható. Következő „izgalmas” rész a Tornaszentjakab előtti dupla szerpentin, lejtőn lefelé (a helyi erők szépen ki szokták takarítani a réteket a nézők kedvéért, ezért ne szemeteljetek!), hát nem mondom sokan bevállalták és sokan el is véreztek már ott. A Tornaszentjakab előtti lassító és az elág is rejteget izgalmakat. A falu utáni 1,5 km „gyorsulási verseny”, de az Antal-major melletti hidas és az előtte lévő kombinációs kanyarok kárpótolnak. Antalmajort meg lehet közelíteni Hídvégardóból is egy elég jól járható földúton az alábbiak szerint: Hídvégardóba a határállomás felől érkezve a főútról (Tornai út) a 3. utca kereszteződésnél balra fordulva (Arany J. utca) haladunk, majd kiérve a faluból a földúton mindig csak egyenesen haladva 2 km.múlva elérjük Antalmajort. A becskeházi elágtól a bódvalenkei elágig azok jöjjenek, akik Hídvégardóban telepedtek le. Közel van a cél és 5-10 perc sétával elég sok látványos helyre el lehet jutni. Megközelítés két irányból: a rajthoz a rakacai cél után 5 km-rel elérhetsz, de Rakacát megközelítheted Encs-Krasznokvajda irányából. A cél irányából közelítők a Szendrő-Perkupa-Bódvaszilas-Komjáti-Bódvalenke-Hídvégardó útvonalat válasszák.

És még egy adalék: aki Galvács községet választja, 2 km-t átgyalogolva egy dombon, át tud menni a meszesi rajthoz!

Pályaajánló versenyzői szempontból


Gyors 1,4,7 – ABOD-GALVÁCS-SZENDRŐ: 2002-ben fordított irányban már mentem rajta. Becsukott szemmel ismerem, mivel szendrőiként rengeteget jártam arra. „Meglepő és mulatságos” a rajt, ugyanis a község másik végén (Ládbesenyő felőli rész) lesz a rajt. 200 méter után kerülővel bekanyarodunk a község mellékutcájára (nagyon jó állapotú, egysávos aszfalt), majd a polgármesteri hivatalnál jobbra (buszmegállóra vigyázzatok!) és jön a meglepi: a hidas-dobbantós. Itt nagyon pontos itinert kell írni, mert utána 50-re jön egy jobbos-emlékműves kanyar. Utána a dobós-jobbost megtisztelve 100 méter után kiérünk a főútra, amit egy emlékmű jobbról-balra történő megkerülésével hajtunk végre. Aki a nézőknek akar autózni itt megteheti, ugyanis várhatóan rengetegen lesznek. A községből kiérve tempós, lobogós pályával, derékszögű kanyarokkal és néhány lassítóval találkozhatunk. A középső szakasza (a Galvács előtti 1,5 km) versenyzői szempontból is nagyon látványos, mondhatnám „munkás”, lejtőn lefelé, hepehupás-dobálós úton elég nehéz tempósan haladni és a falu előtti csiki-csukis kanyarkombinációkhoz (felhordásos lehet!) kell vér a pucába. Aki itt le meri engedni, az értékes másodperceket szerezhet, de vigyázzatok, itt rengeteg néző várható. A falu központjában a „rózsás” jobbost és az utána következő balos-dobós-hidast (dob egy kicsit) a nézőknek el lehet engedni. A Galvács utáni 2 km bevállalós és tempós, talán a „hidas” részeket érdemes jobban „megtisztelni”.

Gyors 2,5,8 – MESZES-RAKACASZEND-RAKACA: Nagyon bemutatni nem kell. Most 200m-rel korábban lesz a rajt, sok néző várható. A „Kígyó-szög”-ig tempó, 1 lassítóval. Az utána következő dobós jobbosban már sok versenyző elvérzett, érdemes pontosan felírni, megtisztelni. Rakacaszendig tempós, bevállalós, ha jól felírod, sok másodpercet nyerhetsz. A falu bejáratánál sok néző, a balos kifelé dob, a jobbos dupla gumis. A faluból kiérve 2 kilométer után az elhíresült telefonoszlopos kanyarokat tiszteljétek meg, előtte dobálós a féktáv. Az utolsó 2 km bevállalós-lobogós.

Gyors 3,6,9 – VISZLÓ-TORNASZENTJAKAB-HÍDVÉGARDÓ: A másik klasszikus gyorsasági, nagyon bemutatni ezt sem kell. Rengetegen nézik a rajt utáni első km-t, amely emelkedőn felfelé indul és jó állapotú, fehér aszfalt, kis köbcentiseknek kicsit szenvedős. Utána lobogunk lefelé és mire belelendülnénk a debrétei elágban lassító, majd a Tornaszentjakab előtti dupla szerpentin felhordásos, csúszós, dobálós, de ki van kátyuzva. Aki itt le meri nyomni, szerezhet egy kis előnyt. A falu utáni 1,5 km „gyorsulási verseny”, lassítóval. Az Antal-major környékét meg kell tisztelni, figyelni kell a „hidas”-ra és az előtte lévő kombinációs kanyarokra. Újabb lassító után jön a becskeházi elág és tempós dobálós kanyarok, majd a becskeházi elágban terelő, ami elég poros, látványra igyekvőknek jó lehetőség. Az utolsó pár száz méter tempós bevállalás, időnként levegőben úszó kerekekkel, majd a STOP után közvetlen a szervizpark bejárata, a virágos parkjairól és rendezett kastélyairól híres Hídvégardó belterületén. Itt nagyon fontos, hogy tartsuk be a biztonságiak utasításait és figyeljünk a hulladékaink összegyűjtésére.

rh_szendro_terkep_abod

rh_szendro_terkep_meszes

rh_szendro_terkep_viszlo

RTE közlemény
2009. július 23.

1. Az I. Kistérség Rali tévés beszámolói a következő időpontokban lesznek:

2009. július 26-án, vasárnap, 12:50-kor, az RTL Klub Magyar Autósport Magazinjában, valamint 2009. augusztus 1-én, szombaton, 15:05-kor az ATV Tempó című magazinjában (ismétlés augusztus 4-én, kedden, 16:25-kor) lesznek láthatóak.

RTE Vezetősége nevében:
Pájer Ani