Újra versenyben!

Március első napjaiban elrajtolt a 2019-es horvát rallybajnokság. A szezonnyitó Kumrovec Rally nevezői között ismét ott volt Hideg Krisztián és Kerék István is. Habár ők eredetileg ezt nem így tervezték… Most mégis úgy döntöttek, hogy 2019-ben folytatják a versenyzést, és

Újra itthon versenyez Botka Dávid!

Csapatépítő szezonjuk lesz az idei A 2018-as esztendő nem nevezhető sikerévnek a Botka Dávid életében. A szezon elején elszenvedett hatalmas bukás rányomta a bélyegét az egész évadra és év végére szétesett a Botka Rally Team. Dudu nem adja fel, két versenyautót

Az utolsó pillanatban állt össze a verseny

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Temesvári László ült be a BMW Z4-be. Ráadásul az nem is volt elég

Felemás évzáró

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Opellel a Historic kategória 3. helyén fejezte be az első versenynapot. „Az első szakasz

Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén

Tradicionális hátsókerék meghajtású versenyautókkal vesznek részt a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a 2018-as jubileumi Szilveszter Rallye-n. A Tresó Ádám - Boér Máté páros egy évvel ezelőtt itt a Szilveszter Rallye-n indult először az autóval, amit Béres József mögött a második helyen zártak.  Az idei

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Ünnepi készülődés

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna különleges évzáróval búcsúztatja a 2018-as rallye szezont. A páros ismét rajthoz áll a méltán népszerű szilveszter Rallye-n, ahol a tervek szerint fesztelen örömautózással köszönnek el az eredményekben gazdag évadtól. A

Újra versenyben! Újra itthon versenyez Botka Dávid! Az utolsó pillanatban állt össze a verseny Felemás évzáró Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló Ünnepi készülődés
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Újra itthon versenyez Botka Dávid!

News image

Csapatépítő szezonjuk lesz az idei A 2018-as esztendő nem nevezhető sikerévnek a Botka Dávid életében. A szezon elején elszenvedett hatalmas bukás rányomta a bélyegét az egész évadra és év...

Bővebben

Az utolsó pillanatban állt össze a verse

News image

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Te...

Bővebben

Felemás évzáró

News image

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Op...

Bővebben
IV. Roland-Autó Szendrő Rallye
Írta: Faingyerek    2009. július 25. szombat, 10:59    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

altA GREPTON Rali-Túra bajnokság ötödik futamának, másfeles szorzójú, három különböző gyorsasági szakaszon zajló szendrői futamnak a kiírása már letölthető

 

 
 

 

 

alt

IV. Roland-Autó Szendrő Rallye
Szendrő, 2009. augusztus 8-9.

Hivatalos Honlap

Versenykiírás

Nevezési lap
(nevezési határidő: 2009. július 31.)

 

Pályaajánló nézői szempontból

Gyors 1,4,7 – ABOD-GALVÁCS-SZENDRŐ: 2002-ben az I. Tisza rallye-n ez a szakasz fordított irányban volt. Meglepetés a rajt helye, ugyanis a községtáblától (Ládbesenyő felőli végén) indulnak és benn a faluban 1 km-en keresztül „kanyarognak”, benne egy hidas-dobbantós részzel. Nagyon jól belátható, több nézői ponttal és ha jó helyre állsz, kétszer is láthatsz egy versenyautót. A községet elhagyva az első 3 kilométere eléggé „lobogós”, tehát arra nem érdemes nézelődni, kivéve a királykúti derékszög elágazást. A középső szakasza (a Galvács előtti 1,5 km) nagyon látványos, ugyanis lejtőn lefelé rongyolnak, hepehupás-dobálós, a falu előtt közvetlenül érdekes kanyarkombinációkkal, de figyelem, mert lesznek itt nézők elől elzárt területek is (nincs hely hova állni). A falu központja is izgalmas lehet, a kényelmesebbeknek nagyon megfelelő. A Galvács utáni 2 km bevállalós és tempós, igazán érdekes – nézői szempontból – része már nincs, talán a hidas rész és az utolsó – hidas – kanyarkombináció. Megközelíteni Szendrő felől könnyebb, de Miskolc irányából Edelény felől érdemes jönni, természetesen még pályazárás előtt. Pályazárás várhatóan: 6 órától!

Gyors 2,5,8 – MESZES-RAKACASZEND-RAKACA:
A Miskolc valamint Szendrő Rally-k egyik klasszikus gyorsaságija, ezért nagyon bemutatni nem kell. A rajt 200 m-rel előbbre került így egymás után 3-4 kanyar jól belátható, tőle 1 km-re a „Kígyó-szög” is sok nézőt vonz. Az utána következő dobós jobbosban már sok versenyző elvérzett. Rakacaszendig tempós, bevállalós, kevés nézői hellyel. A falu bejáratánál nagyon jól belátható terület, érdemes letelepülni. Aki még nagyobb izgalmakra vágyik, haladjon tovább még vagy 2 kilométert és keresse meg a 2 telefonoszlopos kanyart és bújjon el a bokrokban, valószínű lesz munkája. Az utolsó 2 km bevállalós-lobogós, aki Rakaca felől közelíti a gyorsot, annak kisebb élményekben lehet része. Megközelítés Szendrő-Szalonna-Rakacai tó vagy az Encs-Krasznokvajda-Rakaca irányból. Rendőri zárás Meszes község elején, kicsit gyalogolva látod az első 3-4 kanyart és a rajtot illetve Rakacán a faluközpontban.

Gyors 3,6,9 – VISZLÓ-TORNASZENTJAKAB-HÍDVÉGARDÓ:
A Miskolc valamint Szendrő Rally-k másik klasszikus gyorsaságija, nagyon bemutatni ezt sem kell. Rengetegen nézik a rajt utáni első km-t, amely emelkedőn felfelé indul és nagyon jól belátható. Következő „izgalmas” rész a Tornaszentjakab előtti dupla szerpentin, lejtőn lefelé (a helyi erők szépen ki szokták takarítani a réteket a nézők kedvéért, ezért ne szemeteljetek!), hát nem mondom sokan bevállalták és sokan el is véreztek már ott. A Tornaszentjakab előtti lassító és az elág is rejteget izgalmakat. A falu utáni 1,5 km „gyorsulási verseny”, de az Antal-major melletti hidas és az előtte lévő kombinációs kanyarok kárpótolnak. Antalmajort meg lehet közelíteni Hídvégardóból is egy elég jól járható földúton az alábbiak szerint: Hídvégardóba a határállomás felől érkezve a főútról (Tornai út) a 3. utca kereszteződésnél balra fordulva (Arany J. utca) haladunk, majd kiérve a faluból a földúton mindig csak egyenesen haladva 2 km.múlva elérjük Antalmajort. A becskeházi elágtól a bódvalenkei elágig azok jöjjenek, akik Hídvégardóban telepedtek le. Közel van a cél és 5-10 perc sétával elég sok látványos helyre el lehet jutni. Megközelítés két irányból: a rajthoz a rakacai cél után 5 km-rel elérhetsz, de Rakacát megközelítheted Encs-Krasznokvajda irányából. A cél irányából közelítők a Szendrő-Perkupa-Bódvaszilas-Komjáti-Bódvalenke-Hídvégardó útvonalat válasszák.

És még egy adalék: aki Galvács községet választja, 2 km-t átgyalogolva egy dombon, át tud menni a meszesi rajthoz!

Pályaajánló versenyzői szempontból


Gyors 1,4,7 – ABOD-GALVÁCS-SZENDRŐ: 2002-ben fordított irányban már mentem rajta. Becsukott szemmel ismerem, mivel szendrőiként rengeteget jártam arra. „Meglepő és mulatságos” a rajt, ugyanis a község másik végén (Ládbesenyő felőli rész) lesz a rajt. 200 méter után kerülővel bekanyarodunk a község mellékutcájára (nagyon jó állapotú, egysávos aszfalt), majd a polgármesteri hivatalnál jobbra (buszmegállóra vigyázzatok!) és jön a meglepi: a hidas-dobbantós. Itt nagyon pontos itinert kell írni, mert utána 50-re jön egy jobbos-emlékműves kanyar. Utána a dobós-jobbost megtisztelve 100 méter után kiérünk a főútra, amit egy emlékmű jobbról-balra történő megkerülésével hajtunk végre. Aki a nézőknek akar autózni itt megteheti, ugyanis várhatóan rengetegen lesznek. A községből kiérve tempós, lobogós pályával, derékszögű kanyarokkal és néhány lassítóval találkozhatunk. A középső szakasza (a Galvács előtti 1,5 km) versenyzői szempontból is nagyon látványos, mondhatnám „munkás”, lejtőn lefelé, hepehupás-dobálós úton elég nehéz tempósan haladni és a falu előtti csiki-csukis kanyarkombinációkhoz (felhordásos lehet!) kell vér a pucába. Aki itt le meri engedni, az értékes másodperceket szerezhet, de vigyázzatok, itt rengeteg néző várható. A falu központjában a „rózsás” jobbost és az utána következő balos-dobós-hidast (dob egy kicsit) a nézőknek el lehet engedni. A Galvács utáni 2 km bevállalós és tempós, talán a „hidas” részeket érdemes jobban „megtisztelni”.

Gyors 2,5,8 – MESZES-RAKACASZEND-RAKACA: Nagyon bemutatni nem kell. Most 200m-rel korábban lesz a rajt, sok néző várható. A „Kígyó-szög”-ig tempó, 1 lassítóval. Az utána következő dobós jobbosban már sok versenyző elvérzett, érdemes pontosan felírni, megtisztelni. Rakacaszendig tempós, bevállalós, ha jól felírod, sok másodpercet nyerhetsz. A falu bejáratánál sok néző, a balos kifelé dob, a jobbos dupla gumis. A faluból kiérve 2 kilométer után az elhíresült telefonoszlopos kanyarokat tiszteljétek meg, előtte dobálós a féktáv. Az utolsó 2 km bevállalós-lobogós.

Gyors 3,6,9 – VISZLÓ-TORNASZENTJAKAB-HÍDVÉGARDÓ: A másik klasszikus gyorsasági, nagyon bemutatni ezt sem kell. Rengetegen nézik a rajt utáni első km-t, amely emelkedőn felfelé indul és jó állapotú, fehér aszfalt, kis köbcentiseknek kicsit szenvedős. Utána lobogunk lefelé és mire belelendülnénk a debrétei elágban lassító, majd a Tornaszentjakab előtti dupla szerpentin felhordásos, csúszós, dobálós, de ki van kátyuzva. Aki itt le meri nyomni, szerezhet egy kis előnyt. A falu utáni 1,5 km „gyorsulási verseny”, lassítóval. Az Antal-major környékét meg kell tisztelni, figyelni kell a „hidas”-ra és az előtte lévő kombinációs kanyarokra. Újabb lassító után jön a becskeházi elág és tempós dobálós kanyarok, majd a becskeházi elágban terelő, ami elég poros, látványra igyekvőknek jó lehetőség. Az utolsó pár száz méter tempós bevállalás, időnként levegőben úszó kerekekkel, majd a STOP után közvetlen a szervizpark bejárata, a virágos parkjairól és rendezett kastélyairól híres Hídvégardó belterületén. Itt nagyon fontos, hogy tartsuk be a biztonságiak utasításait és figyeljünk a hulladékaink összegyűjtésére.

rh_szendro_terkep_abod

rh_szendro_terkep_meszes

rh_szendro_terkep_viszlo

RTE közlemény
2009. július 23.

1. Az I. Kistérség Rali tévés beszámolói a következő időpontokban lesznek:

2009. július 26-án, vasárnap, 12:50-kor, az RTL Klub Magyar Autósport Magazinjában, valamint 2009. augusztus 1-én, szombaton, 15:05-kor az ATV Tempó című magazinjában (ismétlés augusztus 4-én, kedden, 16:25-kor) lesznek láthatóak.

RTE Vezetősége nevében:
Pájer Ani