burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Családi küzdelmek várhatók a Mátrában

Az idei lesz a 3. alkalom, hogy Lángi Attila a rallyt lecseréli, és hegyiversenyen próbálja ki magát, illetve a BMW Z4 versenygépét. A 35. HE-DO Mátrai Hegyiverseny kijelölt szakasza nem lesz ismeretlen a Varga Racing Team pilótája számára, hiszen régebben

A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe…

Szentgyörgyi Fanni, a Livewire Team versenyzője a Visontai edzés után felkészülten vág neki a Bélapátfalvai Bélkő-hegy kihívásának. A drifter lány tisztelettel tekint a hegyi versenyre, hiszen a tavalyi rendezvényen több versenyzőtársát látta „elvérezni”. Fanni, készen állsz a hegy kihívásaira? Készen állok a

Fontos pontok Veszprémből

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tábori Ákos - Nagy Attila duó a hármas kategória második helyén érkezett a

Az élmezőnyben tudtunk autózni

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a korábbi futamokon beütött balszerencse. Balogh Jani:„Szombathely után maradtak bennünk kérdések a murvás

Erőtlenül

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna idei második szlovéniai futamát az abszolút értékelés 6. helyén teljesítette. Az előző, kissé rövidre sikeredett szereplést követően most ugyan célba értek, de a szerencsével most sem voltak túl nagy

Tovább menetelnénk murván

Murván folytatódik a bajnokság Veszprém és környékén, a hétvégén. Évről évre az egyik legkeményebb futam vár azokra, akik részt vesznek a magyar Akropolisz ralin, mivel a sziklás lőterek rendkívül igénybe veszik az autókat és az abroncsokat. Balogh Jani és Szőke

Visszatérés az év legkeményebb versenyén

Visszatér a rally vérkeringésébe a CREDOBUS-LPWMSport pilótája Lovász Pál, aki munkahelyi elfoglaltságok miatt kihagyta a legutóbbi két hazai futamot. Pál a megszokott felállásban Kürti Tamással az oldalán készül a jubileumi 25. Taxi4 Veszprém Rallye-ra, míg a csapat másik pilótája, Tábori

Családi küzdelmek várhatók a Mátrában A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe… Fontos pontok Veszprémből Az élmezőnyben tudtunk autózni Erőtlenül Tovább menetelnénk murván Visszatérés az év legkeményebb versenyén
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Fontos pontok Veszprémből

News image

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tá...

Bővebben

Az élmezőnyben tudtunk autózni

News image

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a ...

Bővebben

Tovább menetelnénk murván

News image

Murván folytatódik a bajnokság Veszprém és környékén, a hétvégén. Évről évre az egyik legkeményebb futam vár azokra, akik részt vesznek a magyar Akropolisz ralin, mivel a sziklás lő...

Bővebben
Wirtmann szoros versenyben
2018. június 20. szerda, 15:52    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Megnyerte a C csoportot Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna Ford Escort Mk I-essel az Országos Historic Ralibajnokság ötödik futamán, a Székesfehérvár Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az abszolút értékelésben szoros versenyben szerezte meg a második helyet.


Wirtmann ezzel a C csoportot — öt győzelemmel — száz százalékos teljesítménnyel vezeti, míg az abszolút értékelésben előnyét tovább növelve szintén a bajnokság élén áll.

„Székesfehérváron mindig meggyűlik a bajunk a Spindler családdal — nevetett Wirtmann Ferenc. — Annak idején még az édesapjukkal is versenyeztem, a historicban pedig a két testvér mindig nagyon kemény ellenfél. Ezúttal a fiatalabb, Jenővel akadtunk össze. Arra számítottam, hogy sokkal jobban kikapunk tőle. Nem csak az E csoportos Kadettjük jó autó, de a sofőr is nagyon ügyes.

A negyedik gyorsaságin feljöttünk rá négy tized másodpercre, az ötödiken megvert, gondoltam, az utolsó megpróbálom. Nagyon jó időt jöttünk, vártam a célban, hogy jönnek, de nem jöttek. Balogh Sanyiék balesete miatt megállt a mezőny és mindenki a mi időnket kapta, így nem tudtunk javítani.

Az autóval volt egy kisebb benzinellátási gondunk, nyolcezer körül ledadogott és irtózatos benzinszag volt a kocsiban, de ez nem von le semmit Spindler teljesítményéből, nem ezért kaptunk ki.

Nyirfás Julcsi most is hibátlanul navigált, abszolút profi. A fehérvári pályák nem a szívem csücskei, nagyon gyorsak, a fehér aszfalt csúszik, dobálós, kavicsos, eléggé szétüti az autót. Ezzel együtt jól éreztem magam, jó volt menni az Escorttal.



Ugyanezt támasztotta alá Nyirfás Julianna is, aki az Eger Rali után másodszorra navigált Wirtmann-nak:

„Ez a verseny nagyobb kihívás volt, mert bár másodszorra ültünk együtt, a pályák sem Ferinek, sem nekem nem voltak meg. Nagyon izgultam, hogy jó eredményt érjünk el. Feri reggel tuti vért ivott, mert annyira ment… Néha még megdicsérni sem tudtam egy-egy jól sikerült kanyart, annyira a határon autóztunk.

Minden alkalommal elcsodálkozom, hogy mennyire éles versenyautó az Escort. A nézőknek is nagyon tetszett, sokan szurkoltak, az élen a párommal, (ifj. Kanyik) Antival, akivel a Mitropa Kupában versenyzünk. Ő is ott volt a pálya szélén és lengette a trikóját.

A szervezés jó volt, az időtervet végig tartották, egyetlen késés sem volt. Én nagyon jól éreztem magam a versenyen és büszke vagyok a második helyezésünkre.“


SZÉKESFEHÉRVÁR RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY
1. Spindler Jenő—Csizmadia Csaba Opel Kadett GSi E3 41:25,2
2. Wirtmann Ferenc—Nyirfás Julianna Ford Escort RS Mk I C3 +13,4
3. Nagy István—Tóth Tibor VW Golf 1 GTi D2 +2:09,4
4. Fábián Szabolcs—Láng Roland Subaru Legacy E4 +4:40,4
5. Mészáros Attila—Patkó Gábor Lada 2101 D1 +4:56,5
6. Szemán Sándor—Mészáros Ferenc Suzuki Swift E1 +5:36,3
7. Csoma András—Schweighardt Gábor Ford Escort RS2000 Mk1 C3 +6:43,2
8. Auszmann Gyula—Szabó János Moszkvics 412 E2 +9:59,6
9. Nagy Tamás—Halász Szabó Anetta Moszkvics 403 Rallye B3 +11:38,8
10. Ördögh Miklós—Nyári Barna Balázs Suzuki Swift Gti MK1 E2 +12:44,5

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány 
 
Tovább menetelnénk murván
2018. július 07. szombat, 09:09    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Murván folytatódik a bajnokság Veszprém és környékén, a hétvégén. Évről évre az egyik legkeményebb futam vár azokra, akik részt vesznek a magyar Akropolisz ralin, mivel a sziklás lőterek rendkívül igénybe veszik az autókat és az abroncsokat.


Balogh Jani és Szőke Tomi nem túl szerencsés évet tudhat eddig maga mögött, de a motivációjuk nem csökkent, mutatja ezt az is, hogy ezúttal már egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-öst visznek csatába.
Balogh Jani:
„A csütörtöki tesztnek úgy álltunk neki, hogy kezdhetünk mindent elölről, hiszen ezzel a frissített autóval még nincs semmi tapasztalatunk-murván még a „régivel” se sok-, így egy teljesen új ösvényt kellett kitaposnunk. Kaptunk egy kiinduló opciót, ami nem igazán tetszett, de három menet után el tudtunk indulni egy jó irányba és a próbakörök végére már kezdtük elsajátítani, hogy hogyan is kell menni ezzel az autóval. Másabb… Találtunk egy számunkra jónak bizonyuló konfigurációt, amivel a tesztpályához hasonló szakaszokon jól fog dolgozni az autó. Maradtak még bennünk kérdőjelek két pályát illetően, de addigra talán már lesz annyi élesben szerzett tapasztalat, hogy könnyen fogjuk abszolválni a kritikusnak vélt pontokat is."

Az idei Veszprém Rally pályái jól ismertek már. Szombaton két gyorsasági a jutaspusztai Kislőtéren, vasárnap pedig Kislőd, Hegyesd és a visszatérő hajmáskéri sziklás katonai lőtér vár az indulókra, köztük Janira és Tomira is.
Balogh Jani
:„Elég feszes a program! Pénteken a pályabejárás mellett már késő délután a murvás versenyeken jól megszokott kvalifikáción veszünk részt, ahol eldöntjük a szombati rajthelyeket. A kiírt pályákat korábbról már jól ismerjük, többször átmentünk már rajtuk versenytempóban, igaz ezzel az autóval teljesen máshogy kell majd menni. A tréningek alatt próbáljuk megtalálni az optimális féktáv pontokat, kanyarsebességet és fokozatokat aztán majd az első éles futáson kiderül, hogy hogyan is néz ki ez a gyakorlatban.”
 
 
Wirtmann a bajnokság élén
2016. augusztus 18. csütörtök, 19:13    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Idei negyedik győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Barna György az Országos Historic Ralibajnokság D csoportjában a Baranya Kupán, amivel átvették a vezetést a bajnokságban.


A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros a Ford Escort RS Mk II-essel az idei öt historic futamból négyen állt rajthoz – egy magyar bajnoki egybeesett a cseh CEZ-futammal, ahol szintén érdekeltek –, és mind a négyen győzni tudtak. A kihagyott verseny ellenére is vezetik a bajnokságot.

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Baranya Kupa mindig jó hangulatú, a pályák is tetszenek, bár az állapotuk sokat romlott tavaly óta, de erről nem a rendező tehet.

A verseny előtt Németországban javították meg az Escort befecskendezőjét, de még mindig nem tökéletes, amikor magasabb fordulaton ellépek a gázról, akkor szinte leáll a motor. Ez főleg akkor kellemetlen, amikor egy kanyarban kicsit korrigálni kell. Azt viszont nem mondhatnám, hogy ebből jelentős hátrányunk származott volna.

Most is volt műszaki hibánk, a hátsó híd négy kitámasztója közül az egyik eltört és a jobb hátsó lengéscsillapítónk is tönkre ment, de mind a két alkatrészt azonnal ki tudtuk cserélni, mondhatjuk, hogy ez is a rali része.

Örülök a győzelemnek, de annak még jobban örülök, hogy ilyen szépen erősödik a magyar historic bajnokság, egyre többen szorongatnak, a zsigulis srácokra rá is kellett szólnom, hogy most már menjenek egy kicsit lassabban, de úgy tűnik, nem nagyon akarják megfogadni a tanácsomat.

Természetesen a következő historic futamon, a Salgó Kupán is ott leszünk.”



A Baranya Kupa Historic végeredmény:
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS Mk II D/3 45:50,0
2. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D/3 +1:58,6
3. Szőnyi András Gábor–Szabó Árpád Lada 21011 D/2 +2:04,0
4. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D/3 +2:42,3
5. Spindler Tibor–Vojnár Mátyás Opel Corsa A GSi E/2 +2:46,1
6. Varga Péter–Végh Attila BMW 325i E/4 +2:52,9
7. Don Nitró–Ivanov Iván Peugeot 205 GTI E/2 +6:18,0
8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 GTI E/2 +6:45,8
9. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D/1 +7:12,6
10. Balics Ákos–Borsfai Dávid Volkswagen Scirocco Mk1 D/2 +8:54,9
11. Balázs Kornél–Mohácsi László Trabant 601 E/1 +11:14,3
12. Strider Zoltán–Vig Sándor Trabant 601 S E/1 +13:22,3

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:
1. Wirtmann–Barna 46
2. Gaál–Kalapács 42
3. Szőnyi–Mácsai 34
4. Balogh–Groll 34
5. Balics–Borsfai 25
6. Rácz–Jankovics 23
7. Rónay–Csuri 8
8. Zsótér–Eigel 1

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány
 
 
38. Rally Kosice
2012. október 06. szombat, 14:51    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Összefogaló videó a 38. Rally Kosice-ről.
Bővebben...
 
Szakadó eső és sár a Katalán Rali első versenynapján
2016. október 14. péntek, 20:27    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Turán Frigyes és Zsiros Gábor csütörtök este Barcelonában aszfalton kezdte meg a versenyzést a Katalán Ralin a Ford Fiesta R5-tel. Friciék az eső és sár ellenére nagyon jól teljesítették a Super Specialt, a magyar páros a WRC2-es kategóriában 6. helyről várja a pénteki folytatást a vegyes talajú spanyol gyorsasági szakaszokon.


"Csütörtökön kétszer sikerült szakadó esőben teljesítenünk a shakedownt, óriási sár volt, de a pályák szenzációsak. Leteszteltük az abroncsokat, kipróbáltuk a beállításokat, úgy érzem, a körülményekhez képest jól autóztunk, sikerült jól átmozgatnunk a Fiestát és magunkat is. Szerencsére ezt a teljesítményt a heves zivatar ellenére az esti első barcelóniai gyorsasági szakaszon még tovább tudtuk fokozni, így a 6. helyről várjuk a holnapi folytatást, ami biztató kezdet. Most úgy tűnik, hogy péntek reggelre kitisztul az idő és a hétvége már jobban alakul. Nem szeretek sárban autózni, ilyenkor nem lehet annyira élvezni a versenyzést, egy idő után mindig kínlódásba megy át, hiszen egyre rosszabb minőségű pályákkal kell megküzdenünk nekünk és az autónak is" - mesél a csütörtöki napról és a Super Specialról Zsiros Gabi.


"Természetesen most is, mint az elmúlt világbajnoki futamokon nagyon komoly mezőnyben szerepelünk, 19-en vagyunk a kategóriában. Ez egy igazi kihívás nekünk, sokkal jobb érzés egy ilyen mezőnnyel megküzdeni és felérni egy szép helyre, mintha gyengébb versenyzők között jóval előrébb tudnánk végezni. Sok helyi csapat indul, rengeteg a gyári autó. Vannak olyan gyorsasági szakaszok aszfalton, melyek tavaly lefelé tartottak, most pedig felfelé, így ezeken biztos, hogy ki fognak jönni az erőviszonyok. A csütörtöki barcelonai Super Special ennél jobban nem is sikerülhetett volna, az ítéletidő ellenére nagyon jól ment a Fiesta a gyönyörű környezetben. Pontosan, gyorsan autóztunk és úgy érzem, kihoztuk a maximumot magunkból és a Hankook abroncsokból is. Az első gyorsaságin az volt a cél, hogy egy jót autózzunk műszaki gond nélkül, amit teljesítettünk is. Izgatottan várjuk a holnapi versenynapot. Úgy gondolom, hogy az első tízbe ismét bravúr lesz felérni, de a kezdés nagyon jó, mi mindent meg fogunk tenni, hogy a vége is az legyen" - teszi hozzá Turán Frici.

Pénteken következő hat gyorsasági szakasz és közel 116 kilométer vár a versenyzőkre a Katalán Ralin. 
 


7. oldal / 99