burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az A6-os csoport kapu zárjait, melynek lépcsői a dobogó felső fokára juttatták őket.

Ezt dobta idén a gép

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik már a következő évüket. Megint cserben hagyott a versenyautó? - Leszakadt az osztómű a

Vezető helyről estek ki

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, ami lehet a világon sem ment még tönkre senkinek. A csapat nagyon készült a

Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez

Nagyon hosszú versenyen van túl a CREDOBUS-LPWMSport négy versenyző párosa, akik a hétvégén az I. Nyíregyháza Rally-n biztosították be az év végi értékelés eredményeit. Sikeresen teljesítette hosszú távú versenyét a Lovász Pál - Kürti Tamás egység, akik úgy autóztak, ahogyan az

Háromszor estek ki egyazon versenyen

Nem sok esély van arra, hogy valaki egy versenyhétvége alatt háromszor is feladja a küzdelmeket. Lángi Attilának és a BMW Z4-nek azonban ez most az I. Nyíregyháza Rallyen sikerült. Nem is akárhogyan… Lángi Attila: Vegyesek az érzéseim az 1. Nyíregyháza Rallyeval

Nyíregyháza az ERC versenynaptárában

NYÍREGYHÁZA AZ ERC-SOROZATBAN, A MAGYAR VÁROS ÚJ HELYSZÍNKÉNT SZEREPEL A 2019-ES EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁRBAN *A magyar sportállamtitkár: “Óriási lépés ez számunkra” *A látványos Azori-szigeteki viadal nyitja a következő sorozatot márciusban *Új időpontban Liepāja, Lengyelország és Ciprus *Egyenlő arányban az aszfaltos és a murvás ralik az

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához Ezt dobta idén a gép Vezető helyről estek ki Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez Háromszor estek ki egyazon versenyen Nyíregyháza az ERC versenynaptárában I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

News image

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az...

Bővebben

Ezt dobta idén a gép

News image

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik má...

Bővebben

Vezető helyről estek ki

News image

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, am...

Bővebben
Két futam dönt az Eb-címről
2018. szeptember 19. szerda, 17:37    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali előtt.


Ezen a versenyen elegendő lesz számukra akár a második helyen végezni legnagyobb ellenfelük, az osztrák Karl Wagner mögött és akkor a bajnoki cím a szezonzáró Mecsek Ralin dől el.

Wirtmann három éve már versenyzett Elbán, de akkor egy defekt következményeként kiesett, így a pályák egy részét nem tudta versenytempóban teljesíteni, de a kis olasz szigeten egyébként is rendszeresen variálják a gyorsaságikat, minden évben új kihívások elé állítva a résztvevőket.

A verseny különlegessége, hogy kizárólag historic autók indulnak rajta, az Eb. mezőnye mellett az olasz bajnokságnak is szép számú nevezője van. Összesen több mint 130 autó várható és az egész rendezvény egy nagy historic gála.

„Nagyon jó, de nagyon nehéz versenyre számítok – mondta Wirtmann. – Három éve a mezőny végre soroltak, minden gyorsaságin öt autót előztünk meg. Most 26-os rajtszámmal indulunk, bízom benne, hogy az idén nem kell az előttünk rajtolót előzgetni.

A bajnokság szoros, de van két pont előnyünk, Wagnernek ráadásul, ha a két hátra lévő versenyen pontot szerez, akkor még kettőt mínuszolnia kell. Elbán sokkal nagyobb a rutinja, mint nekünk, nagyon jó a Porschéja, ráadásul még nem is ügyetlen, úgyhogy ő az esélyesebb. Nekünk egy második hely is elég, akkor még megtarthatjuk az első helyünket a bajnokságban.

Abszolút versenyzőbarát lesz a futam. Csütörtökön éjszaka két rövidebb szakaszt kell teljesíteni, pénteken késő délelőtt rajtolunk és kora délután van cél, mindössze három gyorsaságival, amiből kettő 22 km-es, szombatra pedig négy szakasz marad.

Az össztáv nem kevés, 135 km és a pályabejárás is érdekes lesz, mert másfél napot engedélyeznek, ami alatt hét pályát kellene négyszer-négyszer lejárni. Mivel csak historic mezőny indul, nincs szervizpark, mindenki ott szerel, ahol akar és ahol tud, ezért elég nagy felfordulás szokott lenni a gyorsaságik után, ez is növeli a verseny izgalmát.“


HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK
1. Wirtmann Ferenc 60 pont
2. Karl Wagner 58 pont
3. Jukka Aromaa 37 pont
4. Jesús Ferreiro 36 pont
5. Alberto Battistolli 28 pont
6. Pentti Veikkanen 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK
1. Kerekes József 60 pont
2. Gerda Zauner 58 pont
3. Xabier Anido 36 pont
4. Luigi Cazzaro 28 pont
5. Arto Arola 25 pont
6. Timo Jaakola 24 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN, CSAPATTOK
1. Scuderia Coppa Amici 135 pont
2. Historic Rally Club Finland 114 pont
3. Rododendri Historic Rally 109 pont
4. Past Racing 80 pont
5. ACU Friuli 47 pont
6. Rally Club Team 45 pont
7. Rally Sport Classic 40 pont
8. Historic Rally Club Finland II 37 pont
9. CMS 15 pont
10. MSC Guetersloh 13 pont
11. SK Vilu 10 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018
március 16–17. Costa Brava Rali
április 20–21. Vltava Rali
május 24–26. Asturias Rali
június 21–23. Ypres Rali
augusztus 10–11. Lahti Rali
augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
szeptember 20–22. Elba Rali
október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
Székesfehérvár Rali: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 2. hely
Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Salgó Rali: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax 
 
Vezető helyről estek ki
2018. november 18. vasárnap, 18:22    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, ami lehet a világon sem ment még tönkre senkinek.


A csapat nagyon készült a versenyre, hiszen szinte új pályákon másfélszeres pontokért tehették volna fel az i-re a pontot, amivel a kategória bajnoki cím simán megszerezhető lett volna.
„Nagyon tetszettek a pályák a bejáráskor ezért is vártuk a Rally Európa bajnoki kandidáló nyíregyházi versenyt, ami pénteken az esti városi szakasszal kezdődött. Itt volt egy túlcsúszásunk, de egyben lehoztuk az autót a rengeteg nézővel tarkított pályáról” – mondta ifj. Fogarasi Attila.

Összesen három szakaszt teljesítettek, amiből kettőn is sikerült az első helyet behúzniuk, de a negyedik szakasz rajtja után tíz méterrel fel kellett adniuk a verseny.
„A szombati reggeli hosszú gyorson autóztunk egy kategória második helyet, a szűkebb részeken kaptunk ki. A következő szakaszon viszont kategória és 2WD Kupa első helyet mentünk, ez a gyors nagyon tempós volt, ez áll jól az autónak. Sajnos a negyedik szakaszon tíz méter után félre kellett állnunk. Csalódottak vagyunk, ez természetes, de amíg mentünk nagyon jól éreztük magunkat az autóban” – tette hozzá Attila.

Az autót egy olyan műszaki probléma állította meg, amit anyagfáradás okozott egy olyan alkatrészben, ami talán a világon sem állt még meg senkinek.
„Eltörött a himbatengelynek a külső csapágy fedele, ami beesett a szeleprugókhoz és kitámasztotta a szelepet és így utolérte a dugattyú. Utólag kiderült, hogy hasonló problémával még senki nem találkozott és valószínűsíthető, hogy anyagfáradás okozta a problémát” – zárta beszélgetést Szilágyi Tamás csapatkoordinátor.

A csapat idénre tervezett decemberi buli versenye így biztosan kimarad majd.

Köszönjük Partnereinknek: Jégszilánk Kft., Zeljenka Vállalkozás Szerszámkészítő és Fémalkatrész Gyártó Kft., Mirelit Mirsa Zrt., TMI Épületmenedzsment Kft., Balogh Szerviz-Trans Kft., Sicon Computers, GPsped Kft., Persped Kft., Prior Kft., Alox Kft., White PSL Trans Kft., Unit Design Kft., PSL Hungary Kft., Röplap Bt., Twolex Kft., Bervent Hő - és Légtechnikai Kft., Telor Elektromontage Kft., Teherati 2006 Kft., RodeoMAX Internet Szolgáltató, Fiscat Online Pénztárgép, Berger Stanc Kft., KBT Dekor Hungary Kft., GULF Oil Hungary, Wavecom Informatikai Kft., Gamma-Modul Kft., Rolling Wash Kft., Lozandro Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Selmeczi és Társa Mérnöki Kft., Winkler Gumiszerviz, Etik Trans Kft., ER-FA 2000 Faipari Kft., Kedvenc Kereskedőház Zrt., Pannon Led Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Kereken-Pálya Kft., Vents Hungary Bodorvent Kft., Autogumiplaza-Pirelli, Autósport és Formula Magazin, Rally Café Magazin
 
Wirtmann a bajnokság élén
2016. augusztus 18. csütörtök, 19:13    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Idei negyedik győzelmét aratta Wirtmann Ferenc és Barna György az Országos Historic Ralibajnokság D csoportjában a Baranya Kupán, amivel átvették a vezetést a bajnokságban.


A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros a Ford Escort RS Mk II-essel az idei öt historic futamból négyen állt rajthoz – egy magyar bajnoki egybeesett a cseh CEZ-futammal, ahol szintén érdekeltek –, és mind a négyen győzni tudtak. A kihagyott verseny ellenére is vezetik a bajnokságot.

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A Baranya Kupa mindig jó hangulatú, a pályák is tetszenek, bár az állapotuk sokat romlott tavaly óta, de erről nem a rendező tehet.

A verseny előtt Németországban javították meg az Escort befecskendezőjét, de még mindig nem tökéletes, amikor magasabb fordulaton ellépek a gázról, akkor szinte leáll a motor. Ez főleg akkor kellemetlen, amikor egy kanyarban kicsit korrigálni kell. Azt viszont nem mondhatnám, hogy ebből jelentős hátrányunk származott volna.

Most is volt műszaki hibánk, a hátsó híd négy kitámasztója közül az egyik eltört és a jobb hátsó lengéscsillapítónk is tönkre ment, de mind a két alkatrészt azonnal ki tudtuk cserélni, mondhatjuk, hogy ez is a rali része.

Örülök a győzelemnek, de annak még jobban örülök, hogy ilyen szépen erősödik a magyar historic bajnokság, egyre többen szorongatnak, a zsigulis srácokra rá is kellett szólnom, hogy most már menjenek egy kicsit lassabban, de úgy tűnik, nem nagyon akarják megfogadni a tanácsomat.

Természetesen a következő historic futamon, a Salgó Kupán is ott leszünk.”



A Baranya Kupa Historic végeredmény:
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS Mk II D/3 45:50,0
2. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D/3 +1:58,6
3. Szőnyi András Gábor–Szabó Árpád Lada 21011 D/2 +2:04,0
4. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D/3 +2:42,3
5. Spindler Tibor–Vojnár Mátyás Opel Corsa A GSi E/2 +2:46,1
6. Varga Péter–Végh Attila BMW 325i E/4 +2:52,9
7. Don Nitró–Ivanov Iván Peugeot 205 GTI E/2 +6:18,0
8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 GTI E/2 +6:45,8
9. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D/1 +7:12,6
10. Balics Ákos–Borsfai Dávid Volkswagen Scirocco Mk1 D/2 +8:54,9
11. Balázs Kornél–Mohácsi László Trabant 601 E/1 +11:14,3
12. Strider Zoltán–Vig Sándor Trabant 601 S E/1 +13:22,3

Országos Historic Ralibajnokság D csoport állása:
1. Wirtmann–Barna 46
2. Gaál–Kalapács 42
3. Szőnyi–Mácsai 34
4. Balogh–Groll 34
5. Balics–Borsfai 25
6. Rácz–Jankovics 23
7. Rónay–Csuri 8
8. Zsótér–Eigel 1

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány
 
 
38. Rally Kosice
2012. október 06. szombat, 14:51    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Összefogaló videó a 38. Rally Kosice-ről.
Bővebben...
 
Szakadó eső és sár a Katalán Rali első versenynapján
2016. október 14. péntek, 20:27    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Turán Frigyes és Zsiros Gábor csütörtök este Barcelonában aszfalton kezdte meg a versenyzést a Katalán Ralin a Ford Fiesta R5-tel. Friciék az eső és sár ellenére nagyon jól teljesítették a Super Specialt, a magyar páros a WRC2-es kategóriában 6. helyről várja a pénteki folytatást a vegyes talajú spanyol gyorsasági szakaszokon.


"Csütörtökön kétszer sikerült szakadó esőben teljesítenünk a shakedownt, óriási sár volt, de a pályák szenzációsak. Leteszteltük az abroncsokat, kipróbáltuk a beállításokat, úgy érzem, a körülményekhez képest jól autóztunk, sikerült jól átmozgatnunk a Fiestát és magunkat is. Szerencsére ezt a teljesítményt a heves zivatar ellenére az esti első barcelóniai gyorsasági szakaszon még tovább tudtuk fokozni, így a 6. helyről várjuk a holnapi folytatást, ami biztató kezdet. Most úgy tűnik, hogy péntek reggelre kitisztul az idő és a hétvége már jobban alakul. Nem szeretek sárban autózni, ilyenkor nem lehet annyira élvezni a versenyzést, egy idő után mindig kínlódásba megy át, hiszen egyre rosszabb minőségű pályákkal kell megküzdenünk nekünk és az autónak is" - mesél a csütörtöki napról és a Super Specialról Zsiros Gabi.


"Természetesen most is, mint az elmúlt világbajnoki futamokon nagyon komoly mezőnyben szerepelünk, 19-en vagyunk a kategóriában. Ez egy igazi kihívás nekünk, sokkal jobb érzés egy ilyen mezőnnyel megküzdeni és felérni egy szép helyre, mintha gyengébb versenyzők között jóval előrébb tudnánk végezni. Sok helyi csapat indul, rengeteg a gyári autó. Vannak olyan gyorsasági szakaszok aszfalton, melyek tavaly lefelé tartottak, most pedig felfelé, így ezeken biztos, hogy ki fognak jönni az erőviszonyok. A csütörtöki barcelonai Super Special ennél jobban nem is sikerülhetett volna, az ítéletidő ellenére nagyon jól ment a Fiesta a gyönyörű környezetben. Pontosan, gyorsan autóztunk és úgy érzem, kihoztuk a maximumot magunkból és a Hankook abroncsokból is. Az első gyorsaságin az volt a cél, hogy egy jót autózzunk műszaki gond nélkül, amit teljesítettünk is. Izgatottan várjuk a holnapi versenynapot. Úgy gondolom, hogy az első tízbe ismét bravúr lesz felérni, de a kezdés nagyon jó, mi mindent meg fogunk tenni, hogy a vége is az legyen" - teszi hozzá Turán Frici.

Pénteken következő hat gyorsasági szakasz és közel 116 kilométer vár a versenyzőkre a Katalán Ralin. 
 


7. oldal / 108