burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az A6-os csoport kapu zárjait, melynek lépcsői a dobogó felső fokára juttatták őket.

Ezt dobta idén a gép

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik már a következő évüket. Megint cserben hagyott a versenyautó? - Leszakadt az osztómű a

Vezető helyről estek ki

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, ami lehet a világon sem ment még tönkre senkinek. A csapat nagyon készült a

Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez

Nagyon hosszú versenyen van túl a CREDOBUS-LPWMSport négy versenyző párosa, akik a hétvégén az I. Nyíregyháza Rally-n biztosították be az év végi értékelés eredményeit. Sikeresen teljesítette hosszú távú versenyét a Lovász Pál - Kürti Tamás egység, akik úgy autóztak, ahogyan az

Háromszor estek ki egyazon versenyen

Nem sok esély van arra, hogy valaki egy versenyhétvége alatt háromszor is feladja a küzdelmeket. Lángi Attilának és a BMW Z4-nek azonban ez most az I. Nyíregyháza Rallyen sikerült. Nem is akárhogyan… Lángi Attila: Vegyesek az érzéseim az 1. Nyíregyháza Rallyeval

Nyíregyháza az ERC versenynaptárában

NYÍREGYHÁZA AZ ERC-SOROZATBAN, A MAGYAR VÁROS ÚJ HELYSZÍNKÉNT SZEREPEL A 2019-ES EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁRBAN *A magyar sportállamtitkár: “Óriási lépés ez számunkra” *A látványos Azori-szigeteki viadal nyitja a következő sorozatot márciusban *Új időpontban Liepāja, Lengyelország és Ciprus *Egyenlő arányban az aszfaltos és a murvás ralik az

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához Ezt dobta idén a gép Vezető helyről estek ki Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez Háromszor estek ki egyazon versenyen Nyíregyháza az ERC versenynaptárában I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

News image

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az...

Bővebben

Ezt dobta idén a gép

News image

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik má...

Bővebben

Vezető helyről estek ki

News image

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, am...

Bővebben
Vérfrissítés
2018. március 14. szerda, 18:52    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Új párossal kezdi a 2018-as évet az MR Racing Hondás alakulata. A Szilágyi Tamás által összefogott csapat új versenyzői az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás alkotta duó lesznek, akik már túl is vannak az autóval az első métereken.


„Tehetséges fiatal párost szerettem volna az autóba ültetni 2018-ban, így esett a választásom az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duóra, akik a sport iránti alázatukkal és elkötelezettségükkel bebizonyították ott a helyük az aktív versenyzők között” – kezdte a beszélgetést Szilágyi Tamás, a csapat koordinátora, majd hozzátette. „A tavalyi év végén megkerestem Attilát, akitől pozitív visszajelzéseket kaptam, így azt gondolom, nem kellet sokat gondolkodnom a váltáson.”

Nagyvelegen már meg is tartották első tesztjüket, ahol az elsődleges cél az autóval való ismerkedés volt.
„Túl vagyunk az első teszten, ami azt gondolom nagyon pozitív volt mindkét fél számára. Attila és Tamás is nagyon pozitívan állt mindenhez és ez is kellett ahhoz, hogy egy sikeres két napos tesztet hagyjunk a hátunk mögött” - tette hozzá Tamás.
„Nagyon örülök, hogy Tamás megkeresett a tavalyi évben ezzel az ajánlattal, amire egy személyes találkozó után igent is mondtam” – folytatta a beszélgetést ifj. Fogarasi Attila, majd hozzátette: „Már a teszten is túl vagyunk, a saját autómhoz csak annyiban hasonlít, hogy ennek is négy kereke van. Nagyon meg kell szoknunk az autót és a sok változást, amit részben az első osztály hoz majd, de dolgozunk rajta, hogy mindkét félnek gyümölcsöző legyen a kapcsolat.”

Köszönjük Partnereinknek: Jégszilánk Kft., Zeljenka Vállalkozás Szerszámkészítő és Fémalkatrész Gyártó Kft., Mirelit Mirsa Zrt., TMI Épületmenedzsment Kft., Balogh Szerviz-Trans Kft., GPsped Kft., Persped Kft., Prior Kft., Alox Kft., White PSL Trans Kft., Unit Design Kft., PSL Hungary Kft., Röplap Bt., Twolex Kft., Bervent Hő - és Légtechnikai Kft., Telor Elektromontage Kft., Teherati 2006 Kft., RodeoMAX Internet Szolgáltató, Fiscat Online Pénztárgép, Berger Stanc Kft., KBT Dekor Hungary Kft., GULF Oil Hungary, Wavecom Informatikai Kft., Gamma-Modul Kft., Rolling Wash Kft., Lozandro Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Selmeczi és Társa Mérnöki Kft., Winkler Gumiszerviz, Etik Trans Kft., ER-FA 2000 Faipari Kft., Kedvenc Kereskedőház Zrt., Pannon Led Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Kereken-Pálya Kft., Vents Hungary Bodorvent Kft., Autogumiplaza-Pirelli, Autósport és Formula Magazin, Rally Café Magazin
 
 
Nagyot estünk Azorin, de már felálltunk!
2018. április 27. péntek, 08:06    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

A Botka Rally Team párosa az utolsó előtti szakaszon hatalmasat esett az 53. Azores Airlines Rallye-n, ami az idei ERC sorozat első versenye volt. A versenyzőpáros nem sérült meg, ugyanez az autóról kevésbé volt elmondható. A csapat heroikus küzdelemben, 20 méteres mélységből egy kézi csörlő segítségével mentette ki a roncsot a portugál szigeten, hogy aztán egy hónap múlva már egy újjáépített autóval vághasson neki a következő versenynek.


Szenzációsan indult a portugál szezonnyitó Botka Dávid és Mesterházi Márk számára, hiszen rögtön az első gyorsasági szakaszon abszolút legjobb idővel kezdett a páros. Amióta ERC bajnokságot rendezik, azóta ilyen nem fordult még elő magyar legénységgel. Később sem vallott szégyent a Botka Rally Team csapata. Sajnos folyamatosan technikai gondokkal kellett küzdeniük, hiszen az autó hengerfejes volt, forralta a vizet, a pilótának a gyorsasági szakaszokon a vízhőfokot is szemmel kellett tartania és ha túlmelegedett, akkor a versenyprogramot lekapcsolva kellett visszahűtenie a rakoncátlankodó motort. Ennek ellenére az abszolút 8. helyen is állt már a páros egy olyan futamon, ahol Európa élmezőnyéből 34 pilóta indult top autóval.

A zárónapra így emlékezik a pilóta:
„Váltót cseréltünk este, de a motorunk továbbra is melegedett. Ennek ellenére tudtunk negyedik és ötödik időt is menni. Az utolsó körben az első szakaszra még régi gumit tettünk fel, vittünk magunkkal két újat, hogy azokat majd a végén vessük be. A kopott gumikkal többet kaptunk a többiektől, mint amire számítottunk, így amikor felraktuk a legutolsó két szakaszra az új gumikat, akkor próbáltam behozni a lemaradásunkat… Egy kicsit gyorsabban mentünk a kelleténél…” – nekicsapódtak a partoldalnak, a pilóta próbálta menteni a helyzetet, de a következő pillanatban már egy fasoron repültek át, az autó a hossztengelyén többször is átfordulva landolt 70 méterre az úttól…

A csapat kiszedte a mélységből a roncsot, hazahozta, elemeire szedte és kiderült: látványosabb a törés, mint amennyire anyagilag megterhelő.
„Szerencsére nem sérült a cső, csak a Fabia karosszéria elemeit kellett cserélni és a motort, váltót, diffiket revíziózni” – mondta Dávid. „A fiúk kicseréltek mindent, ami szükséges volt, hat nap alatt összerakták az autót.”

A következő futam a sorozatban a Kanári szigeteken megrendezendő aszfaltos verseny, ahol már korábban kétszer is szerepelt a Botka Rally Team.
„A versenyautót és a szervizbuszt már ki kellett küldenünk, hiszen a komp most pénteken indul. Az utolsó pillanatban lettünk mindennel készen, de szerencsére tudtunk pár kilométert menni a Skodával, pont annyit, amiből kiderült, hogy minden rendben van vele és a fiúk most is, mint mindig: jó munkát végeztek.”
Tehát május első hétvégéjén a 42. Rally Islas Canarias futammal folytatódik a European Rally Championship, ahol a Botka Rally Team párosa, Botka Dávid és Mesterházi Márk az újjáépített Skoda Fabia R5-ös versenyautóval szeretné a tőlük telhető legjobb eredményt elérni.

Az első futam összefoglaló videója, benne a bukás belső felvétele: https://youtu.be/9Qh0sFp8bzQ
Az autó összeszerelését két percben pedig ez a videó mutatja: https://youtu.be/lyh6q2D7OLA
 
 
Wirtmann az Eb-s Escorttal indul a Salgó Ralin
2018. augusztus 29. szerda, 19:42    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Új navigátorral és a historic rali-Európa-bajnokságon használt Ford Escort Mk II-essel áll rajthoz Wirtmann Ferenc az Ózd-Salgó Ralin, az Országos Historic Ralibajnokság nyolcadik futamán.


 
Kerekes József már több alakalommal is olvasta az itinert Wirtmann-nak az Eb-n, de hazai versenyen most indulnak először közösen.

Az eredeti tervek szerint a C csoportos Ford Escort Mk I-essel álltak volna rajthoz az Ózd-Salgó Ralin, de az autó komolyabb fejlesztési csomagot kap, ami miatt még nem áll rendelkezésre, ezért a D csoportos Mk II-essel neveztek.

„Kerekes Jotival eddig csak külföldön mentünk, nagyrészt ismeretlen pályákon, ez nem mondható el a Salgó Raliról, hiszen legalább harmincszor versenyeztem már ezeken a gyorsaságikon – mesélte Wirtmann. – Cered volt a kedvencem, ahol 1976-ban egy Fiat 850-essel a Zsigulikat is sikerült megvernem.

Az Mk I-esünk még szét van szedve, a hátsó hidat fejlesztjük, át akarjuk alakítani a rugóutat hosszabbra, hogy a magyar pályákra alkalmasabb legyen az autó. Ezért indulunk most az Mk II-essel. Mivel így két kategóriában szereplünk a magyar bajnokságban, valószínűleg egyiket sem tudjuk megnyerni, ezért csak az abszolút bajnokságra megyünk.

Szeretnénk a hétvégén jót autózni, két héttel később pedig megyünk Elbára, a Historic Eb utolsó előtti futamára, ezért vigyáznunk kell az Escortra.


ORSZÁGOS HISTORIC RALIBAJNOKSÁG (ABSZOLÚT) ÁLLÁSA HAT FUTAM UTÁN
1. Wirtmann Ferenc–Nyirfás Julianna/Czakó-Budai Annamária 63 pont
2. Fábián Szabolcs–Láng Roland 26,5 pont
3. Kalapács Zsolt–Kalapács Kornél 23 pont
4. Csoma András–Schweighardt Gábor/Radó István 19 pont
5. Mészáros Attila–Pataki Jenő/Patkó Gábor/Mészáros S. 18 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely
Baranya Kupa: Historic ob. D csoport 1. hely, abszolút 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax 
 
Nagyszerű eredmények az Isztriáról
2018. május 12. szombat, 11:06    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Boldogan tértek haza az CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a horvát tengerpartról. A verseny előtt megígérték, nem nyaralni mennek és ez így is volt, hiszen a Lovász Pál - Kürti Tamás a Mitropa Kupa nagyszerű második helyére kormányozta be a Hyundai i20 R5 versenyautót, míg a Tábori Ákos - Nagy Attila páros az összetett értékelés 13. helyén zárt.


A 2018-as Mitropa Kupa harmadik állomását, a 27. Rally Opatiját Horvátországban az Isztriai-félsziget csücskén rendezték, ahol a versenyző párosoknak több mint 110 versenykilométert kellett megtenni igazi rally pályákon.

A Lovász Pál - Kürti Tamás páros nagyszerűen kezdte a versenyt, hiszen a pénteki első szakaszt a Mitropás mezőnyben megnyerte, majd szinte a verseny végéig harcban volt a győzelemért. Jó volt a tempójuk, végig jól választottak gumit, ám eltörött a váltókaruk, ami miatt olyan időhátrányt szedtek össze, hogy elérhetetlenné vált számukra a győzelem.
„Ezen a versenyen jól elkaptuk a fonalat és az abszolút 6. és a Mitropa Kupa 2. helyére kormányoztuk be a Hyundai i20-at. Nagyon élveztem az egész versenyt, jó pályákon mentünk, az egész csapat maximálisan megdolgozott a sikerért. A végére azért jutott egy kis izgalom is, eltörött a váltókarunk, amit Tamással improvizálva meg tudtuk javítani. Használtunk ragasztószalagot és mindent, ami volt nálunk. Sajnos ezen a gyorson nagyon sokat veszítettünk, de nem vagyunk csalódottak, hiszen az eredményünk így is szépen csillog” – értékelte a májusi tengerparti kirándulást Lovász Pál.

A csapat másik egysége a Tábori Ákos - Nagy Attila páros az N-es Mitsubishivel az abszolút értékelés 13. helyén zárta a versenyt. Ákos az első szakaszt picit elóvatoskodta, majd onnantól folyamatosan jött fel.
„Nagyon nehéz verseny volt számunkra, új környezetben, teljesen egyedi pályákon versenyeztünk, ráadásul Attilával ez volt az első közös versenyünk” – mondta Tábori Ákos, majd hozzátette: „Azt gondolom, hogy nincs okunk panaszra, reális az eredményünk. Az persze egy kicsit bosszantó, hogy egy kategóriába soroltak minket az R5-ös autókkal, így kupa nélkül tértünk haza. Igazából ez sem számít, hiszen fantasztikus élményt kaptunk.”
A verseny végén, a park ferme feloldása után, a csapat áldozatos munkájának köszönhetően a Hyundaiból kivették a motort, amit rögtön útnak indítottak Franciaországba, ahol a felújítás mellett megkapja a 2018 specifikációs fejlesztést. CREDOBUS-LPWMSport versenyzői legközelebb május végén az idei első murvás versenyen a szombathelyi Iseum Rallye-n vesznek majd részt.
Partnereink: CREDOBUS, KF Service Solutions Kamion Fényező Kft., M6 L.O.G Kft., Expert Lajta Kft., TPA csoport Magyarország, DE BUS Gmbh, Bus Center Kft., Geri Ügyvédi Iroda, Skuba, diesel DR, Hunnoid, KF Minibus
 
Háromszor estek ki egyazon versenyen
2018. november 18. vasárnap, 18:07    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Nem sok esély van arra, hogy valaki egy versenyhétvége alatt háromszor is feladja a küzdelmeket. Lángi Attilának és a BMW Z4-nek azonban ez most az I. Nyíregyháza Rallyen sikerült. Nem is akárhogyan…


Lángi Attila:
Vegyesek az érzéseim az 1. Nyíregyháza Rallyeval kapcsolatban. Minden úgy kezdődött, hogy hivatalosan még el se rajtoltunk, de máris kiestünk. A pályabejáró autónk ugyanis már a tréning elején felmondta a szolgálatot, így SOS-ben kellett szereznünk egy másikat. Ok, ezt meg is oldottuk, feldolgoztuk a pályákat, és kezdődhetett az éles verseny – a péntek esti belvárosi gyorssal. Ha azt mondanám, hogy az orrom se láttam, túlzás lenne, hiszen a kocsin belül nem volt köd – de azon kívül annál nagyobb. Tapogatózva igyekeztünk végigmenni a pályán, aminek az lett az eredménye, hogy életem legrosszabb autózását produkáltam, és nagyon nem vagyok rá büszke.

Emiatt szombat reggel úgyis álltunk a rajtba, hogy majd most megváltjuk a bolygót, és tökéletesen, gyorsan fogunk menni. Mindez így is történt, egészen az első gyorsasági körülbelül 70. méteréig, amikor is kitört a jobb első kereke a Z4-nek. Megmagyarázhatatlan ennek az oka, hiszen csak egy padlógázt nyomtam; de az is lehet, hogy a Jóisten így akart megvédeni bennünket attól, hogy a többiekkel együtt árokba, tuskók közé essünk az esti gyorsok valamelyikén. A jó hangulat persze ennek ellenére se szállt el, hiszen ahogy kiestünk, Csövi kicsapta az ajtót, és felkiáltott poénból, hogy van-e pálinka? És volt… Egy jót bandáztunk ott a nézőkkel, versenyt néztünk, amíg a Rescue meg nem hozta a segítséget, és a csapat le nem vontatott minket a pályáról. Itt jegyezném meg, hogy ilyen jó szervezésben még sose volt részem, hiszen rögtön, már két gyors között intézkedtek a szervezők, hogy aki kiesett, azt minél előbb tudják menteni, ne kelljen estig tétlenkednie a pálya szélén.

A szervizeseink gyorsan orvosolták is a problémát, igaz, egy murva futóművel, de a célnak ez is megfelelt, miután – amennyire csak lehetett – ráhangoltunk az aszfaltra. Vasárnap így vissza tudtunk állni a szuperrally keretein belül. Érzésre és a stopper szerint is egész jól autóztunk az 1. és a 3. szakaszon – a másodikon csak azért nem, mert volt egy kis itinerproblémánk. A 4. gyors is jó lett volna, ám ott az ékszíj elszakadása tett nekünk keresztbe – így mondhatni harmadjára is kiestünk a versenyből.
A futam komoly tanulságokat tartogatott számunkra, így arra jutottunk, hogy most újra szétszedjük az autót, időt szentelünk rá, és felújítunk benne mindent, ami ezt kívánja – pédául a lengéscsillapítókat és az ékszíjat. Egy picit félek attól, hogy ez a Szilveszter Rallynk rovására fog menni, de nem szabad már tovább halogatnunk a munkát, ha a jövőben versenyezni szeretnénk. Nekünk pedig eszünk ágában sincs még visszavonulni.


Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., www.nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON & SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, DIEGO Soroksár, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés, Magic Carwash – XIII. ker. Lehel Csarnok P1 szint, AutoCSHospital – Sérült, törött autók kárügyintézése, javítása garanciával
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com Fotó:Sári Péter
 


10. oldal / 108