burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Családi küzdelmek várhatók a Mátrában

Az idei lesz a 3. alkalom, hogy Lángi Attila a rallyt lecseréli, és hegyiversenyen próbálja ki magát, illetve a BMW Z4 versenygépét. A 35. HE-DO Mátrai Hegyiverseny kijelölt szakasza nem lesz ismeretlen a Varga Racing Team pilótája számára, hiszen régebben

A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe…

Szentgyörgyi Fanni, a Livewire Team versenyzője a Visontai edzés után felkészülten vág neki a Bélapátfalvai Bélkő-hegy kihívásának. A drifter lány tisztelettel tekint a hegyi versenyre, hiszen a tavalyi rendezvényen több versenyzőtársát látta „elvérezni”. Fanni, készen állsz a hegy kihívásaira? Készen állok a

Fontos pontok Veszprémből

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tábori Ákos - Nagy Attila duó a hármas kategória második helyén érkezett a

Az élmezőnyben tudtunk autózni

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a korábbi futamokon beütött balszerencse. Balogh Jani:„Szombathely után maradtak bennünk kérdések a murvás

Erőtlenül

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna idei második szlovéniai futamát az abszolút értékelés 6. helyén teljesítette. Az előző, kissé rövidre sikeredett szereplést követően most ugyan célba értek, de a szerencsével most sem voltak túl nagy

Tovább menetelnénk murván

Murván folytatódik a bajnokság Veszprém és környékén, a hétvégén. Évről évre az egyik legkeményebb futam vár azokra, akik részt vesznek a magyar Akropolisz ralin, mivel a sziklás lőterek rendkívül igénybe veszik az autókat és az abroncsokat. Balogh Jani és Szőke

Visszatérés az év legkeményebb versenyén

Visszatér a rally vérkeringésébe a CREDOBUS-LPWMSport pilótája Lovász Pál, aki munkahelyi elfoglaltságok miatt kihagyta a legutóbbi két hazai futamot. Pál a megszokott felállásban Kürti Tamással az oldalán készül a jubileumi 25. Taxi4 Veszprém Rallye-ra, míg a csapat másik pilótája, Tábori

Családi küzdelmek várhatók a Mátrában A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe… Fontos pontok Veszprémből Az élmezőnyben tudtunk autózni Erőtlenül Tovább menetelnénk murván Visszatérés az év legkeményebb versenyén
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Fontos pontok Veszprémből

News image

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tá...

Bővebben

Az élmezőnyben tudtunk autózni

News image

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a ...

Bővebben

Tovább menetelnénk murván

News image

Murván folytatódik a bajnokság Veszprém és környékén, a hétvégén. Évről évre az egyik legkeményebb futam vár azokra, akik részt vesznek a magyar Akropolisz ralin, mivel a sziklás lő...

Bővebben
Idő előtt befejeződött a szezonnyitó Botkáéknak
2017. április 05. szerda, 20:13    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Gyönyörű környezetben, de nagyon nehéz körülmények között versenyeztek az Azores Airlines Rallye két utolsó napján Botka Dávidék. A mezőny fele nem ért be a Ponta Delgada főterén felállított céldobogóra és sajnos a Botka Rally Team párosa is idő előtt feladta a küzdelmet. Eltört kihajtás tengely, törött gátlók, gyár által el nem küldött alkatrészek. Címszavakban ilyeneket lehet felsorolni a kiesés okaként. A pilóta nagyon elkeseredett, hisz az autó tökéletesen fel volt készítve.


Kemény mezőnyben kellett helyt állnia a Botka Dávid – Szeles Péter duónak a szezonnyitó EB futamon.
„Az első nap után jó helyről indulhattunk, nem mi takarítottunk. A kezdő két szakasz jól sikerült, nem volt semmi gondunk.” – emlékszik vissza Dávid a pénteki első körre. „A harmadik gyorsaságin - a híres, a kráteren végigfutó hosszú szakasz rajtjában - eltört a váltónkban a kihajtás tengelyünk. Végig két-kerék hajtással tudtuk csak a gyorsaságit teljesíteni. Nehéz volt, lassan haladtunk. Próbáltam figyelni, hogy ne akadályozzam azokat, akik mögöttünk jöttek. Helyenként nagyon szűk ez a szakasz, de hála Istennek sikerült őket úgy elengedni, hogy nem vesztettek legalább ők időt.”
Ahogy az első este, most is hatalmas munka folyt a szervizben, hogy az autó újra versenyképes maradjon:
„Kicseréltük a váltót. Ezen a váltón más beállítások voltak, mint az előzőn, nehezebb volt vele közlekedni. Ráadásul mindkét hátsó gátlónk tönkrement. A szervizbusszal csak egy tartalékot hoztunk, hiszen korábban sosem volt vele gond és figyelnünk kellett a kompozás miatt a busz súlyára. Tehát csak az egyiket tudtuk kicserélni, innentől kezdve már pattogott az autó az úton.
Olyan dolgok mentek tönkre, amikkel tavaly nem találkoztunk. Most sikerült új problémákkal megismerkednünk… Eszméletlenül el voltam keseredve. Gondolkoztam azon, hogy abbahagyom az egészet.”

Nem hagyták abba, mentek tovább! Eljutottak a péntek esti szervizig, ahol több csapat is próbálta segíteni a magyar fiúkat
„Az éjszakai szervizben mindenki az autó alatt feküdt, még én is. Váltót, difit kellett cserélnünk, váltókábelt, kardánt és még egy csomó mindent. Kikéstünk 14 percet, de tudtuk folytatni” – mesél a további küzdelmekről a pilóta. „Tavaly egyszer sem volt gondunk sem a váltóval, sem a difivel.”


A zárónap első szakaszán aztán újra elszakadt a váltó-bowden, ami nyugodtan nevezhető az autó egyik típushibájának.
„Novemberben rendeltem belőle többet is, hiszen már sokszor eltört, a tavalyi belga futamot is emiatt kellett feladnunk… Nem jött meg. Kiálltunk.”
Az egész csapat elkeseredett, hiszen sok munkát fektetett az idei szereplésbe és ez ebben a pillanatban nem látszik az eredményen.
„Nagyon szomorúak vagyunk. Tényleg alaposan felkészítettük az autót, azt remélve, hogy idén már csak a versenyzéssel kell törődnünk. Sajnos bebizonyosodott, hogy nehéz úgy felkészíteni, hogy ne történjen semmi baja.”
A versenyautó autó kint maradt Lisszabonban, a Citroën Portugália segítségével egy szervizben várja a folytatást. A csapat ott készíti fel a következő versenyre és onnan indul két hét múlva hajóval a Kanári-szigetekre.
„Próbálom túltenni ezen most magam. Megyünk a Kanárin, kicserélünk mindent, amit szükséges. Megint egy zsák pénzt kell rákölteni az autóra.”

A pilóta autóváltáson gondolkozik, a csapat meghirdette a Citroën DS3 R5-öt.
„Nagyon el vagyok keseredve. Ha most hazahoztuk volna, akkor be is fejeztem az EB-t. Kínlódtunk csak. Áruljuk az autót… Talán az lesz a legjobb megoldás, ha veszünk egy másik kocsit. Váltani kell, elég volt ebből a kínlódásból. Még nem tudom, hogy milyen autót kell venni, de az biztos: nem Citroën-t és nem Peugeot-t!”
A következő megmérettetés tehát a május első hétvégéjén, a spanyol szigeten megrendezendő aszfaltos futam, a Rally Islas Canarias. Még biztosan ezzel az autóval és talán ennél nagyobb szerencsével, kevesebb technikai gonddal.

Kövessen minket facebook oldalunkon!
 
Erre vágytak egész évben
2017. december 13. szerda, 21:30    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Az L10-es kategória második helyén zárta 21. Taxi4 Mikulás Rallye-t az MR Racing Hondás alakulata a Neukirchner András - Guzi Róbert páros, akiket ezen a versenyen a technikai problémák sem tudtak megállítani abban, hogy elérjék céljukat és jókedvűen zárják le a 2017-es esztendőt.


Az első körben a gázbowden okozott a srácoknak némi problémát, de így is második helyen hozták le az autót a körről. A szervizben a csapat helyre állította a hibát, így simán tudták folytatni a versenyt.
„Az első szakasz után vettük észre, hogy kirojtosodott a gázbowdenünk, ami miatt nem volt 100%-os gázpedálállásunk és az alapjárat is megemelkedett” – értékelte a verseny első körén történteket Neukirchner András, majd hozzátette: „A csapat a szervizben gyorsan megoldotta a problémát, amiért nagy köszönet jár nekik.”

A második körben a technikai probléma miatti lemaradást próbálták behozni, ám párszor túlvállalták magukat emiatt, volt pár túlcsúszásuk és jártak árokban is, de szerencsére az autó eljutott a célig és nem forgott veszélyben a kategória második helye.
„Erre a versenyre vissza kellett tennünk az utcai hátsó hidat az autó alá, ezért nagyon nehéz volt egyenesben úton tartani az autót, plusz emellé jött, hogy próbáltam behozni az első körben összeszedett lemaradást is. A negyedik gyorson kétszer is túlcsúsztunk, majd az ötödiken kicsit lebontottuk az autót, amikor egy árokban beleakadtunk egy bokorba, de szerencsére ez sem gátolt abban, hogy az autót bevigyük a célba. Kicsit viseletes autóval érkeztünk vissza Veszprémbe, de ettől függetlenül mindenki boldogan fogadott minket és mi is elégedettek vagyunk az eredménnyel” – zárta a beszélgetést András.
A csapat ezzel a versennyel zárta a 2017-es esztendőt és gőzerővel dolgozik a jövő éven, amihez bizakodóan állnak hozzá.

Köszönjük Partnereinknek:
Jégszilánk Kft., Zeljenka Vállalkozás Szerszámkészítő és Fémalkatrész Gyártó Kft., Mirelit Mirsa Zrt., TMI Épületmenedzsment Kft., Balogh Szerviz-Trans Kft., GPsped Kft., Prior Kft., Kozák Kft., Fiscat Online Pénztárgépek, Fáraók Tours, PSL Hungary Kft., Alox Kft., Bátori Kert-Plusz Kft., White PSL Trans Kft., Twolex Kft., Röplap Bt., Bervent Hõ- és Légtechnikai Kft., Gamma-Modul Kft., Jump Energy, Teherati 2006 Kft., Kereken-Pálya Kft., GULF Oil Hungary, Wavecom Informatikai Kft., Berger Stanc Kft., Lajkó Tibor fényező, HHC Kft., Pro Express Bt., Autóüveg Abrók, KBT Dekor Hungary Kft., Lozandro Kereskedelmi és Szolgáltató Kft., Unit Design Kft., Hungaro Car Group Kft., Fehérné és Társa Bt., Pannon Led Kft., Selmeczi és Társa Mérnöki Kft., Galvox Felületkezelő Kft., Autogumiplaza-Pirelli, Mega-LKW Kft., Autósport és Formula Magazin, Rally Café Magazin
 
 
Wirtmann továbbra is az Eb élén
2018. május 29. kedd, 17:49    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

A D csoport harmadik valamint a D3-as kategória második helyét szerezte meg Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel az Asturias Ralin, a Historic Rali-Európa-bajnokság harmadik futamán, amivel megőrizték vezető helyüket a bajnokságban.


Csapatversenyben a Scuderia Coppa Amici a Wirtmann—Kerekes és a Mekler—Mekler-Pikó párossal a második helyen végzett, az Európa-bajnokságban azonban így is növelte előnyét az élén.

„Furcsa verseny volt, ennyi esővel, köddel, hömpölygő vízzel még nem találkoztam — mondta Wirtmann. —Hiába tréningeztük le a pályákat két nap alatt négyszer, a versenyen mintha nem is ott lettünk volna. A ködben Kerekes Joti mondta ugyan, hogy ötven egyenes, de én csak egy métert láttam, aztán eltűnt az út. Másnap nem volt köd, viszont annyira szakad az eső, hogy néha egy kisebb folyó ömlött velünk szemben. Ha rámentél, azonnal felúszott az autó.

A verseny egyik érdekessége volt, hogy nagyon sok Ford indult, de mind összetört. Egy sem maradt sértetlen, a mienk sem. Egy víztócsán felúsztunk és odaütöttem az elejét a korlátnak. Nagyon olcsón megúsztuk, főleg ahhoz képest, hogy a többiek mennyire törték az autójukat.

Az eredménnyel abszolút elégedettek vagyunk, nagyjából erre számítottunk. A D csoport győztese, Jesús Ferreiro nagyon gyors pilóta, Spanyolországban nem tudjuk őt megverni, lehet persze, hogy máshol sem. Volt olyan gyorsasági, ahol a négykerekes A-s autókat is megverte az Escort Mk II-essel. Igazi őrült a pasi.

Örülök, hogy sikerült megőriznünk a vezető helyünket a bajnokságban, eddig nagyon jól alakult a szezonunk. Most egy kicsit pihenünk, aztán kitaláljuk, melyik Eb-futamon indulunk legközelebb.


HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK
1. Wirtmann Ferenc 47 pont
2. Jesús Ferreiro 36 pont
3. Karl Wagner 27 pont
4. Jukka Aromaa 15 pont
5. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
6. Pentti Veikkanen 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK
1. Kerekes József 47 pont
2. Xabier Anido 36 pont
3. Gerda Zauner 27 pont
4. Arto Arola 15 pont
5. Theo Badenberg 14 pont
6. Timo Jaakola 12 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA HÁROM FUTAM UTÁN, CSAPATTOK
1. Scuderia Coppa Amici 93 pont
2. Past Racing 79 pont
3. Rododendri Historic Rally 68 pont
4. Historic Rally Club Finland 55 pont
5. Rally Sport Classic 40 pont
6. Historic Rally Club Finland II 15 pont
7. ACU Friuli 13 pont
8. SK Vilu 10 pont
9. Rally Club Team 1 pont

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI:
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány 
 
Rövidre vágva
2018. április 30. hétfő, 19:20    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna szlovéniai kirándulása a Skoda Fabia R5-el sajnos a vártnál jóval rövidebbre sikerült. A futam második napján néhány szakaszt követően egy rejtélyes elektronikai hiba miatt Janiék a verseny feladására kényszerültek.


A Puskádi – Gódor páros az új Skoda Fabia R5-el nagy lelkesedéssel készült a Nyílt Szlovén Rallyebajnokságban első versenyére. Az olasz határ közelében, Ajdovscina kisvárosa környékén, fantasztikus pályákon zajlott a 8. Rally Vipavska Dolina elnevezésű futam. A Monte Carlo Rallye hangulatát idéző környezetben igazán pazar mezőny mérte össze tudását, amelyben Janiék igen komoly esélyekkel indultak.

A verseny első napján egy lámpafényes esti gyorsasági szakasszal vette kezdetét a száguldás. Ezen a gyorson a Puskádi – Gódor páros rögtön egy előkelő második szakaszeredménnyel tette le a névjegyét. Ekkor még problémamentesen működött az R5-ös Fabia, leszámítva azt, hogy a versenyautó műszerfalában található digitális kijelző időnként felmondta a szolgálatot, illetve a turbó szabályzó szelepe rakoncátlankodott kissé.

Másnap aztán sajnos a rejtélyes elektronikus hiba többször is furcsa tréfát űzött Janiékkal. Egy alkalommal például a sebességváltó kijelzője azt mutatta, hogy 6. fokozatban haladnak, holott az R5-ös Fabia-ban a többi hasonló kategóriájú autóhoz hasonlóan csak öt sebesség áll rendelkezésre. :)

Még ez sem lett volna olyan nagy probléma, de emellett az autó teljesítménye is ingadozott. A hab a tortán az volt, amikor az egyik gyorson egy igen tempós részen egy nyújtott kanyarban hirtelen leállt az autó motorja, majd újra indult. Ez már azért kicsit veszélyesebb szituációt is eredményezett, de szerencsére végül nem történt baj.

Mindenesetre ezt követően Janiék meghozták a fájdalmas döntést, miszerint inkább felhagynak a további küzdéssel és az autó, továbbá saját testi épségük megóvása érdekében feladták a versenyt. Az amúgy ragyogó szervezésű és hangulatú futam ily módon számukra idő előtt véget ért, egyetlen vigasz, hogy rögtön az elején sikerült elkapni a ritmust. A Szlovén Bajnokság további erőpróbáira ez a történtek ellenére is mindenképp bíztató.

Az ERTH csapata a folytatásban legközelebb május második hétvégéjén Horvátországba látogat, ahol Janiék már ismerős tájakon, az Opatija Rallye-n állnak majd rajthoz.


Csökő Zoltán

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek és Támogatóinak, hogy lehetővé teszik a csapat számára a csodálatos helyszíneken zajló nemzetközi versenyeken való részvételt. 
 
Odafigyelősen, fokozatosan, szépen felépítve
2018. július 04. szerda, 19:05    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

A szombathelyi futam óta nem állt rajthoz Kurtos Robi és Szegedi Máté, de ezerrel készülnek a Veszprém Ralira.


Szombathely óta sikerült a Micut rendbe rakni?
- Még nem teljesen, de a nagyja kész van. Most vettük észre, hogy az egyik vezetéket elkoptatta a motortest, ahogy hozzáért, azt rendbe tesszük, és talán megvagyunk. Tegnap azt hittük az olajnyomással van valami, lepergett előttem a film, hogy akkor mi nem indulunk, esetleg nézzük, de szerencsére csak egy kábel javítás. Mi nem építettük át a kocsit, mivel Szombathelyen indultunk utoljára, tehát murván volt, mi motort építettünk. Komplett főtengely csere, hajtókarok, csapágysor, turbó, vagyis most megint minden új benne. Veszprémben a verseny előtt programoztatjuk, remélhetőleg nagyon király lesz, mert célunk még előrébb lépni.

A teszten ki is tudjátok próbálni, ha megvan a programozás?
- Szeretnénk gurulni a kocsival, és jeleztük a részvételünket is a hivatalos teszten, de hogy össze tudjuk-e hozni, azt meglátjuk. Nekünk ez egy nyaralással egybekötött verseny általában, már hétfőn lent kellett volna lennünk a Balatonon, kicsit lazulni a családdal, de a munka mindig közbeszól. De ma már megyünk, csobbanunk egyet, aztán teszt, átvételek, pályabejárás, viadal… és céldobogó reményeink szerint.

Most hosszabb gyorsok lesznek, de ezt szeretitek nem?
- A szakaszok ugyanazok, ismerjük őket, de elbízni nem szoktuk magunkat. Odafigyelősen, fokozatosan, szépen felépítve kell haladni a cél felé. Ezek jó pályák, szeretjük, de azért benyalhat menet közben bármit a kocsi, mert ez a minőségű murva hamar le tudja gallyazni az autókat. Nekünk szimpatikusak mindig a hosszabb gyorsaságik, ha már beöltözünk, legalább menjünk jó pár kilométert. Kislődöt imádom, az egyik kedvenc. Hegyesd is jó, de arról azért van rossz emlékem, mert elszálltunk, mint a győzelmi zászló vagy 3-4 évvel ezelőtt. Ettől függetlenül tényleg klassz pályák ezek.

Van valami, ami miatt aggódsz, vagy kizárod ezeket ilyenkor?
-
Próbálom kizárni, de a kisördög mindig ott csücsül. Persze megfordul az ember fejében, hogy minden oké lesz-e, mondjuk a motorral, de ha nagyon ráforognék elrontaná a versenyzésünket. Ezért az égiekre bízom, és reménykedünk a legjobbakban. Az időjárással pedig nem tudunk mit kezdeni, lesz, ami lesz. Engem személy szerint egyáltalán nem zavar, ha esik egy kis eső, legalább feleannyi port nyelünk. Minden vágyunk, hogy befejezhessük a versenyt, legyen egy jó csobbanás a Balcsiban a családdal és a szervizcsapattal, mi ennyivel megelégszünk most.

Reklámpartnerünk:
East Motorsport; Foam-System Kft. - Go Matrac; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Zemplén-Tölgy Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; Rex Bau Kft.; Csikó Tamás – Autófényező; Perla-X Kft.; Len-Véd Kft.; Alpha Machine Kft.; Jancsika;
Szöveg: Tiba Anita Fotó: Peremicki István
 


10. oldal / 99