burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali

Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét

Küzdelmes versenyen szerezte meg az elsőséget Nova Goricában, és ezzel megvédte horvát abszolút bajnoki címét Hideg Krisztián és Kerék István. Az R5-ös alakulat nem csak a nemzeti megmérettetésen bizonyított, de a European Rally Trophyban (ERT) is. A páros hétvégén elért

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett megnyerték a Mitropa Kupa értékelését. A Lovász Pál - Kürti Tamás egység nagyon komoly

Megtört a másfél éves átok

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. Kitettetek magatokért, hogy ott legyetek a célban? - Igen. Szinte az összes gyorsaságin harcoltunk

Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián

A nyári szünet után a nemzetközi megmérettetések is folytatódnak. Hideg Krisztián és Kerék István számára például a European Rally Trophy (ERT), illetve a horvát bajnokság újabb fordulója lesz a következő állomás. A szeptember 7-8-ai Nova Gorica Rallyn ráadásul egy teljesen

Két futam dönt az Eb-címről Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában Megtört a másfél éves átok Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

News image

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett me...

Bővebben

Megtört a másfél éves átok

News image

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. ...

Bővebben

Meg tudtunk villanni és ez biztató a jöv

News image

Az Országos Rali Bajnokság hatodik fordulóját, Ózdon tartották. A verseny érdekessége, hogy míg a prológ és a szombati nap a névadó városban talált otthonra, a második napon Sa...

Bővebben
Pontszám, vagy győzelem?
2016. június 08. szerda, 20:21    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

A megszerezhető pontok szempontjából az esztendő legfontosabb versenye következik. A hétvégén esedékes 23. Veszprém Rallyn ugyanis másfélszer annyi pontot lehet gyűjteni, mint az évad bármelyik futamán. A tét tehát óriási Herczig Norbert és Bacigál Igor számára. Tudják, hogy az előttünk álló hétvégén egy jó szerepléssel sokat lehet nyerni, ezért nyugodtan, higgadtan kell majd autózniuk a bakonyi pályákon.


- Óvatosan kell bánni az esélylatolgatással, ezen a futamon ugyanis sokkal fontosabb a biztos célba érkezés, a pontszerzés, mint adott esetben a győzelem – fogalmazott a murvás hétvége előtt Herczig Norbert. – Tény, hogy egy jó eredménnyel sokat lehet előre lépni, de ha ne adj Isten betliznénk, akkor hamar elolvadhat a három verseny alatt megszerzett előnyünk. A rally alapvetően egy megbízhatósági sport, erre kell törekednünk a veszprémi pályákon. Gyorsan leszögezném, hogy nagyon szeretünk gyorsan menni, életelemünk a versenyzés, de az előttünk álló hétvégén nem fogunk ésszerűtlen kockázatot vállalni, a végső célt szem előtt tartva kell majd közlekednünk.

Herczig Norbert tehát óvatos az idei negyedik futam előtt, pedig jó emlékekben, sikerekben nincs hiány, ha a veszprémi központ kerül szóba. A pilóta ugyanis már négyszer örülhetett itt abszolút győzelemnek. (Érdekesség, hogy ehhez mindig egy SKODA segítette hozzá: 2004-ben Octavia WRC, 2011-ben és 2012-ben Fabia S2000, tavaly pedig a Fabia R5)

- Igen, tavaly itt debütáltunk az R5-össel, ami mindenképpen hasznos lehet ezen a hétvégén – folytatta Herczig Norbert. – Az akkori tapasztalatokat igyekszünk hasznosítani, és az itinerünket is leporoljuk. Mind fizikálisan, mind mentálisan nehéz hétvégére készülünk, hiszen a magyar mezőny számára nem megszokott, hogy a kettő versenynap alatt 180 gyorsasági kilométer vár ránk. Lényeges, hogy nem szabad kárt csinálnunk az autóban, bár tudjuk, hogy a veszprémi gyorsasági szakaszokon a versenyzőpárosok minden évben érdekes helyzetekkel találkozhatnak: bizonyos helyeken a kanyarlevágások elkerülése érdekében meg van túrva az út, néhol bombatölcsér éktelenkedik, de katonai terep lévén a tankkal kijárt mélyedés se ritka. Ezekre a kedves kis meglepetésekre a pályabejárás alkalmával nagy figyelmet kell fordítanunk. A személyes tapasztalatom mégis az, hogy a veszprémi pályák már régen nem annyira veszélyesek, mint évekkel ezelőtt. Bár sokan az autógyilkos jelzőt akasztották erre a versenyre, én közel nem nevezném annak.

A SKODA Rally Team Hungária csapata a 23. Veszprém Rallyra egy hosszabb teszttel hangolódik rá csütörtökön, majd következik a megszokott pályabejárás, az adminisztratív és a technikai átvétel. Ezt követően pedig az éles futam szombaton délelőtt kezdődik, ahol aznap hét, vasárnap további hat szakasz vár majd a mezőnyre. Végül a legjobbakat vasárnap délután négy órakor köszönthetjük a Veszprém Aréna előtt.

Szurkoljunk együtt Veszprémben is!
 
Beárnyékolta a hangulatukat a végeredmény
2016. június 07. kedd, 18:19    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

A szombathelyi futam egyáltalán nem úgy végződött Hibján József és Szurovcsák István számára, mint ahogy azt verseny közben az időeredményeik mutatták. Hiába érezték jól magukat, ha nem a valós végeredményükkel térhettek haza.


Hogy tetszett a Szombathelyi futam?
- Alapjában véve egy nagyon jó verseny volt, ha a gyorsasági szakaszokat nézzük. Ezek a Szombathely és Bükfürdő környéki pályák élvezhetőek. A Citroenben és a csapatban a hangulat átlagon felülire sikerült. Ezekkel minden oké volt. Kimondhatjuk, hogy igen kedvező verseny lett volna számunkra, de nem minden úgy sült el, ahogy terveztük.

Kapiskáljátok már az autó határait?
- Testhezálló futam volt, ahol kezdtünk már közelebb kerülni a C2-höz és jó időket tudtunk autózni. Ahhoz képest, hogy még csak másodjára mentünk murván vele, azt tapasztaltuk, hogy oda fogunk tudni férkőzni a dobogóhoz. Egész jól oda is tettük magunkat, hogy elégedetten távozhassunk majd és pontokkal gazdagodhassunk, de ismét közbeszóltak az égiek… vagyis nem ők! A valós eredményeinkkel meg lettünk volna elégedve, ami a kategória második hely lett volna, nem pedig a negyedik. Így igen, csalódottan kellett távoznunk a Szombathely Raliról.

Mi okozta a csalódásotokat?
- Egy sajnálatos baleset történt az előttünk rajtoló 207-es rajtszámú versenyautóval, ami miatt megállni kényszerültünk. Ki is szálltunk a versenyautóból, hogy segítséget nyújtsunk a Kolencsik Balázs – Kemény Zsolt párosnak. Nagyon sok időt töltöttünk a pályán, de bíztunk benne, hogy a jóváírt idő a valóságot fogja tükrözni, de sajnos nem így történt. Rosszabb időt kaptunk, mint amit addig mentünk és ezzel elúszott a kategória második helyünk, negyedikek lettünk.

Hol láthatjuk legközelebb a párosotokat?
- Veszprém Rali, 2016. június. 10-12.

Reklámpartnerünk:
Tre-Car Plus Kft.; Extrém Sport Team Kft.; Hunova Trans Fuvarozási és Kereskedelmi Kft.; Fehértó-Trans-Snack Kft.; Szimita Trade Kft.; Gerda-Trans Kft.; Kelet Power Kft.; Veres Mihály e.v.; BRT Média Kft.

Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Rally Feeling
 
 
Ilyen sikerre nem számítottunk
2016. május 26. csütörtök, 10:03    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Az aszfaltos versenyek után Szombathelyen már murva várta az indulókat. Az időjárás kegyes volt, így száraz és rendkívül poros szakaszokon száguldhatott a mezőny. Balogh Jani és Holczer Dani a kategóriájában a maximális pontszámot szerette volna begyűjteni, ám a verseny végére egy új kihívással szembesültek, ami igazán izgalmassá tette a hétvége végkimenetelét.


A szombati program a Farkas-erdő háromszori teljesítése mellett a Söptei körgyors volt, ami megkeverte a lapokat és nem várt izgalmakat hozott.
Balogh Jani:
„Érdekesen alakult az első nap, hiszen nem csak a kategóriánk, hanem az egész élmezőny papírformája felborult. Az előkelő 4-es rajtszámmal rajtoltunk, így a Rally-katlanban hátrányt szenvedtünk a pálya jellegéből adódóan. Az utolsó három kilométert egy korábban még nem használt, füves részen kellett teljesíteni, ami az elöl rajtolóknak nagyon csúszott. A nagyobb rajtszámmal érkező párosok már egy feltört, átmozgatott felületre érkeztek, így több tapadással sikerült jobb eredményeket futniuk. Az itt szerzett hátrányt a háromszor ismétlődő Farkas-erdőn nehezen behozhatónak ítéltük meg, hiszen az út folyamatosan tisztult és mindenki rátett még egy lapáttal. Úgy gondoltuk, hogy a szombati szakaszok lesznek a helyosztók. Próbáltuk tartani magunkat a gumitaktikánkhoz, a meglévő lehetőségekből kihozni a legjobbat. Osváth Peti korai rajtjának és az ezért járó időbüntetésének köszönhetően előztük meg őket."


Az első napi végi szervizbe végül a kategória második helyén érkezett a csapat. Az autó problémamentesen üzemelt, így a fiúknak egy apró kaland következtében keletkezett fénysérülést kellett csak helyrehoznia.
Balogh Jani:
„A korábbi évek tapasztalataiból kiindulva tudtuk, hogy a második napon a pályák jellegéből adódóan nehéz lesz nagy különbségeket csinálni és csökkenteni a hátrányt. Az első gyorsaságin egy, a Rallye2 pályabejárása után megváltozott, poros, laza talajú Szeleste-Acsád gyorsasági várt minket, ami komoly kihívás volt. Az előttünk lévőkből többen már itt hibáztak. Az addig vezető helyen álló kategóriatársunk Rongits Attila lecsúszott az útról és mélyen eltűnt az erdőben, így nem tudta folytatni. Később Spici árokba csúszott autója mellett haladtunk el, aki tetemes hátrányt szenvedett. Elég drámai volt úgy végig közlekedni a pályán, hogy néhány villanásig láttuk mi is történt az előttünk lévőkkel és ezek tudatában a teljes koncentrációt megtartani.”


Az állva maradt párosokkal tovább folytatódott a szoros verseny. A kategórián belüli viaskodás közben az abszolút értékelés is változott, így egy kiemelkedő eredmény lehetősége is fellibbent Jani és Dani előtt.
Balogh Jani:
„Rongits búcsúja után sem lazsálhattunk, mivel Osváth Peti nem tett le arról, hogy kiüssön minket a pozíciónkból. Söptén Ollé Sasáék féltengely problémája és az ebből elszenvedett idővesztesége után hátrányba került, így mire feleszméltünk az első két szakasz történéséből, már az abszolút harmadik helyen voltunk. Ez teljesen új megvilágításba helyezte a versenyt, ahol addig az volt a cél, hogy ne hibázzunk és menjünk a magunk tempójában. Ezt átértékelve kinyílt a szemünk és megpróbáltunk rátenni még egy lapáttal, hogy vissza tudjuk verni a hátulról jövő támadásokat. Folyamatosan zárkózott ránk ifj. Tóth János, valamint a két fiatal EVO-s titán, Vincze Feri és Velenczei Ádi. Ez tette igazán izgalmassá a versenyünk hátralévő részét. Danival átbeszéltük mit és mennyire vállalunk el. Hol én, hol ő fogta a zablát és tartott vissza, hogy véletlenül se vállaljunk olyan felesleges kockázatot, amivel csak időt veszíthetünk. Jól dolgoztunk a hajrában és végül egy olyan eredménynek örülhettünk, amit álmunkban sem gondoltunk volna. A kategória első helye mellett, az abszolútban felértünk a dobogó harmadik fokára. Leírhatatlanul boldogok vagyunk.”
 
Végre csata volt
2016. május 27. péntek, 10:43    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Három gyorsasági szakasszal az Iseum Rallye vége előtt, az ORC mezőny negyedik és a 2WD kategória második helyéről kényszerült kiállni a Kanyik - Nyirfás kettős, ugyanis a Söptei ugratóban szinte beleálltak a földbe. Sajnos annyi alkatrész megsérült, hogy lehetetlen lett volna a folytatás.


Amíg mentek nagyon jól alakult minden, és talán az idei évben ez volt az első alkalom az Országos Rally Challenge mezőnyében, hogy nagyon élvezték a csatát a 300 lóerő feletti BMW-kel. Folyamatosan csatáztak a másodpercekért, kiesésük előtt is három másodperc választotta el őket az abszolút harmadik helytől.

„A hatodik gyorsasági szakaszon a katlani ugratónál, a belső felvételek alapján kb. 15km/h-val többel mentünk, mint az előző körben, és ennek eredményeként orral beleálltunk a földbe” - kezdte a verseny értékelését ifj. Kanyik Antal.

Igaz még ki tudtak jönni a gyorsasági szakaszról, és sokat így sem kaptak, de az autó elején nem maradt sok épp alkatrész, ezért a kiállás mellett döntöttek. Szó szerint széttört a turbó, a kipufogó összenyomódott, de odalett a vízhűtő és a cooler is, ennek folyományaként minden víz elfolyt.

„Szomorú az eset, de annak nagyon örülök, hogy fel tudtuk venni a versenyt a többiekkel, annak ellenére, hogy a Puntóval még soha nem mentem murvás futamon” - folytatta Anti.

A pályák nagyon tetszettek versenyzőinknek, de a Challenge bajokság hagy némi kivetni valót maga után. Ahogy eddig a Rallye2-ben is száműzött "P csoportban" versenyeztek, úgy az ORC sem váltotta be a reményeket. Kicsit több pénzért szinte ugyanannyit mehetnek, mint a Rallye 2-es mezőny.


Anti és Juli kiesése egy későbbi időpontra megszervezett eseményt is meghiúsított. A történet ott kezdődött, hogy Anti a verseny után pár nappal ünnepli születésnapját, ezért Juli és a csapat egy tortázós, és pezsgőlocsolós bulit szervezett a céldobogóra.

„Sajnos kiestünk a versenyből, ezért nem jött össze a célceremóniára szervezett meglepetésem. Ezúton szeretném megköszönni Nórinak és Lacinak a hétvégi segítségét, egyrészt a torta miatt, másrészt, hogy a leszúrt rittbergerünk után bevontattak a szervizbe” - mondta Juli.

A folytatás egyelőre még nem eldöntött, hiszen Veszprémre biztosan nem készül el a Fiat, de ott van még B tervnek a Lada is. Szerencsére a nevezést kitolták, így jut még egy nap a gondolkodásra.

Köszönjük Partnereinknek: Frigo-Experience Kft., Tej Express, Barta Trans Kft., Kenguru konténer, Valida Kft., Akvila-S Mérnöki és Szolgáltató Kft., Csonka F-Trans, Elaforg 2000 Kft., Exclusive Change, Exclusive Tours, Ecometalex Kft., Kvint-R Kft., Pentolt Kft., Alpha Industries Kft., Hidra Kft., Kanyik Autószerviz, Schon-gumi.hu
 
Ez nem az a murva…
2016. május 25. szerda, 20:24    | Írta: Faingyerek    PDF Nyomtatás E-mail
AddThis Social Bookmark Button

Nem nőtt a szívükhöz a szombathelyi ISEUM Rallye a Speed Rally Team versenyzőpárosának, Novák Balázsnak és Jagadics Gábornak. Idő előtt be kellett fejezniük a versenyt, így csak 3 gyorsot tudtak abszolválni, ennek okáról és további tervekről kérdeztem Balázst.


Miért is kellett abbahagynotok a versenyt?
Váltó. Először elment a 2-es, aztán a 3-as fokozat, így maradt az 1,4 és 5. Ezzel bementünk a szervizparkba, de nem volt nálunk még szériaváltó sem, hogy ki tudjuk cserélni, így mehettünk is haza. De őszintén ez a BMW nem ide való. Még úgyis szenvedett az autó, hogy nem nyomtam neki. Nincs megfelelő futómű hozzá, akkor a gumik tekintetében se nyitottal kellett volna menni, mert egyáltalán nem volt alkalmas erre a terepre. Szerintem több milliót kellene költeni a BMW-re, hogy bírja ezt a kihívást. Nagyon sajnáltuk, hogy ezt a versenyt sem tudtuk abszolválni, de talán így jobb is, mert csak a váltót kell megcsinálni és komolyabb sérülés nem érte az autót.

Az első kört sikerült teljesítenetek, így mindhárom szakaszt megismertétek. Mi a tapasztalat?
Be kell vallanom, hogy magázódtunk a pályákkal. Alapvetően az volt a terv, hogy az első körben tapogatózunk, megszokjuk a környezetet, hogy még a lehetőségét is kizárjuk annak, hogy a BMW-vel bármi történhessen, vagy becsússzunk, vagy akár felboruljunk. A második körben kicsit gyorsultunk volna és az utolsóban nyomtam volna neki, de sajnos odáig már nem jutottunk el. Pedig nagyon jók a szakaszok, legalábbis nekem tetszenek. De ha megnézed, összesen négyen maradtak talpon a végére, ezek az aszfaltra megépített versenyautók nem valók ilyen terepre.

Mi lesz a következő? Veszprém akkor kimarad?
Igen, az már biztos, a BMW nem bírja ezt kiképzést, így marad a Székesfehérvár, vagy talán előtte a sprintversenyen, Kazáron, hogy a júniusi hónap se maradjon ki. De az igazat megvallva, most a pihenésre készülök, egy kis wellnessre, mert sok volt már idén a munka és a verseny, itt van a nyakunkon a jó idő és lazítani is kell valamikor.

Köszönöm a riportot és jó pihenést!
Partnereink:
Jász és Jász Kft., Thispoint Kft., Szolnok Tej Kft., Szolnok Tej kereskedőház, Pet-Pack Kft., Susánszky és Társa végrehajtó Iroda, Fémtiszta Kft., Dr. Marcus, Strapa- Pack Kft., Floortech Kft., Copy&More Kft., Evocool STI Holding Kft., Masterkool, Golf Kft, Index Kft, Villámszer Kft., Keveland Kft., Marso Kft.
 
Fotó: Rallyheart
 


97. oldal / 103