burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Utasok voltunk az autóban

A nagy remények hamar elszálltak Kurtos Robi és Szegedi Máté számára a Mecsek Ralin. Az első gyorsaságin beestek, de a srácoknak szerencsére nem esett bajuk. Először is hogy vagytok, minden rendben veletek? - Igen, hálistennek mi jól vagyunk. Mindketten a vezető

Wirtmann élete győzelmével zárta az évet

Pályafutása egyik legjobb versenyét vívta Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rali historic-Európa-bajnoki futamon. A Ford Escort Mk II-essel az utolsó méterekig szoros küzdelemben voltak a Pettersson–Nilsson kettős Porschéjával, amelyet sikerült legyőzniük. Wirtmann állítása szerint ez volt élete legnagyobb

52. Mecsek Rallye - Turán

Az abszolút 2. helyen fejezte be az 52. Mecsek Rallye-t a Turán Motorsport kettőse, Turán Frici és Bagaméri Laci. Közel 180 versenykilométer megtétele után, több szakaszgyőzelemmel a hátuk mögött tartani tudták előnyüket a bajnokságban. Az elejétől a végéig izgalmas és fordulatos

Eb-döntő örömautózással

Kedvenc pályáin fejezi be idei Historic Rali-Európa-bajnoki szereplését Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel a Mecsek Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az Eb. D csoportjában a második helyen áll. Matematikai esélye még van a

Nagy meccsre számítanak

Az első Mecsek Rallye-jára készül ifj. Fogarasi Attila, aki ezúttal a korábbi navigátorát Toloczkó Pétert ülteti a jobb egybe. Az MR Racing Hondás alakulata a pécsi versenyen szeretné életben tartani az ötös géposztály bajnoki esélyeit. Attila szokásához híven most is belső

Utasok voltunk az autóban Wirtmann élete győzelmével zárta az évet 52. Mecsek Rallye - Turán Eb-döntő örömautózással Nagy meccsre számítanak
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Utasok voltunk az autóban

News image

A nagy remények hamar elszálltak Kurtos Robi és Szegedi Máté számára a Mecsek Ralin. Az első gyorsaságin beestek, de a srácoknak szerencsére nem esett bajuk. Először is ho...

Bővebben

Wirtmann élete győzelmével zárta az évet

News image

Pályafutása egyik legjobb versenyét vívta Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rali historic-Európa-bajnoki futamon. A Ford Escort Mk II-essel az utolsó méterekig szoros küzdelemben voltak a Pe...

Bővebben

52. Mecsek Rallye - Turán

News image

Az abszolút 2. helyen fejezte be az 52. Mecsek Rallye-t a Turán Motorsport kettőse, Turán Frici és Bagaméri Laci. Közel 180 versenykilométer megtétele után, több szakaszgyőzelemmel a há...

Bővebben
Teljesítve, de nem befejezve
Írta: Faingyerek    2012. július 13. péntek, 15:07    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzői Puskádi János és Gódor Barna a San Marino Rallye IRC futamon átélhette azt, ami rallyeversenyzővel pályafutása során talán csak egyszer fordul elő. Sikerrel teljesítették az összes gyorsasági szakaszt, amivel az IRC abszolút 8. helyére kapaszkodtak fel, a céldobogón azonban mégsem ünnepelhettek.







A San Marino Rallye pályáin első alkalommal autózhatott a Puskádi – Gódor páros laza talajon a Super 2000-es Fabia-val. A debütálás murván nem is sikerült rosszul, ami a szakaszeredményeket illeti. Az alapos felkészülésnek és a BRR Team részéről professzionális segítségnek is köszönhetően az autó tökéletes beállításokkal rendelkezett és Puskádi Jani is hamar „otthon érezte” magát a rendkívül csúszós, technikás pályákon.


Nem volt más a cél, mint a tempó fokozatos növelésével, de mindenképp célba érni, felesleges kockázatvállalás nélkül. Ezért is alakult úgy, hogy amikor a második nap első szakaszán sikerült összeszedni egy defektet, amit egyébként semmilyen kalandos esemény nem előzött meg, csak arra koncentráltak Janiék, hogy körbe érjenek. Mivel a pályák állapota és az időjárás sem tette indokolttá, hogy két pótkereket vigyenek, így a defektet követően, további tartalék kerék híján nem volt rossz döntés a kissé óvatosabb tempóválasztás.

Az első nap végén az abszolút 11. helyet foglalta el a Puskádi – Gódor páros és a további négy magyar egységből csak Szabó Gergőék voltak előkelőbb pozícióban a 10. helyen. A lényegesen hosszabb második napra maradt még annyi lehetőség, hogy a kitűzött célt elérjék Janiék, azaz bekerüljenek a legjobb tíz közé. Nem volt egyszerű a feladat, mivel a második napon gyakorlatilag egy alkalommal volt napközben szerviz lehetőség és a nyolc gyorsasági szakaszon 3/5 arányban kellett végigmenni. Ez azt jelentette, hogy a verseny utolsó öt szakaszát egyben, szerviz lehetőség nélkül kellett teljesíteni, ami valljuk meg, jelent némi kockázatot.

Az első rövidebb kör óvatosabb tempója a defekt miatt azt eredményezte, hogy a hátralévő öt gyorson majd igencsak igyekezni kell, ráadásul Bujdos Mikiék is néhány tizedre megközelítették Janiékat, így maradt feladat a verseny végéig. Szinte a futam végéig tartott a „háziverseny” és csak a legutolsó szakaszon autózott abszolút 6. idővel sikerült „meglógni” a Bujdos – Benkő páros elöl, azonban a Happy End Janiék számára sajnos elmaradt, volt egy kis szépséghiba.

Történt ugyanis, hogy a legutolsó gyorson a legutolsó kanyarban, ahol a repülőcél is volt, a fotocella ugyan még lemérte a Puskádi – Gódor páros idejét, a STOP állomásra azonban már nem jutottak el. A cél után közvetlenül „kihúzták a szőnyeget” a Skoda alól és Janiék néhány pillanatig az eget kémlelték a mély árokból, ahová becsúsztak. Sajnos remény nem volt az útra visszakerülni, így bár karcolás nélkül megúszták a kalandot, a San Marino Rallye céljába nem sikerült eljutni, így egy pillanatig sem élvezhették a szakaszeredmények alapján megszerzett IRC abszolút 8. helyet.
Az ily módon teljesített, de sajnos nem befejezett verseny utolsó eseménye miatt Puskádi Jani csakis kizárólag saját magát hibáztatta, bár hozzá kell tenni, hogy a futam végén egyszerre teljesített öt szakasz azt eredményezte, hogy az abroncsok szinte nullára koptak az utolsó kilométerekre. Mindenesetre örök tanulság mindenki számára, hogy a repülőcél után sem lankadhat a figyelem, de azért egy kicsivel több szerencse jutalmazhatta volna a San Marino Rallye-n végzett komoly munkát.
Természetesen a figyelem már a következő futamra irányul, de hogy melyik lesz az, az egyelőre még kérdés. A nem túl szerencsés végkifejlet ellenére a Puskádi – Gódor páros első murvás versenye mégis bíztatóan sikerült. Hamar tudtak határozottan autózni a csúszós, nehéz pályákon, sikerült szinte mindig javítani a szakaszidőkön, tehát az aranyat érő tapasztalatszerzés megvalósult és az is kiderült, hogy bőven van még tartalék az autóban és a versenyzőpárosban egyaránt.


Köszönet illeti ismételten a BRR Csapatát és az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY technikai személyzetét is, mivel az autó végig hibátlanul működött. Az egész csapat gratulál a célba érkezett Honfitárs Versenyző Kollégáknak! Különösen a Szabó – Borbély párosnak, akik kiemelkedő eredményt értek el ezen a nem egyszerű IRC futamon. Végül, de nem utolsósorban köszöni a csapat a Barátok, Szurkolók rengeteg bíztatását!
Csökő Zoltán
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek, Támogatóinak segítségét, akik lehetővé teszik, hogy a csapat e csodálatos helyszíneken és versenyeken részt vehessen itthon és az IRC sorozatban.