Új közeg, új impulzusok kellenek

Székesfehérváron sem voltak kegyesek az égiek Jánosa Ákoshoz és Szőke Tomihoz. Sajnos egy technikai probléma miatt fel kellett adniuk a versenyt. Miért kellett kiállnotok a fehérvári futamon? - Olyan, mintha az olajszűrő anyaghibás lett volna és elkezdett leválni maga a szűrű,

Rengeteg kérdőjel van most bennem

Szeretett volna Hibján Joci és Szollár Csabi Székesfehérváron kicsit gyorsabban menni, hogy jobb eredménnyel térjenek haza, mint eddig, de a kockáztatásnak sajnos nagy ára lett. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de megviselik a csapatot a történtek. Tudom nem vigasztal, de a

A szerencseszám bűvöletében

Az Országos Rally Challenge abszolút ötödik helyét szerezte meg a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen. Zoli a verseny előtt elmondta, hogy a top ötben szeretne végezni, így a technikai problémák ellenére

A várt eredmény elmaradt

Csalódottan tértek haza a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-ról a Speed Technika Rallye2-es versenyzői, a Hofbauer Tamás - Harmos Gergely duó. A páros a félig hazai versenyükön magukhoz képest nem tudott maradandód alkotni és emiatt át kell, értékeljék a versenyzésüket. „Nagyon vártuk a

Nem kímélte őket a technika

A Taxi4 Székesfehérvár Rallye első két szakaszát kormányszervó nélkül teljesítette a Speed Technika párosa, a Lencse Zoltán - Dr. Kovács Annamária duó, majd a verseny másnapján újra előjött a probléma és nem tudták folytatni a versenyt. A Székesfehérvár Rallye első napján

Sok maradt benne, de élvezték

Ismét 2WD győzelemmel térhetett haza a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. A Taxi4 Székesfehérvár Rallye a nagy sebességről és a rövid fékutakról szólt, amihez jól alkalmazkodtak a srácok. Marci és Robi első közös fehérvári versenyüket teljesítették

Újra a csúcson

A Rallye2-es értékelés abszolút első helyén végeztek a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-n a Speed Technika régi-új Hondás versenyzői. A Neukirchner András - Pardi Kata duó karcmentes autót vezetett a sóstói MOL Aréna előtt felállított céldobogóra. „A korábbi években és az idei évben

Újra az élmezőnyben végeztek!

Több mint egy hónapos kényszerpihenő után folytatódott a pontvadászat a királyok városában, Székesfehérváron. Két versenynap, aszfaltos pályák és tizenkét gyorsasági várt a mezőnyre. Az időjárás kegyes volt, kellemes nyári melegben hajthatták autóikat az indulók. Balogh Jani és Holczer Dani felkészülése a

Ezt nem lehet a gyerekre fogni

A fehérvári nem volt Lángi Attiláék hétvégéje. Igaz, a technika most úgy tette a dolgát, ahogy kell, de az emberi tényező nem volt a topon. Volt is pár pillanat, amikor majdnem összecsomagolt és elindult haza. Hiába nem eredményorientált a Lángi-Schmidt

A technika ördöge – Székesfehérvár Rallye

Az Országos Rallye Bajnokság harmadik futamának Székesfehérvár volt a központja, míg a gyorsasági szakaszokat a várostól északra kellett teljesíteni. A Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frici és Bagaméri Laci küzdelmes versenyen vett részt, amit végül a Ford Fiesta R5 versenyautójuk kormányszervójának

A top5-ből nem engedünk

Az egri hazai versenye után a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen tér vissza a rally körforgásába a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó, akik nagyon szeretnek visszajárni az egyik leggazdagabb múltú magyar koronázóvárosba. Zoli és Andris Miskolcot

Változatlan célok

A hosszú pihenő után már nagyon várja a Taxi4 Székesfehérvár Rallyet a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. Az elmaradt szombathelyi verseny miatt két hónap pihenő jutott a versenyzőknek, így szinte minden internetes belsőt láttak már. A

Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!

Esős szupercella, havazás, hirtelen felszáradó pályák, napsütés –minden előfordult, amire csak esély volt az elmúlt hétvégi, horvát bajnoki futamon. Nem is volt így könnyű helyzetben Hideg Krisztián és Kerék István. A Skoda Fabia R5-ös párosnak folyamatosan alkalmazkodnia kellett a változó

Velenczei Ádáméknak a dobogó a céljuk Székesfehérváron!

Tavaly a második helyen végzett, idén sem szeretne kimaradni a pezsgőzésből a Citroën Rally Team Hungary tehetséges pilótája. Az előzmények biztatóak, az előző futamon már érezhető volt, hogy belakták a C3 R5 versenyautójukat és egy hosszabb teszt után reménykedve vára

Új közeg, új impulzusok kellenek Rengeteg kérdőjel van most bennem A szerencseszám bűvöletében A várt eredmény elmaradt Nem kímélte őket a technika Sok maradt benne, de élvezték Újra a csúcson Újra az élmezőnyben végeztek! Ezt nem lehet a gyerekre fogni A technika ördöge – Székesfehérvár Rallye A top5-ből nem engedünk Változatlan célok Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges! Velenczei Ádáméknak a dobogó a céljuk Székesfehérváron!
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Új közeg, új impulzusok kellenek

News image

Székesfehérváron sem voltak kegyesek az égiek Jánosa Ákoshoz és Szőke Tomihoz. Sajnos egy technikai probléma miatt fel kellett adniuk a versenyt. Miért kellett kiállnotok a fehérvári futamon? - Ol...

Bővebben

Rengeteg kérdőjel van most bennem

News image

Szeretett volna Hibján Joci és Szollár Csabi Székesfehérváron kicsit gyorsabban menni, hogy jobb eredménnyel térjenek haza, mint eddig, de a kockáztatásnak sajnos nagy ára lett. Személyi sérülés sz...

Bővebben

A szerencseszám bűvöletében

News image

Az Országos Rally Challenge abszolút ötödik helyét szerezte meg a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen. Zoli a verseny el...

Bővebben
Teljesítve, de nem befejezve
Írta: Faingyerek    2012. július 13. péntek, 15:07    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzői Puskádi János és Gódor Barna a San Marino Rallye IRC futamon átélhette azt, ami rallyeversenyzővel pályafutása során talán csak egyszer fordul elő. Sikerrel teljesítették az összes gyorsasági szakaszt, amivel az IRC abszolút 8. helyére kapaszkodtak fel, a céldobogón azonban mégsem ünnepelhettek.







A San Marino Rallye pályáin első alkalommal autózhatott a Puskádi – Gódor páros laza talajon a Super 2000-es Fabia-val. A debütálás murván nem is sikerült rosszul, ami a szakaszeredményeket illeti. Az alapos felkészülésnek és a BRR Team részéről professzionális segítségnek is köszönhetően az autó tökéletes beállításokkal rendelkezett és Puskádi Jani is hamar „otthon érezte” magát a rendkívül csúszós, technikás pályákon.


Nem volt más a cél, mint a tempó fokozatos növelésével, de mindenképp célba érni, felesleges kockázatvállalás nélkül. Ezért is alakult úgy, hogy amikor a második nap első szakaszán sikerült összeszedni egy defektet, amit egyébként semmilyen kalandos esemény nem előzött meg, csak arra koncentráltak Janiék, hogy körbe érjenek. Mivel a pályák állapota és az időjárás sem tette indokolttá, hogy két pótkereket vigyenek, így a defektet követően, további tartalék kerék híján nem volt rossz döntés a kissé óvatosabb tempóválasztás.

Az első nap végén az abszolút 11. helyet foglalta el a Puskádi – Gódor páros és a további négy magyar egységből csak Szabó Gergőék voltak előkelőbb pozícióban a 10. helyen. A lényegesen hosszabb második napra maradt még annyi lehetőség, hogy a kitűzött célt elérjék Janiék, azaz bekerüljenek a legjobb tíz közé. Nem volt egyszerű a feladat, mivel a második napon gyakorlatilag egy alkalommal volt napközben szerviz lehetőség és a nyolc gyorsasági szakaszon 3/5 arányban kellett végigmenni. Ez azt jelentette, hogy a verseny utolsó öt szakaszát egyben, szerviz lehetőség nélkül kellett teljesíteni, ami valljuk meg, jelent némi kockázatot.

Az első rövidebb kör óvatosabb tempója a defekt miatt azt eredményezte, hogy a hátralévő öt gyorson majd igencsak igyekezni kell, ráadásul Bujdos Mikiék is néhány tizedre megközelítették Janiékat, így maradt feladat a verseny végéig. Szinte a futam végéig tartott a „háziverseny” és csak a legutolsó szakaszon autózott abszolút 6. idővel sikerült „meglógni” a Bujdos – Benkő páros elöl, azonban a Happy End Janiék számára sajnos elmaradt, volt egy kis szépséghiba.

Történt ugyanis, hogy a legutolsó gyorson a legutolsó kanyarban, ahol a repülőcél is volt, a fotocella ugyan még lemérte a Puskádi – Gódor páros idejét, a STOP állomásra azonban már nem jutottak el. A cél után közvetlenül „kihúzták a szőnyeget” a Skoda alól és Janiék néhány pillanatig az eget kémlelték a mély árokból, ahová becsúsztak. Sajnos remény nem volt az útra visszakerülni, így bár karcolás nélkül megúszták a kalandot, a San Marino Rallye céljába nem sikerült eljutni, így egy pillanatig sem élvezhették a szakaszeredmények alapján megszerzett IRC abszolút 8. helyet.
Az ily módon teljesített, de sajnos nem befejezett verseny utolsó eseménye miatt Puskádi Jani csakis kizárólag saját magát hibáztatta, bár hozzá kell tenni, hogy a futam végén egyszerre teljesített öt szakasz azt eredményezte, hogy az abroncsok szinte nullára koptak az utolsó kilométerekre. Mindenesetre örök tanulság mindenki számára, hogy a repülőcél után sem lankadhat a figyelem, de azért egy kicsivel több szerencse jutalmazhatta volna a San Marino Rallye-n végzett komoly munkát.
Természetesen a figyelem már a következő futamra irányul, de hogy melyik lesz az, az egyelőre még kérdés. A nem túl szerencsés végkifejlet ellenére a Puskádi – Gódor páros első murvás versenye mégis bíztatóan sikerült. Hamar tudtak határozottan autózni a csúszós, nehéz pályákon, sikerült szinte mindig javítani a szakaszidőkön, tehát az aranyat érő tapasztalatszerzés megvalósult és az is kiderült, hogy bőven van még tartalék az autóban és a versenyzőpárosban egyaránt.


Köszönet illeti ismételten a BRR Csapatát és az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY technikai személyzetét is, mivel az autó végig hibátlanul működött. Az egész csapat gratulál a célba érkezett Honfitárs Versenyző Kollégáknak! Különösen a Szabó – Borbély párosnak, akik kiemelkedő eredményt értek el ezen a nem egyszerű IRC futamon. Végül, de nem utolsósorban köszöni a csapat a Barátok, Szurkolók rengeteg bíztatását!
Csökő Zoltán
Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek, Támogatóinak segítségét, akik lehetővé teszik, hogy a csapat e csodálatos helyszíneken és versenyeken részt vehessen itthon és az IRC sorozatban.