Újra versenyben!

Március első napjaiban elrajtolt a 2019-es horvát rallybajnokság. A szezonnyitó Kumrovec Rally nevezői között ismét ott volt Hideg Krisztián és Kerék István is. Habár ők eredetileg ezt nem így tervezték… Most mégis úgy döntöttek, hogy 2019-ben folytatják a versenyzést, és

Újra itthon versenyez Botka Dávid!

Csapatépítő szezonjuk lesz az idei A 2018-as esztendő nem nevezhető sikerévnek a Botka Dávid életében. A szezon elején elszenvedett hatalmas bukás rányomta a bélyegét az egész évadra és év végére szétesett a Botka Rally Team. Dudu nem adja fel, két versenyautót

Az utolsó pillanatban állt össze a verseny

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Temesvári László ült be a BMW Z4-be. Ráadásul az nem is volt elég

Felemás évzáró

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Opellel a Historic kategória 3. helyén fejezte be az első versenynapot. „Az első szakasz

Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén

Tradicionális hátsókerék meghajtású versenyautókkal vesznek részt a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a 2018-as jubileumi Szilveszter Rallye-n. A Tresó Ádám - Boér Máté páros egy évvel ezelőtt itt a Szilveszter Rallye-n indult először az autóval, amit Béres József mögött a második helyen zártak.  Az idei

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Ünnepi készülődés

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna különleges évzáróval búcsúztatja a 2018-as rallye szezont. A páros ismét rajthoz áll a méltán népszerű szilveszter Rallye-n, ahol a tervek szerint fesztelen örömautózással köszönnek el az eredményekben gazdag évadtól. A

Újra versenyben! Újra itthon versenyez Botka Dávid! Az utolsó pillanatban állt össze a verseny Felemás évzáró Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló Ünnepi készülődés
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Újra itthon versenyez Botka Dávid!

News image

Csapatépítő szezonjuk lesz az idei A 2018-as esztendő nem nevezhető sikerévnek a Botka Dávid életében. A szezon elején elszenvedett hatalmas bukás rányomta a bélyegét az egész évadra és év...

Bővebben

Az utolsó pillanatban állt össze a verse

News image

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Te...

Bővebben

Felemás évzáró

News image

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Op...

Bővebben
Ötből öt
Írta: Faingyerek    2016. augusztus 08. hétfő, 10:02    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Az idei Székesfehérvár Rally indulóinak a kánikula és az egy napba sűrített program adta fel a leckét. Ez a két tényező komoly kihívást jelentett minden párosnak. A Balogh-Holczer kettős a tőle megszokott egyenletes teljesítménnyel újra értékes pontokkal gazdagodott a célban.


A Székesfehérvár Rally programjában visszatérő elem a belvárosi prológ, ami idén sem maradt ki. A város egyik forgalmas útját zárták le, hogy a kíváncsiskodók szinte testközelből élvezhessék a versenyautók nyújtotta látványt.
Balogh Jani:
„A szerdai átmozgató tesztünk után két napunk volt, hogy felkészüljünk a versenyre. Szombat délután az átvételek után a prológon mutattuk meg magunkat. Egy nagyon jó hangulatú bemelegítésen vettünk részt, ahol egy igazán trükkös pályát teljesítettünk néhány látványos fordulóval fűszerezve, a szép számban összegyűlt nézőközönség előtt.”

Vasárnap korán indult a nap, mivel reggel fél 7-kor már rajtolt a mezőny és 8 óra előtt már az első szakaszon száguldott Jani és Dani az EVO9-s fedélzetén.
Balogh Jani:
„Az egész hétvégére jellemző volt, hogy be kellett osztani az energiánkat és a lehetőségeinket. Nagy fejtörést okozott az első gyorsasági, ami több alkotóelem okán kiemelt figyelmet követelt. A hosszúsága miatt mindenképpen ez volt a vízválasztó, hiszen az abroncsokat ez a szakasz vette a legjobban igénybe. A versenyt megelőző napokban lehullott eső mennyisége és az útra felhordott homok és sár komoly szerepet kapott. A felhordások miatt ismét nem tudtuk kiélvezni az előkelő rajtszámunk előnyeit, hiszen sok helyen mi takarítottuk az ideális íveket.”


A egyre melegedő időben az autó, a gumik és a páros is egyre nagyobb terhelést kapott. A szervizben komoly szerepet jutott a frissítő praktikáknak, hogy körről körre maximális lendülettel és koncentrációval tudjanak nekifutni a hátralévő szakaszoknak.
Balogh Jani:
„Az első körben nagyon oda kellett figyelni, voltak meleg pillanataink így nem mindig tudtunk a lehető leggyorsabban menni. Próbáltunk egy fix tempót és ritmust felvenni, ami az abszolút 7. helyre volt elegendő az első két kör után. Számunkra ennél fontosabb visszajelzés volt, hogy a kategóriánkat biztosan vezettük, nagyobb botlás és hiba nélkül tudtunk autózni. Az utolsó gyorsaságin sem szerettünk volna spórolni, mivel könnyen megbosszulhatja magát, ha lassabban megyünk. Egy külön versenyként tekintettük a Power Stage-re és teljes erőbedobással sikerült egy abszolút 4. időt futni, ami megkoronázta a napot. Közben a mezőnyben változások történtek, több páros is hibázott, kiesett és újra az abszolút 5. helyen találtuk magunkat, ami újabb értékes plusz pontokhoz juttatott bennünket. A számunkra elsődleges célunkat teljesítettük, kategóriánkat végig vezetve, az összes szakaszt megnyerve tudtunk győzedelmeskedni idén ötödik alkalommal. Ezzel az eredménnyel elég meggyőző előnyt sikerült kicsikarnunk az éves ponttáblázatot tekintve a 3-as géposztályban. Az pedig, hogy a most elért abszolút 5. hellyel továbbra is 2. helyen állunk az éves értékelésben, igazán melengeti a lelkünket. Szeretnénk megtartani a lendületet, de az jól látszik, hogy ha az R5 és R4-es autókkal ügyesen mennek az ellenfelek, akkor nekünk egy stabil mérhető hátrányunk van. Az erősségünk az egyenletes teljesítményünk, folyamatosan csúcsra járatjuk magunkat és igazán nagy motivációt ad nekem és Daninak is, hogy egy gyakorlatilag N-es autóval, ott tudunk lenni az élmezőnyben.”