burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Két futam dönt az Eb-címről

A Historic Rali-Európa-bajnokság utolsó két futamán dől el a D csoport bajnoki címe. Wirtmann Ferenc és Kerekes József, Ford Escort Mk II-essel egyaránt két-két ponttal vezetik a versenyzők és a navigátorok bajnokságát a szeptember 20-22-e között megrendezésre kerülő Elba Rali

Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét

Küzdelmes versenyen szerezte meg az elsőséget Nova Goricában, és ezzel megvédte horvát abszolút bajnoki címét Hideg Krisztián és Kerék István. Az R5-ös alakulat nem csak a nemzeti megmérettetésen bizonyított, de a European Rally Trophyban (ERT) is. A páros hétvégén elért

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett megnyerték a Mitropa Kupa értékelését. A Lovász Pál - Kürti Tamás egység nagyon komoly

Megtört a másfél éves átok

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. Kitettetek magatokért, hogy ott legyetek a célban? - Igen. Szinte az összes gyorsaságin harcoltunk

Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián

A nyári szünet után a nemzetközi megmérettetések is folytatódnak. Hideg Krisztián és Kerék István számára például a European Rally Trophy (ERT), illetve a horvát bajnokság újabb fordulója lesz a következő állomás. A szeptember 7-8-ai Nova Gorica Rallyn ráadásul egy teljesen

Két futam dönt az Eb-címről Hideg Krisztián és Kerék István megvédte bajnoki címét A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában Megtört a másfél éves átok Vadonatúj R5-össel jelentkezett harcba Hideg Krisztián
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A dobogó legtetejére álltak Szlovéniában

News image

Megszerezte első nemzetközi sikerét a CREDOBUS-LPWMSport párosa a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akik a 7. Mahle Rally Nova Gorica versenyen az abszolút hatodik hely mellett me...

Bővebben

Megtört a másfél éves átok

News image

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek. ...

Bővebben

Meg tudtunk villanni és ez biztató a jöv

News image

Az Országos Rali Bajnokság hatodik fordulóját, Ózdon tartották. A verseny érdekessége, hogy míg a prológ és a szombati nap a névadó városban talált otthonra, a második napon Sa...

Bővebben
Jó volt a tempónk, de becsúszott egy hiba
Írta: Faingyerek    2017. április 10. hétfő, 17:26    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Kezdetét vette a 2017-es Magyar Rali-bajnokság! A szezonnyitónak ezúttal Miskolc adott otthont, így Balogh Jani és Holczer Dani hazai pályán mutathatta be új autóját, a Skoda Fabia R5-öst. A kevés tapasztalat ellenére az első napon versenyben voltak, de az esti szervizbe már nem értek be.


Balogh Jani:
„A versenyre való felkészülésünket hasznosnak ítéltük. Két komolyabb tesztnapot tartottunk ahol három különböző pályán próbálhattuk ki a számunkra új Skodát. Az autó nagyon érzékeny minden kis változtatásra, így folyamatosan tudni kell, hogy mit is akarunk vele csinálni. Elindultunk egy jónak tűnő irányba, amit úgy éreztünk, hogy egy jó alap lehet, és ezzel nekivághatunk a hétvégének.”

A program péntek délután kezdődött a Népkerti salakmotor pályán, ahol óriási tömeg várta a Prológon körbe-körbe autózó és egymással csatázó párosokat. A Skoda Rallye Club az utolsó előtti viadalban gurult a pályára, a lámpasorral felszerelt Fabia R5-össel.
Balogh Jani:
„A korábbi évek hagyományait követve , a verseny rendezőjének fiával Adamovits Áronnal autóztam a prológon és ő foglalhatta el Dani helyét a jobb1-ben. Az első méterek nagyon jól sikerültek, gyorsan köröztünk és a harmadik legjobb időt teljesítettük a bemelegítésen.”

Az igaz verseny szombat délelőtt vette kezdetét. Az első napnak a Bükk adott otthont, ahol klasszikus miskolci pályák vártak a mezőnyre.
Balogh Jani:
„Nagyon vártuk az első gyorsasági rajtját. Bükkszentlászlóra felfokozott izgalommal érkeztük és szerettük volna már kipróbálni magunkat éles körülmények között a versenyzőtársaink ellen és elkezdeni a menetelést. Volt egy elképzelésünk arra vonatkozóan, hogy mit is szeretnénk, de még csak kerestem a helyemet a kabinban. Ezen a pályán sok tapasztalattal rendelkezünk már, de az autóval kapcsolatos tanuló lépések miatt kérdéses volt, hogy hogyan fogom tudni véghezvinni a korábban kigondoltakat. Voltak olyan helyzetek, amikor a fokozatokat is keresnem kellett, és csak elképzelésem volt arról, hogy mit is fogok csinálni egy-egy kanyarhoz érve, mivel teljesen máshogy működik ez a technika, mint az általunk korábban használt típus. Más a váltóáttétel, a motorkarakterisztika és ezért az egésznek a ritmusa és a felépítése is újdonság. A következő mályinkai pálya is tapasztalatszerzéssel telt. Amikor a széles útról a bánkúti elágazóban lekanyarodtunk a szűk erdei részre, ott előjött egy igazán jó ralis érzés, hiszen ezt a Skodát ilyen körülményekre teremtették és igazán gyorsan lehet vele közlekedni. Nagyon értékes és maradandó pillanatok voltak ezek, ami az időnkön is látszódott. Az eredményeket látván körvonalazódott, hogy komoly csata van kilátásban, öt-hat páros is közel azonos időeredménnyel állt az első kör után.”

„Látszódott, hogy komoly taktikai csata van és, hogy sok múlik az autók beállításain is. A következő szakaszoknak megpróbáltunk bátrabban nekivágni és rátenni még egy lapáttal. Újra Bükkszentkereszt következett, ahol az első időnkhöz képest tudtunk javítani és jónak tűnt az irány, így ennek tudatában száguldottunk át Mályinkán is. A pálya elejét óvatosabban teljesítettük, mert állnunk kellett a rajtban, így a kemény abroncsaink kihűltek és nem szerettünk volna emiatt meleg helyzetet átélni.”

A harmadik körnek már lámpasorral vágott neki a mezőny, hiszen az utolsó szakasz napnyugtakor zajlott. A pálya egyre több felhordást és ezzel együtt egyre több buktatót is rejtett.
Balogh Jani:
„Az előre eltervezett és kigondolt forgatókönyv alapján haladtunk a célunk felé és versenyben voltunk. Az utolsó körben Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt között nem reméltünk javulást, viszont Garadnán tudtuk, hogy hol vagyunk gyorsak. Kerestem azokat a részeket ahol kicsivel jobbak tudunk lenni, ami sikerült is, lendületesebben közlekedtünk, jobban beletaláltunk a fokozatokba és egyre érezhetőbb volt a javulás. Loholtunk Szentlélek felé és a pálya egyharmadánál volt egy tempós levágós kanyar ahol a mezőny az út mellett, a padkán fordult, amiből felhordás került az útra. Tövön egy nagyobb követ szerettem volna kikerülni és nem átszáguldani rajta, ami miatt lentebb csúsztunk a poros részre, megszűnt a tapadás és már nem sikerült kikormányozni a helyzetet. Megpróbáltunk a gázon állva előre menekülni, de visszacsapott az autó és háttal érkeztünk az erdő felé. Felakadtunk az út szélén és bár az autónk sérülésmentes volt egy hátsó lámpát leszámítva, sajnos a verseny feladására kényszerültünk. A megkezdett munkát folytatjuk, készülünk a hónap végi Ózd Ralira és ott szeretnénk folytatni, ahol most kényszerűségből abbahagytuk.”