burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Megérte küzdeni a dobogóért

Az egri futam végeztével olyannyira jó ott állni a Dobó téren, hogy a Kurtos Róbert – Szegedi Máté páros meghatódva vette át a 3. helyért járó kupát. Szép eredményt értetek el az Eger Ralin, nagy a boldogság? - Igen, tökéletesen érezzük

Jól éreztük magunkat Egerben

Felemásra sikerült az Eger Rallye a CREDOBUS - LPWMSport versenyzői számára, hiszen mit sem ér a jó széria, ha a technika nem akarja, hogy végre minden tökéletesen összeálljon. A pénteki gépátvétellel és a Dobó téri rajtceremóniával vette kezdetét az Országos Rallye

Tesztnek kiváló

Az ismerkedés jegyében telt Ollé Sasának az idénynyitó Eger Rallye, ugyanis egy új navigátorral, a tizennyolc esztendős Belső Kristóffal vág neki a 2018-as idénynek. Ollé Sasa- Belső Kristóf: „A verseny nagyon jól zajlott a számunkra, annak ellenére, hogy a futam első

Győzelem lánykéréssel

Sem az újdonságok, sem pedig a technikai problémák nem tudták megállítani az MR Racing Hondás alakulatát, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duót, hogy megnyerjék életük első közös Országos Rallye Bajnoki versenyét a Credobus - Eger Rallye-t. Pedig nem ment

Otthon még fájdalmasabb

Remek teljesítménnyel kezdett a Korda Racing Mitsubishis egysége a Strider Zoltán - Apkó András duó, akik hazai pályán a célkitűzésükben elképzelt ötödik helyen autóztak, amíg egy technikai probléma szertetörte álmukat. Zoli a tavalyi évben a munkahelyi elfoglaltságok miatt kevesebb időt szakított

Kezdésnek jó volt

A Balogh János-Szőke Tamás páros az Eger Ralin debütált a hazai rali bajnokságban. A hosszúra nyúlt futam sok lehetőséget kínált a csapatnak, hogy összecsiszolódjanak, a verseny végére egészen jó lett az összhang a pilóta és a navigátor között. Pénteken az Egerben

Wirtmann győzött Egerben

Győzelemmel kezdte az Országos Historic Ralibajnokság idei szezonját Wirtmann Ferenc és Nyirfás Julianna a Ford Escort Mk I-essel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az abszolút értékelést és a C csoportot is megnyerte az Eger Rali első napján. Sok

Élvezetes újdonság

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna vidám hangulatú menetpróbát tartott Orfűn az új Skoda Fabia R5-el. A napsütéses pályabejáráshoz képest a versenyen már vizes aszfalton kellett autózni, de így legalább könnyebb volt kilinccsel előre közlekedni

Montés körülmények Cereden

Túl van idei első Mitsubishis tesztjén a Korda Racing párosa, a Strider Zoltán - Apkó András összetételű egység, akik az ORB szintre növekedett ORC-ben indulnak az idei évben is. A ceredi aszfalt csíkon tesztelt a 2018-as Eger Rallye-ra Strider Zoltán, aki

Áldozat nélkül nincs győzelem

Az egri futamon dupla sikernek örvendhetett a Bakó Rally Team. A Peugeot Kupában 3. helyen végzett az autó. A Rali2-es párosuk pedig a Citroennel a 6-os kategória 1. és az abszolút 2. helyet szerezte meg. Elégedett vagy a két páros

Megérte küzdeni a dobogóért Jól éreztük magunkat Egerben Tesztnek kiváló Győzelem lánykéréssel Otthon még fájdalmasabb Kezdésnek jó volt Wirtmann győzött Egerben Élvezetes újdonság Montés körülmények Cereden Áldozat nélkül nincs győzelem
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Áldozat nélkül nincs győzelem

News image

Az egri futamon dupla sikernek örvendhetett a Bakó Rally Team. A Peugeot Kupában 3. helyen végzett az autó. A Rali2-es párosuk pedig a Citroennel a 6-os kategória 1....

Bővebben

Megérte küzdeni a dobogóért

News image

Az egri futam végeztével olyannyira jó ott állni a Dobó téren, hogy a Kurtos Róbert – Szegedi Máté páros meghatódva vette át a 3. helyért járó kupát. ...

Bővebben

Jól éreztük magunkat Egerben

News image

Felemásra sikerült az Eger Rallye a CREDOBUS - LPWMSport versenyzői számára, hiszen mit sem ér a jó széria, ha a technika nem akarja, hogy végre minden tökéletesen ös...

Bővebben
Mi lesz veled Z4?
Írta: Faingyerek    2017. november 03. péntek, 11:22    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A júliusi Veszprém Rallyen állt rajthoz utoljára Lángi Attila az ORB keretein belül – de azon kívül is csak egyszer, a parádsasvári hegyifutamon. Távolmaradásának komoly okai voltak: a sorozatos csalódások miatt elgondolkodott azon, hogy végleg abbahagyja a rallyzást. A Mecsek Rallyen csak nézőként vett részt, de az ott szerzett tapasztalatok, élmények segítettek neki meghozni a döntést a jövőjét illetően.


Lángi Attila:
Hosszabb kihagyás után az Eger Rallyen ismét rajthoz állunk a BMW Z4-gyel. Hogy miért is hagytam ki a Mecsek Rallyet? Az ok nagyon egyszerű: elegem lett. Elegem lett abból, ahogyan a versenyszervezés folyamata zajlik, hogy a versenyzők mind csak számolgatnak, és nem a versenyzés öröméért, hanem csak a pontokért mennek el egy-egy futamra.

Miután néhány versenyen pofára estem, hogy a nevezések ellenére mégsem jött össze a kategóriánk (hiába mérték fel év elején, ki szándékozik a 4-es kategóriában rajthoz állni), és így csak magammal, vagy felsorolás után a jóval erősebb gépekkel szemben tudtam versenyezni, úgy döntöttem, hogy a futamok előtt felhívom az összes olyan versenyzőt, aki valaha indult a 4-es kategóriában. Sorra, minden egyes alkalommal olyan visszajelzéseket kaptam, hogy nem is értik, én miért akarok elindulni egy-egy versenyen, hiszen messze van, rossz idő lesz, pénzkidobás az egész.

Én mindig is azt vallottam, hogy a rallyzás egy olyan sport, ahol persze, kellenek és fontosak a pontok, hogy bajnok legyél, de számomra sose ez volt az elsődleges szempont. Én az autózás, a versenyzés és a buli kedvéért neveztem minden alkalommal, hogy ne csak én szórakozzak, de szórakoztassam is azokat, akik megtisztelnek azzal, hogy kilátogatnak a pálya szélére. Az efféle versenyzői visszajelzések és negatív tapasztalatok után azonban elég komoly lelki válságba kerültem, és nehezen tudtam túltenni magamat rajta. Arról nem is beszélve, hogy a jelenleg érvényes szabályok engedik az átjárhatóságot a 4/P14-es kategória és az ORC között. Így eshetett meg az is, hogy barátom, Balla Tomi előrébb van a pontversenyben, min én – úgy, hogy én 6 futamon indultam, ő pedig egyen. Ez azért nagyon extrém szituáció, még úgy is, hogy ehhez azért kell a mi szerencsétlenségünk, bénázásunk is…

Minden megfordult a fejemben – még az is, hogy ebben a formában abbahagyom az autóversenyzést. Szükségem volt arra, hogy érezzem, hogy hiányzik a rallye, és mi is hiányzunk a Z4-gyel a közönségnek. Meg kellett néznem a saját szememmel, hogy milyen a fogadtatása azoknak a versenyzőknek, akik valamit próbálnak adni, de mégis inkább a biztonságra, a pontokért autóznak. Külön ki szeretném emelni a Kovács Antal, Istovics Gergő párost, akiken tényleg látszik, és a nézői visszajelzések is alátámasztották, hogy örömből csinálják a rallyzást. A Mecsekben megtapasztalhattam, láttam, hogy kit vártak az út közepén, kinél őrjöngött a tömeg, és ki volt az, akinek egyhelyben állva is végig tudták nézni a menetelést, minden különösebb érzelem nélkül. Ez ébresztett rá arra, hogy igenis, tovább kell ezt csinálni, mert van értelme a mi őrültködésünknek is. Még jobban megérett bennem az elhatározás, hogy ezt minél látványosabban kell csinálni, hogy maximálisan ki tudjuk szolgálni a közönséget.

Persze, a stopper a legfőbb ellenfele mindenkinek, de ha csak az idő számítana, akkor Varga Cigány Zoltánról sose hallott volna senki, és nem vált volna belőle igazi legenda a hazai autósportban. A hozzá hasonló, látványos autózással lehet ugyanis olyat lerakni az asztalra, aminek köszönhetően majd 10 év múlva is emlékezni fognak rád. Mert, ha csak gyors vagy, aztán kihagysz egy évet, akkor nagyon gyorsan el is felejtenek… Én pedig pont ettől érzem jól magam, ha a nézők úgy gondolnak vissza ránk egy-egy futam után, hogy de jó volt minket látni, és az emlékezetükben maradunk nem csak egy napra, hanem akár hosszabb távra is. A mottónk így a jövőre nézve: Sokkal több játék, és kevesebb ráfeszülés.

Ezt meg is tudom ígérni már rögtön az Eger Rallyera: ahol egy kicsit is ismerem a pályát, biztosan teszek róla, hogy füstöljön mind a négy kereke majd a Z4-nek… A beállítások tekintetében mondhatjuk, hogy visszatértünk a driftautó korszakhoz: a Z4 már most alkalmas a látványos autózásra, szerintem ez alapján csak keresztbe tudunk majd menni vele.

Még ha kategória 4.-ként is érünk célba az Eger Rallyen, akkor is az általa szerzett 5 pont elég ahhoz, hogy év végén a képzeletbeli dobogó 2. fokára állhassunk fel. Csak át kell gurulnunk a célvonalon – de mindent meg fogok tenni azért, hogy ez ne így legyen. Voltam én már elégszer második, nem ver most érte a víz… Iszonyatosan fogok mosolyogni akkor is, ha esetleg kiesünk, és nem lesz két darabban a kocsi, de legalább jól éreztük magunkat.


Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Visual Europe Group – www.vegroup.hu, Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., www.nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON & SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, DIEGO Soroksár, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés, Magic Carwash – XIII. ker. Lehel Csarnok P1 szint, AutoCSHospital – Sérült, törött autók kárügyintézése, javítása garanciával, METRÓREKLÁM – www.kozterireklam.hu
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com