burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Két sofőrje volt a Z4-nek

Technikai hibáktól az év végi buliverseny sem volt mentes Lángi Attila számára. BMW Z4-esét előbb futómű- majd szervogondok hátráltatták, így esélyük sem maradt arra, hogy igazán megmutassák, mit is tud ez a csodajárgány. Már ha lehet így nevezni… Gazdája ugyanis

Munkával ünnepelve

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY csapata számára 2017-es szezon ismét rengeteg újdonsággal szolgált. Habár ez az évad a korábbiaknál jóval kevesebb rajthoz állást jelentett a Puskádi János – Gódor Barna páros számára, a csapat mégis hatalmas sikereket ért el a

Ellenfél a jobb1-ben

Az Eger Rallye komoly sebeket ejtett a Lángi-féle BMW Z4 M Coupén, de a pilóta semmi esetre sem szerette volna kihagyni az év végi bulifutamot. Ezért mindent megtett annak érdekében, hogy rajthoz állhasson a 2017-es Szilveszter Rallyen – még azt

Erre vágytak egész évben

Az L10-es kategória második helyén zárta 21. Taxi4 Mikulás Rallye-t az MR Racing Hondás alakulata a Neukirchner András - Guzi Róbert páros, akiket ezen a versenyen a technikai problémák sem tudtak megállítani abban, hogy elérjék céljukat és jókedvűen zárják le

Téli túra Erdélyben Két sofőrje volt a Z4-nek Munkával ünnepelve Ellenfél a jobb1-ben Erre vágytak egész évben
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Két sofőrje volt a Z4-nek

News image

Technikai hibáktól az év végi buliverseny sem volt mentes Lángi Attila számára. BMW Z4-esét előbb futómű- majd szervogondok hátráltatták, így esélyük sem maradt arra, hogy igazán megmutassák, mi...

Bővebben

Munkával ünnepelve

News image

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY csapata számára 2017-es szezon ismét rengeteg újdonsággal szolgált. Habár ez az évad a korábbiaknál jóval kevesebb rajthoz állást jelentett a Puskádi János &n...

Bővebben

Ellenfél a jobb1-ben

News image

Az Eger Rallye komoly sebeket ejtett a Lángi-féle BMW Z4 M Coupén, de a pilóta semmi esetre sem szerette volna kihagyni az év végi bulifutamot. Ezért mindent me...

Bővebben
Mi lesz veled Z4?
Írta: Faingyerek    2017. november 03. péntek, 11:22    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A júliusi Veszprém Rallyen állt rajthoz utoljára Lángi Attila az ORB keretein belül – de azon kívül is csak egyszer, a parádsasvári hegyifutamon. Távolmaradásának komoly okai voltak: a sorozatos csalódások miatt elgondolkodott azon, hogy végleg abbahagyja a rallyzást. A Mecsek Rallyen csak nézőként vett részt, de az ott szerzett tapasztalatok, élmények segítettek neki meghozni a döntést a jövőjét illetően.


Lángi Attila:
Hosszabb kihagyás után az Eger Rallyen ismét rajthoz állunk a BMW Z4-gyel. Hogy miért is hagytam ki a Mecsek Rallyet? Az ok nagyon egyszerű: elegem lett. Elegem lett abból, ahogyan a versenyszervezés folyamata zajlik, hogy a versenyzők mind csak számolgatnak, és nem a versenyzés öröméért, hanem csak a pontokért mennek el egy-egy futamra.

Miután néhány versenyen pofára estem, hogy a nevezések ellenére mégsem jött össze a kategóriánk (hiába mérték fel év elején, ki szándékozik a 4-es kategóriában rajthoz állni), és így csak magammal, vagy felsorolás után a jóval erősebb gépekkel szemben tudtam versenyezni, úgy döntöttem, hogy a futamok előtt felhívom az összes olyan versenyzőt, aki valaha indult a 4-es kategóriában. Sorra, minden egyes alkalommal olyan visszajelzéseket kaptam, hogy nem is értik, én miért akarok elindulni egy-egy versenyen, hiszen messze van, rossz idő lesz, pénzkidobás az egész.

Én mindig is azt vallottam, hogy a rallyzás egy olyan sport, ahol persze, kellenek és fontosak a pontok, hogy bajnok legyél, de számomra sose ez volt az elsődleges szempont. Én az autózás, a versenyzés és a buli kedvéért neveztem minden alkalommal, hogy ne csak én szórakozzak, de szórakoztassam is azokat, akik megtisztelnek azzal, hogy kilátogatnak a pálya szélére. Az efféle versenyzői visszajelzések és negatív tapasztalatok után azonban elég komoly lelki válságba kerültem, és nehezen tudtam túltenni magamat rajta. Arról nem is beszélve, hogy a jelenleg érvényes szabályok engedik az átjárhatóságot a 4/P14-es kategória és az ORC között. Így eshetett meg az is, hogy barátom, Balla Tomi előrébb van a pontversenyben, min én – úgy, hogy én 6 futamon indultam, ő pedig egyen. Ez azért nagyon extrém szituáció, még úgy is, hogy ehhez azért kell a mi szerencsétlenségünk, bénázásunk is…

Minden megfordult a fejemben – még az is, hogy ebben a formában abbahagyom az autóversenyzést. Szükségem volt arra, hogy érezzem, hogy hiányzik a rallye, és mi is hiányzunk a Z4-gyel a közönségnek. Meg kellett néznem a saját szememmel, hogy milyen a fogadtatása azoknak a versenyzőknek, akik valamit próbálnak adni, de mégis inkább a biztonságra, a pontokért autóznak. Külön ki szeretném emelni a Kovács Antal, Istovics Gergő párost, akiken tényleg látszik, és a nézői visszajelzések is alátámasztották, hogy örömből csinálják a rallyzást. A Mecsekben megtapasztalhattam, láttam, hogy kit vártak az út közepén, kinél őrjöngött a tömeg, és ki volt az, akinek egyhelyben állva is végig tudták nézni a menetelést, minden különösebb érzelem nélkül. Ez ébresztett rá arra, hogy igenis, tovább kell ezt csinálni, mert van értelme a mi őrültködésünknek is. Még jobban megérett bennem az elhatározás, hogy ezt minél látványosabban kell csinálni, hogy maximálisan ki tudjuk szolgálni a közönséget.

Persze, a stopper a legfőbb ellenfele mindenkinek, de ha csak az idő számítana, akkor Varga Cigány Zoltánról sose hallott volna senki, és nem vált volna belőle igazi legenda a hazai autósportban. A hozzá hasonló, látványos autózással lehet ugyanis olyat lerakni az asztalra, aminek köszönhetően majd 10 év múlva is emlékezni fognak rád. Mert, ha csak gyors vagy, aztán kihagysz egy évet, akkor nagyon gyorsan el is felejtenek… Én pedig pont ettől érzem jól magam, ha a nézők úgy gondolnak vissza ránk egy-egy futam után, hogy de jó volt minket látni, és az emlékezetükben maradunk nem csak egy napra, hanem akár hosszabb távra is. A mottónk így a jövőre nézve: Sokkal több játék, és kevesebb ráfeszülés.

Ezt meg is tudom ígérni már rögtön az Eger Rallyera: ahol egy kicsit is ismerem a pályát, biztosan teszek róla, hogy füstöljön mind a négy kereke majd a Z4-nek… A beállítások tekintetében mondhatjuk, hogy visszatértünk a driftautó korszakhoz: a Z4 már most alkalmas a látványos autózásra, szerintem ez alapján csak keresztbe tudunk majd menni vele.

Még ha kategória 4.-ként is érünk célba az Eger Rallyen, akkor is az általa szerzett 5 pont elég ahhoz, hogy év végén a képzeletbeli dobogó 2. fokára állhassunk fel. Csak át kell gurulnunk a célvonalon – de mindent meg fogok tenni azért, hogy ez ne így legyen. Voltam én már elégszer második, nem ver most érte a víz… Iszonyatosan fogok mosolyogni akkor is, ha esetleg kiesünk, és nem lesz két darabban a kocsi, de legalább jól éreztük magunkat.


Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Visual Europe Group – www.vegroup.hu, Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., www.nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON & SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, DIEGO Soroksár, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés, Magic Carwash – XIII. ker. Lehel Csarnok P1 szint, AutoCSHospital – Sérült, törött autók kárügyintézése, javítása garanciával, METRÓREKLÁM – www.kozterireklam.hu
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com