Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Rövidre sikerült a Miskolc Rallye
Írta: Faingyerek    2018. május 07. hétfő, 18:42    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A Balogh János-Szőke Tamás páros idei második versenye következett Miskolcon, ami Janinak hazai versenynek számított. A pilóta és navigátora újra a Skoda Fabia R5-össel vágott neki a megye útjainak, ahol rendkívül jól kezdtek, de később egy kis hiba miatt mégis elmaradt az öröm.


Balogh Jani:
„Már a tesztünket is rendkívül hasznosnak tartottam, nagyon jó munkát végeztünk. Úgy éreztem, hogy már nem csak utasként vagyok jelen az autóban, hanem egyre több, a múltból ismerős pillanat vissza-visszaköszön és kezdünk eljutni arra a szintre amit szeretnénk.”

Az Miskolc rallye első napján a gépátvételek után a hagyományos Prológ várta az érdeklődőket. A salakfelhőbe már lámpasorral érkezett a Skodás páros és szemrevaló autózást produkáltak a szép számban kilátogató fanatikus nézőközönség előtt.
Balogh Jani:
„Nagyon jól kezdtünk már a Népkerti körözésen is. A rajtban elkövettem egy apró hibát, egy pillanatra megtorpant az autó, de onnantól nem volt megállás, háromszor körberajzoltuk a pályát ezzel kiszolgálva a publikumot, akik lelkesen kivárták a mezőny utolsó párosait is a sötétben.”

Szombaton száraz körülmények között rajtolt a mezőny Hernádvécsén és bár csapadék nem keverte meg a lapokat a nap folyamán, az egyre koszosabb pályák annál nagyobb fejtörést okoztak minden versenyzőpárosnak.
Balogh Jani:
„Magunkat is megleptük az első szakaszon ahol a legjobb idővel érkeztünk a szemerei célt jelentő beíróba és nagyon örültünk, hogy ilyen jó ritmusban tudtuk megkezdeni a versenyt. A második szakaszon egy bukkanó utáni lassító megviccelt bennünket, túl rövidre sikerült a féktáv és szétromboltuk a gumikat. A lökhárítót és néhány alkatrészt ott hagytunk a gumibálákon, de mit sem törődve a szerencsés kimenetelű kalanddal magabiztosan haladtunk tovább. A legtempósabb pályán, a Gagyvendégi-Selyeb aszfaltcsíkon újra mi bizonyultunk a leggyorsabbaknak és pozitív érzésekkel indultunk vissza Miskolcra.”

Az első kör után második helyen érkezett a páros a szervizbe, hátrányuk csupán lélektani volt, egy tized másodperccel csúsztak Hadik András mögé. Nagy csata volt kilátásban az élmezőny párosai között.
Balogh Jani:
„ A következő körben egy apróbb technikai hiba jelentkezett az autón, ami egy minimális teljesítményvesztést eredményezett. A harmadik gyorsasági első harmadáig három hengeresen ment az autó, ezért visszakapcsoltam utcai üzemmódba a Skodát, de ahogy a kitérőt abszolváltuk megjavult és újra teljes erővel állt a rendelkezésünkre. A harmadik körnek már sötétben vágtunk neki, amivel számoltunk is, így lámpasorral felvértezve folytatódott a száguldás. Egészen a harmadik hernádvécsei szakaszig. A pálya végén az utolsó balos kanyarban próbáltam óvatosabban fordulni, ennek okán kicsit másabb ívet választottam és így érintőre vettük a belső íven helyet foglaló szalagkorlátot.”

Szerencsétlen kaland lett ebből az esetből, hiszen az illesztés belógott, megütötte az első futóművet és olyan komoly károkat okozott, hogy az utolsó két szakaszt már nem tudták teljesíteni, Jani és Tomi kiállni kényszerültek.
Balogh Jani:
„ Kissé csalódottak vagyunk, mert jónak éreztük a teljesítményünket. A Topp-Cars egy tökéletesen felkészített autót biztosított a hétvégére, Tomi pedig - ahogy azt megszokhattuk- profi módon végezte a munkáját és kezelte a kialakult helyzetet. Nagyon jó érzés volt a szép számú közönség előtt autózni, akiknek ezúton is köszönjük a sok-sok bíztatást, amiből az autó kabinjában is tudtunk meríteni. Reméljük Fortuna vissza talál hozzánk és Szombathelyen újra versenyben tudunk lenni.
A bajnokság május végén, a Vasi megyeszékhelyen folytatódik, tempós erdei szakaszokkal ahol idén először elhagyják az aszfaltos útburkolatot a csapatok.
Nagyon várjuk már az első murvás futamot, hiszen az elmondások szerint a Skoda ott érzi igazán otthon magát, nagyon kedvez neki a laza talaj és a mi kedvenceink között is szerepel ez az útburkolati típus.”