Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Hadik-fölény a ködben
Írta: Faingyerek    2018. november 10. szombat, 20:54    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A Hadik András, Deák Attila kettős a szombati hétből öt szakaszt megnyert (összesen már hat részsikernél tart), és 37.8 másodperces előnnyel vezet a versenyben a fennmaradó két gyorsaságit megnyerő Turán Frigyes előtt a Nyíregyháza Rally szombati napjának végén. Nehéz, hosszú verseny ez, de a pályák egyszerűen elképesztőek.


Többször, több pilóta szájából is elhangzott az előbbi mondat a Nyíregyháza rali szombati napján. A magyar bajnoki futam távja a megszokottnál hosszabb, csakúgy, mint a szakaszok távja, ami annak tudható be, hogy a viadal bekerült a rali Európa-bajnokság (ERC) jövő évi, előzetes versenynaptárába, s a szervezők szerették volna már most kipróbálni a zempléni helyszíneket.A nap folyamán – főleg délután és este – az időjárás megtréfálta egy kicsit a párosokat, mert köd ereszkedett le a zempléni dombok közé, úgyhogy volt olyan pálya, amelynek egyes szakaszain korlátozottak voltak a látási viszonyok, ám ahogy mondani szokták, a rali éppen attól szép, hogy kiszámíthatatlan, hogy szükség van az improvizálásra. Ezen a napon 8 gyorsasági szakasz volt a penzum, a ralisok számára, ami összesen 125 versenykilométert jelent, végül az időjárás miatt csak hetet rendeztek meg, de így is meglehetősen fáradt versenyzők érkeztek meg az esti szervizparkba.
A versenyben a Hadik András, Deák Attila kettős vezet, amely a szombati hét gyorsasági szakasz közül tehát ötön a leggyorsabb volt – ennek köszönhetően 37.8 másodperces előnnyel várja a verseny utolsó napját.
„Az első körben Turán Frici hozott rajtunk néhány másodpercet, de sejtettem, hogy minek köszönhetően, úgyhogy mi is változtattunk – nyilatkozta Hadik, aki ezek után mindhárom délutáni szakaszon a leggyorsabb volt. – A második kör első gyorsaságijában semennyi tartalék nem maradt, ennél gyorsabban nem tudtam volna ott menni. A köd világosban nem volt vészes, sötétben viszont nagyon megnehezítette a dolgunkat. Összességében azonban jól jött ki a lépés, és vezetjük a versenyt. Most már csak a holnapi napot is meg kellene nyerni, ha sikerülne, boldogok lennénk.”

Hadikon kívül csupán a másik bajnokaspiráns Turán Frigyes, Bagaméri László kettős nyert szakaszt – ez a két páros vívott késhegyre menő küzdelmet ezen a napon.
„Fantasztikusan jó az autónk, s jó gumitaktikát találtunk ki, ami sokat számított délelőtt – mondta Turán. – Szerintem délután is jó munkát végeztünk, minden szakaszon javítottunk, büszke vagyok erre az eredményre. Hadik Andris a szerviz után nagyon belehúzott, mi ennél nem tudtunk volna gyorsabban menni. Jó kis nap volt, mentem volna még...”

Az összetettben egy ponttal vezető Vincze Ferenc nem volt túlságosan boldog amiatt, ahogyan a dolgok ezen a napon alakultak számára. Bár harmadikként zárta a versenynapot, és lőtávolon belül van, a győzelemre igazándiból már csak akkor van esélye, ha az előtte álló riválisok közül valamelyik hibázik: „A pályák jók, nagyon tetszenek, de sajnos lassúak vagyunk – mondta Vincze. – Nem tudom semmire fogni, mert bár nem éreztem, hogy bal lábbal keltem volna fel, egyszerűen nincs meg a tempónk. Reggel egyszer-kétszer ráijesztettem magamra, de nem ez az oka a hátrányunknak.”

A negyedik bajnokesélyes Kazár Miklós a negyedik helyen áll az első nap után – az első szakasz ötödik kilométerén fatuskónak ütközött, s bár nem lett belőle baj, egy kicsit megakasztotta a lendületüket, s a második szakasz első kanyarjában is csak az őrangyala tartotta az úton. A ködben óvatos volt, semmiképpen sem szeretett volna hibázni.

Az ERC2-es bajnoki címét idén megvédő ifjabb Érdi Tibor az idén kilenc év után tért vissza a magyar pályákra, és mivel számára nincs tétje a viadalnak, ha csak az nem, hogy jól érezze magát és ismerkedjen a pályákkal, amelyeken jövőre Európa-bajnoki futamot rendeznek, gondoskodott arról, hogy a közönség jól szórakozzon.
„A második kilométernél már rögtön lelógott az autó hátulja az árokba, mert arra gondoltam, ha ennyi néző áll a visszafordítóban, akkor azt kézifékkel kell teljesíteni, de leakadt a hátulja – idézte fel a történteket ifj. Érdi. – Nem vesztettünk sokat az üggyel, attól kezdve pedig folyamatosan gyorsultunk. A huszonöt kilométeres pálya Európa-bajnoki szintű, de egyébként a többi is nagyon tetszik – élvezzük a versenyt. A vége a köd miatt extrém volt, de ez is a rali része, mindenkinek saját

magának kell eldöntenie, mi az, amit bevállal, és mi az, amit nem.”
A szintén nagy visszatérő hétszeres bajnok ifjabb Tóth János az első szakaszon kiütötte a jobb első futóművet az R2-es Peugeot 208-as alól, de a szuperrali szabályt kihasználva vasárnap visszaáll a versenybe, míg a kétkerékhajtású kategória koronázatlan királyának ugyanitt fékproblémái támadtak. A nap utolsó gyorsasági szakaszát az erős köd, a rossz látási viszonyok miatt törölték. Vasárnap további nyolc gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, azok végén dől el hogy ki lesz az idei abszolút magyar bajnok.

NYÍREGYHÁZA RALI A MENTO-KUPÁÉRT, AZ OB 8. FUTAMA
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után:
1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing, Ford Fiesta R5) 1:02:54.8,
2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Ford Fiesta R5) 37.8 másodperc hátrány.
3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 2:02.8 p h.,
4. Kazár, Tóth Zs. (Proracers, Škoda Fabia R5) 2:43.2 p h.,
5. ifj. Érdi, Kovács A. (Érdi Rallye Team, Škoda Fabia R5) 3:18.7 p h.,
6. Trencsényi, Verba (Extrém Sport Team, Škoda Fabia R5) 4:00.2 p h.