burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Az utolsó pillanatban állt össze a verseny

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Temesvári László ült be a BMW Z4-be. Ráadásul az nem is volt elég

Felemás évzáró

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Opellel a Historic kategória 3. helyén fejezte be az első versenynapot. „Az első szakasz

Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén

Tradicionális hátsókerék meghajtású versenyautókkal vesznek részt a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a 2018-as jubileumi Szilveszter Rallye-n. A Tresó Ádám - Boér Máté páros egy évvel ezelőtt itt a Szilveszter Rallye-n indult először az autóval, amit Béres József mögött a második helyen zártak.  Az idei

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Ünnepi készülődés

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna különleges évzáróval búcsúztatja a 2018-as rallye szezont. A páros ismét rajthoz áll a méltán népszerű szilveszter Rallye-n, ahol a tervek szerint fesztelen örömautózással köszönnek el az eredményekben gazdag évadtól. A

Az utolsó pillanatban állt össze a verseny Felemás évzáró Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló Ünnepi készülődés
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Az utolsó pillanatban állt össze a verse

News image

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Te...

Bővebben

Felemás évzáró

News image

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Op...

Bővebben

Hátsókerekes autókkal az év utolsó verse

News image

Tradicionális hátsókerék meghajtású versenyautókkal vesznek részt a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a 2018-as jubileumi Szilveszter Rallye-n. A Tresó Ádám - Boér Máté páros egy évvel ezelőtt itt a Szilveszter Rallye-n in...

Bővebben
Hadik-fölény a ködben
Írta: Faingyerek    2018. november 10. szombat, 20:54    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A Hadik András, Deák Attila kettős a szombati hétből öt szakaszt megnyert (összesen már hat részsikernél tart), és 37.8 másodperces előnnyel vezet a versenyben a fennmaradó két gyorsaságit megnyerő Turán Frigyes előtt a Nyíregyháza Rally szombati napjának végén. Nehéz, hosszú verseny ez, de a pályák egyszerűen elképesztőek.


Többször, több pilóta szájából is elhangzott az előbbi mondat a Nyíregyháza rali szombati napján. A magyar bajnoki futam távja a megszokottnál hosszabb, csakúgy, mint a szakaszok távja, ami annak tudható be, hogy a viadal bekerült a rali Európa-bajnokság (ERC) jövő évi, előzetes versenynaptárába, s a szervezők szerették volna már most kipróbálni a zempléni helyszíneket.A nap folyamán – főleg délután és este – az időjárás megtréfálta egy kicsit a párosokat, mert köd ereszkedett le a zempléni dombok közé, úgyhogy volt olyan pálya, amelynek egyes szakaszain korlátozottak voltak a látási viszonyok, ám ahogy mondani szokták, a rali éppen attól szép, hogy kiszámíthatatlan, hogy szükség van az improvizálásra. Ezen a napon 8 gyorsasági szakasz volt a penzum, a ralisok számára, ami összesen 125 versenykilométert jelent, végül az időjárás miatt csak hetet rendeztek meg, de így is meglehetősen fáradt versenyzők érkeztek meg az esti szervizparkba.
A versenyben a Hadik András, Deák Attila kettős vezet, amely a szombati hét gyorsasági szakasz közül tehát ötön a leggyorsabb volt – ennek köszönhetően 37.8 másodperces előnnyel várja a verseny utolsó napját.
„Az első körben Turán Frici hozott rajtunk néhány másodpercet, de sejtettem, hogy minek köszönhetően, úgyhogy mi is változtattunk – nyilatkozta Hadik, aki ezek után mindhárom délutáni szakaszon a leggyorsabb volt. – A második kör első gyorsaságijában semennyi tartalék nem maradt, ennél gyorsabban nem tudtam volna ott menni. A köd világosban nem volt vészes, sötétben viszont nagyon megnehezítette a dolgunkat. Összességében azonban jól jött ki a lépés, és vezetjük a versenyt. Most már csak a holnapi napot is meg kellene nyerni, ha sikerülne, boldogok lennénk.”

Hadikon kívül csupán a másik bajnokaspiráns Turán Frigyes, Bagaméri László kettős nyert szakaszt – ez a két páros vívott késhegyre menő küzdelmet ezen a napon.
„Fantasztikusan jó az autónk, s jó gumitaktikát találtunk ki, ami sokat számított délelőtt – mondta Turán. – Szerintem délután is jó munkát végeztünk, minden szakaszon javítottunk, büszke vagyok erre az eredményre. Hadik Andris a szerviz után nagyon belehúzott, mi ennél nem tudtunk volna gyorsabban menni. Jó kis nap volt, mentem volna még...”

Az összetettben egy ponttal vezető Vincze Ferenc nem volt túlságosan boldog amiatt, ahogyan a dolgok ezen a napon alakultak számára. Bár harmadikként zárta a versenynapot, és lőtávolon belül van, a győzelemre igazándiból már csak akkor van esélye, ha az előtte álló riválisok közül valamelyik hibázik: „A pályák jók, nagyon tetszenek, de sajnos lassúak vagyunk – mondta Vincze. – Nem tudom semmire fogni, mert bár nem éreztem, hogy bal lábbal keltem volna fel, egyszerűen nincs meg a tempónk. Reggel egyszer-kétszer ráijesztettem magamra, de nem ez az oka a hátrányunknak.”

A negyedik bajnokesélyes Kazár Miklós a negyedik helyen áll az első nap után – az első szakasz ötödik kilométerén fatuskónak ütközött, s bár nem lett belőle baj, egy kicsit megakasztotta a lendületüket, s a második szakasz első kanyarjában is csak az őrangyala tartotta az úton. A ködben óvatos volt, semmiképpen sem szeretett volna hibázni.

Az ERC2-es bajnoki címét idén megvédő ifjabb Érdi Tibor az idén kilenc év után tért vissza a magyar pályákra, és mivel számára nincs tétje a viadalnak, ha csak az nem, hogy jól érezze magát és ismerkedjen a pályákkal, amelyeken jövőre Európa-bajnoki futamot rendeznek, gondoskodott arról, hogy a közönség jól szórakozzon.
„A második kilométernél már rögtön lelógott az autó hátulja az árokba, mert arra gondoltam, ha ennyi néző áll a visszafordítóban, akkor azt kézifékkel kell teljesíteni, de leakadt a hátulja – idézte fel a történteket ifj. Érdi. – Nem vesztettünk sokat az üggyel, attól kezdve pedig folyamatosan gyorsultunk. A huszonöt kilométeres pálya Európa-bajnoki szintű, de egyébként a többi is nagyon tetszik – élvezzük a versenyt. A vége a köd miatt extrém volt, de ez is a rali része, mindenkinek saját

magának kell eldöntenie, mi az, amit bevállal, és mi az, amit nem.”
A szintén nagy visszatérő hétszeres bajnok ifjabb Tóth János az első szakaszon kiütötte a jobb első futóművet az R2-es Peugeot 208-as alól, de a szuperrali szabályt kihasználva vasárnap visszaáll a versenybe, míg a kétkerékhajtású kategória koronázatlan királyának ugyanitt fékproblémái támadtak. A nap utolsó gyorsasági szakaszát az erős köd, a rossz látási viszonyok miatt törölték. Vasárnap további nyolc gyorsasági szakasz vár a mezőnyre, azok végén dől el hogy ki lesz az idei abszolút magyar bajnok.

NYÍREGYHÁZA RALI A MENTO-KUPÁÉRT, AZ OB 8. FUTAMA
Abszolút sorrend 8 gyorsasági szakasz után:
1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing, Ford Fiesta R5) 1:02:54.8,
2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Ford Fiesta R5) 37.8 másodperc hátrány.
3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 2:02.8 p h.,
4. Kazár, Tóth Zs. (Proracers, Škoda Fabia R5) 2:43.2 p h.,
5. ifj. Érdi, Kovács A. (Érdi Rallye Team, Škoda Fabia R5) 3:18.7 p h.,
6. Trencsényi, Verba (Extrém Sport Team, Škoda Fabia R5) 4:00.2 p h.