Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Egy ponton múlt – Hadik az abszolút bajnok!
Írta: Faingyerek    2018. november 12. hétfő, 19:06    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Hadik András elképesztő csatában, az utolsó méterekig tartó küzdelemben nyerte meg a Nyíregyháza Rally-t, s pályafutása során először elhódította az abszolút bajnoki címet is. A verseny 17 szakasza közül tízet megnyert, s futamgyőzelméhez kétség sem férhetett, ám az a furcsa helyzet állt elő, hogy neki nem volt elég csak magát a versenyt megnyerni, mert a szezon közepi nullázásokkal megnehezítette a saját dolgát, így Turán Frigyessel szemben nyolcpontos hátrányban kezdte a futamot.


„Nekünk nem volt elég szimplán nyerni, hanem meg kellett nyerni az egyik napot – ez tegnap megtörtént – és még a power stage-t is, ugyanis mindkettőért pluszpontok járnak – vázolta a helyzetet Hadik, aki Deák Attilával lett bajnok. – Az utolsó szakasz rajtjához úgy álltunk oda, hogy tudtam, fekszik nekünk ez a pálya, és nyerhetünk, ugyanakkor persze ott motoszkált a fejemben, hogy nehogy hozzáérjünk egy lassítóhoz, mert az azért kapott büntetés elronthat mindent. Nem autóztam teljesen a határon, de egy másodpercnél több biztosan nem maradt ebben a szakaszban. Kilencvenkettőben kezdtem a pályafutásomat egy Trabanttal, úgyhogy jó néhány éve várok erre a napra. Nagy álmom vált valóra, elképesztően jó érzés.”

A bajnoki címért Turán Frigyes és Bagaméri László ugyanúgy mindent megtett, mint Hadik, de természetesen ő is tudta, hogy a végén csak egy bajnokot avathatnak. Végül ha egyetlen ponttal is, de ő maradt le az elsőségről.
„Fantasztikus verseny volt, nincs miért sajnálkozni – mondta Turán, aki a pénteki városi gyorsaságin megpördült, az azt követő két napon viszont elképesztő küzdeni tudásról tett tanúbizonyságot. – Szerintem jól versenyeztünk, a navigátorom fantasztikus teljesítményt nyújtott, jó csapatunk van, és rengeteg szurkolónk. A bajnoki címről ugyan egy ponttal lecsúsztunk, de az idén mi álltunk a legtöbbször dobogón és nagyon jó meccs végén lettünk másodikak. Az utolsó szakasz az idegek harca volt, mégis lazák voltunk, és gyorsak. Sajnos, ez a pálya Hadik Andrisnak jobban feküdt, de hát ilyen a sport.”

A bajnokság és a verseny harmadik helyén a futamot az összetett pontverseny éléről kezdő Vincze Ferenc végzett, aki számára egyáltalán nem a tervek szerint alakult a hétvége. Ő egyszerűen csak úgy fogalmazott: „Igazából sehol sem tudtunk igazán gyorsak lenni...” Tegyük hozzá gyorsan, a mezőnyből még így is jó néhányan cseréltek volna a tempójával és a helyezésével egyaránt. A fiatal pilóta nagy lehetőség kapujában állt ezen a hétvégén, de korából és tehetségéből adódóan aligha ez volt az utolsó esélye.

A negyedik helyen a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kazár Miklós érkezett, aki a szombati ködöt nem szerette, vasárnap azonban nagyon élvezte, hogy rengeteg néző volt a pályák szélén, s próbált is a lehető leglátványosabban közlekedni.

A magyar pályákra kilenc év után visszatérő ifj. Érdi Tibor – aki ötödikként ért célba – is azt emelte ki, milyen jó érzés volt, hogy „zengett az erdő”, amikor lapjával érkezett meg egy-egy kanyarba.
„Sok volt az újdonság ezen a versenyen: először megyünk aszfalton a Skodával, először Kovács Szabival, akivel a múlt hét szombaton egy tesztversenyen ültünk össze, illetve a pályabejáráson volt olyan gyorsasági szakasz, amelyen csak kétszer tudtunk menni. Ez nem kevés hátrány, ehhez képest
jöttünk abszolút második-harmadik időket, de azt látom, hogy van hova fejlődnünk.”
Arra azonban mindenképp jó volt ez a verseny, hogy ifj. Érdi tapasztalatokat szerezzen a zemplén pályákról – ez biztosan nagy hasznára lesz jövőre, amikor ugyanezeken a gyorsasági szakaszokon már nem csupán a magyar bajnoki, hanem az Európa-bajnoki mezőnnyel is összemérheti gyorsaságát.

NYÍREGYHÁZA RALI A MENTO-KUPÁÉRT, AZ OB 8. FUTAMA
Abszolút végeredmény:
1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing, Ford Fiesta R5) 1:02:54.8,
2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Ford Fiesta R5) 37.8 másodperc hátrány,
3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 2:02.8 p h.
Az ob végeredmény (nem hivatalos).
Bajnok: Hadik András, Deák Attila 195.5 pont,
2. Turán, Bagaméri 194.5,
3. Vincze Bacigál 185