burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Az utolsó pillanatban állt össze a verseny

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Temesvári László ült be a BMW Z4-be. Ráadásul az nem is volt elég

Felemás évzáró

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Opellel a Historic kategória 3. helyén fejezte be az első versenynapot. „Az első szakasz

Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén

Tradicionális hátsókerék meghajtású versenyautókkal vesznek részt a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a 2018-as jubileumi Szilveszter Rallye-n. A Tresó Ádám - Boér Máté páros egy évvel ezelőtt itt a Szilveszter Rallye-n indult először az autóval, amit Béres József mögött a második helyen zártak.  Az idei

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Ünnepi készülődés

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna különleges évzáróval búcsúztatja a 2018-as rallye szezont. A páros ismét rajthoz áll a méltán népszerű szilveszter Rallye-n, ahol a tervek szerint fesztelen örömautózással köszönnek el az eredményekben gazdag évadtól. A

Az utolsó pillanatban állt össze a verseny Felemás évzáró Hátsókerekes autókkal az év utolsó versenyén I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló Ünnepi készülődés
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Az utolsó pillanatban állt össze a verse

News image

Az utolsó utáni pillanatban dőlt el, hogy Lángi Attila is rajthoz áll a jubileumi Szilveszter Rallyen. A Varga Racing Team pilótája mellé ez úttal ismét egyik ellenfele, Te...

Bővebben

Felemás évzáró

News image

Vegyesen zárult a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőinek a 2018-as év utolsó versenye a jubileumi Szilveszter Rallye. Pedig jól indult minden, a Tresó Ádám - Boér Máté páros a csodaszép Op...

Bővebben

Hátsókerekes autókkal az év utolsó verse

News image

Tradicionális hátsókerék meghajtású versenyautókkal vesznek részt a CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a 2018-as jubileumi Szilveszter Rallye-n. A Tresó Ádám - Boér Máté páros egy évvel ezelőtt itt a Szilveszter Rallye-n in...

Bővebben
Egy ponton múlt – Hadik az abszolút bajnok!
Írta: Faingyerek    2018. november 12. hétfő, 19:06    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Hadik András elképesztő csatában, az utolsó méterekig tartó küzdelemben nyerte meg a Nyíregyháza Rally-t, s pályafutása során először elhódította az abszolút bajnoki címet is. A verseny 17 szakasza közül tízet megnyert, s futamgyőzelméhez kétség sem férhetett, ám az a furcsa helyzet állt elő, hogy neki nem volt elég csak magát a versenyt megnyerni, mert a szezon közepi nullázásokkal megnehezítette a saját dolgát, így Turán Frigyessel szemben nyolcpontos hátrányban kezdte a futamot.


„Nekünk nem volt elég szimplán nyerni, hanem meg kellett nyerni az egyik napot – ez tegnap megtörtént – és még a power stage-t is, ugyanis mindkettőért pluszpontok járnak – vázolta a helyzetet Hadik, aki Deák Attilával lett bajnok. – Az utolsó szakasz rajtjához úgy álltunk oda, hogy tudtam, fekszik nekünk ez a pálya, és nyerhetünk, ugyanakkor persze ott motoszkált a fejemben, hogy nehogy hozzáérjünk egy lassítóhoz, mert az azért kapott büntetés elronthat mindent. Nem autóztam teljesen a határon, de egy másodpercnél több biztosan nem maradt ebben a szakaszban. Kilencvenkettőben kezdtem a pályafutásomat egy Trabanttal, úgyhogy jó néhány éve várok erre a napra. Nagy álmom vált valóra, elképesztően jó érzés.”

A bajnoki címért Turán Frigyes és Bagaméri László ugyanúgy mindent megtett, mint Hadik, de természetesen ő is tudta, hogy a végén csak egy bajnokot avathatnak. Végül ha egyetlen ponttal is, de ő maradt le az elsőségről.
„Fantasztikus verseny volt, nincs miért sajnálkozni – mondta Turán, aki a pénteki városi gyorsaságin megpördült, az azt követő két napon viszont elképesztő küzdeni tudásról tett tanúbizonyságot. – Szerintem jól versenyeztünk, a navigátorom fantasztikus teljesítményt nyújtott, jó csapatunk van, és rengeteg szurkolónk. A bajnoki címről ugyan egy ponttal lecsúsztunk, de az idén mi álltunk a legtöbbször dobogón és nagyon jó meccs végén lettünk másodikak. Az utolsó szakasz az idegek harca volt, mégis lazák voltunk, és gyorsak. Sajnos, ez a pálya Hadik Andrisnak jobban feküdt, de hát ilyen a sport.”

A bajnokság és a verseny harmadik helyén a futamot az összetett pontverseny éléről kezdő Vincze Ferenc végzett, aki számára egyáltalán nem a tervek szerint alakult a hétvége. Ő egyszerűen csak úgy fogalmazott: „Igazából sehol sem tudtunk igazán gyorsak lenni...” Tegyük hozzá gyorsan, a mezőnyből még így is jó néhányan cseréltek volna a tempójával és a helyezésével egyaránt. A fiatal pilóta nagy lehetőség kapujában állt ezen a hétvégén, de korából és tehetségéből adódóan aligha ez volt az utolsó esélye.

A negyedik helyen a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kazár Miklós érkezett, aki a szombati ködöt nem szerette, vasárnap azonban nagyon élvezte, hogy rengeteg néző volt a pályák szélén, s próbált is a lehető leglátványosabban közlekedni.

A magyar pályákra kilenc év után visszatérő ifj. Érdi Tibor – aki ötödikként ért célba – is azt emelte ki, milyen jó érzés volt, hogy „zengett az erdő”, amikor lapjával érkezett meg egy-egy kanyarba.
„Sok volt az újdonság ezen a versenyen: először megyünk aszfalton a Skodával, először Kovács Szabival, akivel a múlt hét szombaton egy tesztversenyen ültünk össze, illetve a pályabejáráson volt olyan gyorsasági szakasz, amelyen csak kétszer tudtunk menni. Ez nem kevés hátrány, ehhez képest
jöttünk abszolút második-harmadik időket, de azt látom, hogy van hova fejlődnünk.”
Arra azonban mindenképp jó volt ez a verseny, hogy ifj. Érdi tapasztalatokat szerezzen a zemplén pályákról – ez biztosan nagy hasznára lesz jövőre, amikor ugyanezeken a gyorsasági szakaszokon már nem csupán a magyar bajnoki, hanem az Európa-bajnoki mezőnnyel is összemérheti gyorsaságát.

NYÍREGYHÁZA RALI A MENTO-KUPÁÉRT, AZ OB 8. FUTAMA
Abszolút végeredmény:
1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing, Ford Fiesta R5) 1:02:54.8,
2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Ford Fiesta R5) 37.8 másodperc hátrány,
3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 2:02.8 p h.
Az ob végeredmény (nem hivatalos).
Bajnok: Hadik András, Deák Attila 195.5 pont,
2. Turán, Bagaméri 194.5,
3. Vincze Bacigál 185