burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az A6-os csoport kapu zárjait, melynek lépcsői a dobogó felső fokára juttatták őket.

Ezt dobta idén a gép

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik már a következő évüket. Megint cserben hagyott a versenyautó? - Leszakadt az osztómű a

Vezető helyről estek ki

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, ami lehet a világon sem ment még tönkre senkinek. A csapat nagyon készült a

Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez

Nagyon hosszú versenyen van túl a CREDOBUS-LPWMSport négy versenyző párosa, akik a hétvégén az I. Nyíregyháza Rally-n biztosították be az év végi értékelés eredményeit. Sikeresen teljesítette hosszú távú versenyét a Lovász Pál - Kürti Tamás egység, akik úgy autóztak, ahogyan az

Háromszor estek ki egyazon versenyen

Nem sok esély van arra, hogy valaki egy versenyhétvége alatt háromszor is feladja a küzdelmeket. Lángi Attilának és a BMW Z4-nek azonban ez most az I. Nyíregyháza Rallyen sikerült. Nem is akárhogyan… Lángi Attila: Vegyesek az érzéseim az 1. Nyíregyháza Rallyeval

Nyíregyháza az ERC versenynaptárában

NYÍREGYHÁZA AZ ERC-SOROZATBAN, A MAGYAR VÁROS ÚJ HELYSZÍNKÉNT SZEREPEL A 2019-ES EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁRBAN *A magyar sportállamtitkár: “Óriási lépés ez számunkra” *A látványos Azori-szigeteki viadal nyitja a következő sorozatot márciusban *Új időpontban Liepāja, Lengyelország és Ciprus *Egyenlő arányban az aszfaltos és a murvás ralik az

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához Ezt dobta idén a gép Vezető helyről estek ki Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez Háromszor estek ki egyazon versenyen Nyíregyháza az ERC versenynaptárában I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

News image

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az...

Bővebben

Ezt dobta idén a gép

News image

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik má...

Bővebben

Vezető helyről estek ki

News image

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, am...

Bővebben
Egy ponton múlt – Hadik az abszolút bajnok!
Írta: Faingyerek    2018. november 12. hétfő, 19:06    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Hadik András elképesztő csatában, az utolsó méterekig tartó küzdelemben nyerte meg a Nyíregyháza Rally-t, s pályafutása során először elhódította az abszolút bajnoki címet is. A verseny 17 szakasza közül tízet megnyert, s futamgyőzelméhez kétség sem férhetett, ám az a furcsa helyzet állt elő, hogy neki nem volt elég csak magát a versenyt megnyerni, mert a szezon közepi nullázásokkal megnehezítette a saját dolgát, így Turán Frigyessel szemben nyolcpontos hátrányban kezdte a futamot.


„Nekünk nem volt elég szimplán nyerni, hanem meg kellett nyerni az egyik napot – ez tegnap megtörtént – és még a power stage-t is, ugyanis mindkettőért pluszpontok járnak – vázolta a helyzetet Hadik, aki Deák Attilával lett bajnok. – Az utolsó szakasz rajtjához úgy álltunk oda, hogy tudtam, fekszik nekünk ez a pálya, és nyerhetünk, ugyanakkor persze ott motoszkált a fejemben, hogy nehogy hozzáérjünk egy lassítóhoz, mert az azért kapott büntetés elronthat mindent. Nem autóztam teljesen a határon, de egy másodpercnél több biztosan nem maradt ebben a szakaszban. Kilencvenkettőben kezdtem a pályafutásomat egy Trabanttal, úgyhogy jó néhány éve várok erre a napra. Nagy álmom vált valóra, elképesztően jó érzés.”

A bajnoki címért Turán Frigyes és Bagaméri László ugyanúgy mindent megtett, mint Hadik, de természetesen ő is tudta, hogy a végén csak egy bajnokot avathatnak. Végül ha egyetlen ponttal is, de ő maradt le az elsőségről.
„Fantasztikus verseny volt, nincs miért sajnálkozni – mondta Turán, aki a pénteki városi gyorsaságin megpördült, az azt követő két napon viszont elképesztő küzdeni tudásról tett tanúbizonyságot. – Szerintem jól versenyeztünk, a navigátorom fantasztikus teljesítményt nyújtott, jó csapatunk van, és rengeteg szurkolónk. A bajnoki címről ugyan egy ponttal lecsúsztunk, de az idén mi álltunk a legtöbbször dobogón és nagyon jó meccs végén lettünk másodikak. Az utolsó szakasz az idegek harca volt, mégis lazák voltunk, és gyorsak. Sajnos, ez a pálya Hadik Andrisnak jobban feküdt, de hát ilyen a sport.”

A bajnokság és a verseny harmadik helyén a futamot az összetett pontverseny éléről kezdő Vincze Ferenc végzett, aki számára egyáltalán nem a tervek szerint alakult a hétvége. Ő egyszerűen csak úgy fogalmazott: „Igazából sehol sem tudtunk igazán gyorsak lenni...” Tegyük hozzá gyorsan, a mezőnyből még így is jó néhányan cseréltek volna a tempójával és a helyezésével egyaránt. A fiatal pilóta nagy lehetőség kapujában állt ezen a hétvégén, de korából és tehetségéből adódóan aligha ez volt az utolsó esélye.

A negyedik helyen a korábbi kétszeres abszolút bajnok Kazár Miklós érkezett, aki a szombati ködöt nem szerette, vasárnap azonban nagyon élvezte, hogy rengeteg néző volt a pályák szélén, s próbált is a lehető leglátványosabban közlekedni.

A magyar pályákra kilenc év után visszatérő ifj. Érdi Tibor – aki ötödikként ért célba – is azt emelte ki, milyen jó érzés volt, hogy „zengett az erdő”, amikor lapjával érkezett meg egy-egy kanyarba.
„Sok volt az újdonság ezen a versenyen: először megyünk aszfalton a Skodával, először Kovács Szabival, akivel a múlt hét szombaton egy tesztversenyen ültünk össze, illetve a pályabejáráson volt olyan gyorsasági szakasz, amelyen csak kétszer tudtunk menni. Ez nem kevés hátrány, ehhez képest
jöttünk abszolút második-harmadik időket, de azt látom, hogy van hova fejlődnünk.”
Arra azonban mindenképp jó volt ez a verseny, hogy ifj. Érdi tapasztalatokat szerezzen a zemplén pályákról – ez biztosan nagy hasznára lesz jövőre, amikor ugyanezeken a gyorsasági szakaszokon már nem csupán a magyar bajnoki, hanem az Európa-bajnoki mezőnnyel is összemérheti gyorsaságát.

NYÍREGYHÁZA RALI A MENTO-KUPÁÉRT, AZ OB 8. FUTAMA
Abszolút végeredmény:
1. Hadik András, Deák Attila (Performance Racing, Ford Fiesta R5) 1:02:54.8,
2. Turán, Bagaméri (Turán Motorsport, Ford Fiesta R5) 37.8 másodperc hátrány,
3. Vincze, Bacigál (Armet Protect, Škoda Fabia R5) 2:02.8 p h.
Az ob végeredmény (nem hivatalos).
Bajnok: Hadik András, Deák Attila 195.5 pont,
2. Turán, Bagaméri 194.5,
3. Vincze Bacigál 185