Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Elsőre nem rossz ez az ötödik helyezés!
Írta: Faingyerek    2019. április 01. hétfő, 16:27    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Új volt minden a szezonnyitó Eger Rallye-n a frissen alakult Citroën Rally Team Hungary életében. Egy vadonatúj versenyautót és új versenyzőpárost mutatott be a félgyári csapat. Velenczei Ádám és Zsiros Gábor másfél másodperccel szorult az ötödik helyre, de mindenki elégedett: egy hosszú, vélhetően sikeres út első
lépéseit tették meg.


Két komoly teszttel, egy közönségtalálkozóval kezdte életét a C Automobil Import Kft. és a Tagai Racing Technology által létrehozott Citroën Rally Team Hungary. A magyar rallybajnokságban egyedüli Citroën C3 R5 top versenyautóval induló csapat első igazi megmérettetése a március utolsó hétvégéjén megrendezett Eger Rally volt. A fiatal, tehetséges pilóta, Velenczei Ádám mellé egy igazán tapasztalt navigátor, Zsiros Gábor ült be és mindketten nagyon várták már az szezonnyitót.

Rengeteg néző előtt kezdődött a rendezvény az egri Dobó téren, ahol több, mint 150 páros haladt át a rajtdobogón, hogy aztán szinte azonnal elkezdődhessen a verseny a SuperSpeciállal. A csapat nem kezdett jól, 13. időt autóztak, de mindannyian tudták, nem az első gyorsaságin dől el a futam.
Szombaton szikrázó napsütésben zajlott a verseny, folyamatosan gyorsultak a fiúk. Három körben három szakaszt kellett teljesíteni és a kilenc gyorsasági után az esti szervizben mindkét versenyző azt érezte: sok van még az autóban. Tapasztalt, összeszokott párosok mögött ötödik helyen zárták a napot.
Vasárnap hat szakaszon, változó útviszonyok között kellett bizonyítani, hogy végül a céldobogón azt mondhassák a fiúk: elsőre elégedettek ezzel az ötödik hellyel, még akkor is, ha csak másfél másodpercre volt a jobb helyezés.

Ádám fáradtan, de nagyon bizakodva nyilatkozott a céldobogónál:
„Nagyon sokat dolgoztunk a verseny alatt. Sosem voltam még korábban ilyen profi csapatban és Gabival is nagyon jó az összhang. Sok mindent kipróbáltunk a beállítások terén. A végére már találtunk egy nagyon jó alapot, amit az idők is bizonyítottak. Egyre magabiztosabban, egyre gyorsabban tudtunk menni. Jó lesz ez!” – mondta a fiatal pilóta. „Ha az utolsó körből indulunk ki, és abból hogy a PowerStage-en is szereztünk pontot: elégedett vagyok. Messze van még a bajnokság vége, nagyon az elején járunk mindennek. Egy hónapon belül jön a Miskolc Rallye. Szeretjük azokat a pályákat, dolgozunk tovább.”

A versenyautó hiba- és karcmentesen ért be a célba, ami Zsiros Gábor navigátornak is nagy megnyugvást adott.
„Jó volt újra visszaülni egy nagy autóba és megint van egy kedvenc pilótám :) Ádám fiatal kora ellenére nagyon éretten versenyzett. Amit az elején megbeszéltünk, azt végre is hajtotta. Az egész verseny arról szólt, hogy jól be tudjuk állítani az autót. Rugót cseréltünk, rossz irányba indultunk el, a végére sokkal jobb lett a setup. Sok munka lesz még a Miskolc Rallye-ig, de ilyen profi légkörben nagyon jó dolgozni.”

Gábor 22 éve versenyez, több pilóta mellett navigált már.
„Az itinerben használunk számomra olyan új jeleket, amikkel meg kell barátkoznom. Ennyi idő után is van még mit tanulnom, de ettől szép ez a rally! Mindig hoz valami olyat, amitől az ember tűzbe jön és várja a következő versenyt.”
Rengetegen várták az új csapatot, nagyon sok szurkoló örült annak, hogy újra tűzpiros Citroën küzd a legjobb helyekért. A bajnokság második futama a 25. Miskolc Rally lesz április utolsó hétvégéjén.
A verseny hivatalos honlapja: http://eger-rali.hu,
Az eredmények pedig itt találhatóak: https://rallylive.hu .
Köszönjük mindenkinek az érdeklődést!

A csapat partnerei:
C Automobil Import Kft., TOTAL
Betonútépítő, SIVA Group, EuroAszfalt, Közmű Alagút, STRAVIA, FORVETT, One Hungary, Confidenza, Tiszta Víz Üzletház, Lead Design, Szirt BAU Kft., EFTECH Kft., BIG Push Rally Team.
TAGAI TACING TECHNOLOGY, PIRELLI