Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Megtört a másfél éves átok
Írta: Faingyerek    2018. szeptember 10. hétfő, 17:06    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A Lada megmakacsolta magát az Ózd-Salgó Ralin, így a Tóth Attila – Tóth István kettős számára küzdelmesre sikeredett a verseny. Mégis a 13-as csoport 1. helyén végeztek.


Kitettetek magatokért, hogy ott legyetek a célban?
- Igen. Szinte az összes gyorsaságin harcoltunk valamivel az autón. Már az első gyorson leszakadt a generátorszíj, rotyogott benne minden. Ahol lejtő volt ott üresben gurultunk, ment a fűtőmotor, ventilátor, hogy hűljön a motor. Volt nálunk egy ékszíj, ami természetesen hosszabb volt, miért is ne. A harmadik szakaszon ötezres fordulaton jöttünk, hogy ne essen le a szíj róla. Szervizbe cseréltük utána ezt is, de kész kínlódás volt már az elejétől kezdve.

Szerviz után megoldódtak a problémák a következő körre?
- Dehogy, csak azt hittük. A második szekcióban sem jártunk jobban, mentünk egy fél gyorsaságit, a kocsi azt mondta, megyek, nem megyek. Aztán etapon hirtelen megjavult, nem tudom mitől, de nem tartott sokáig az öröm. Négyezres fordulaton kentük neki, gondolhatod élvezetes volt minden méter. Szervizbe ismét kutakodás, hogy mi a nyavalya van vele már megint. Reméltük, hogy végre nem szenvedés lesz a következő kör, de a nap végére így is rengeteg hátrányt gyűjtöttünk össze. De nem csak velünk babrált ki a technika, a kategóriatársak is hasonlóan jártak sajnos, így mindenki próbálta a lehető legjobbat kihozni az adott helyzetből.

Kategória elsők lettetek, tehát másnap már minden oké volt?
- Dehogy. A vasárnap reggeli szerviz azzal indult, hogy A-tól Z-ig mindent átnéztünk. Az első két szakaszon nagyjából 75%-át tudtuk kiautózni a Ladának, ami igencsak távol van a száztól. Úgy voltam vele, hogy ha a másik két versenyző nem folytatja, akkor mi is hagyjuk az egész kínlódást, de Szuper Raliztak, így mentünk tovább. Sok értelmét nem láttuk, mert ez a nap is tele volt műszaki gondokkal. Már az első szakasz után 120 fokon pörgött a motorunk, fűtöttünk ezerrel, nehogy megfázzunk, király volt szaunázni végig, öt kiló mínusszal jöttünk haza. Ismét ötezres fordulatszámon ketyegtünk, mert aztán meg a gázfordítónk tört el. Szerviz, újra tornázás, hogy be tudjuk legalább fejezni a versenyt. Aztán megyünk kifelé, és már a szervizparkban rotty volt a kuplung. Mindenhol indítómotorral indultunk, és ami még aggasztott, hogy van mögöttem 5-6 autó, akiket nem szeretnék majd a pályán feltartani, ezért mindenkit magam elé engedtem, senki ne csússzon le miattunk valamiről. Akkor már nem bíztam a kocsiban.

Mi a következő állomás?
- Igaz végig küzdöttük az Ózd-Salgó Rali és első helyen végeztünk, de ez semmit nem jelent, mert nem a pályákon dőlt el ez, hanem már a szervizben, hiszen mindenkinek voltak nehézségei. Ettől függetlenül örültünk a célba érésnek, mégis csak másfél éve nem volt részünk benne. A mecseki futamot kihagyjuk, és inkább megcsináljuk a kocsit rendesen a Zemplén Ralira. Mert azért komoly anyagi károk lettek benne, futómű, váltó, kuplung és hát a motor. Lesz mit csinálni.

Reklámpartnerek:
Tiszaújváros Transz Kft. – Földmunkavégzés - Közúti Teherszállítás; Komplex-D Magas és Mélyépítés; Baromfiudvar 2002 Kft. - Hús-, húskészítmény nagykereskedelme; Kelet-Atlasz Kompresszor Kft. - Kompresszor javítás; HB.c.e. - Mérnöki Szolgáltató, Építő és Kereskedelmi Kft.; Bója Teherfuvarozás; TGK Trans Kft. - Gépjármű kereskedelem; Inter-Agrowashker Kft. – Mezőgazdasági gépalkatrész és teherautó gépkocsialkatrész; Nomido Madera Kft. – Csomagolástechnika és raklapgyártás; Civis Solar Hungária Kft. – Klímatechnika és napelem; Total Wagon Management Hungary Kft. – Vasúti kocsi mobilszerviz; Nagy Ferenc e.v. - Munkaerő közvetítés; Liza Snack - Malomipari termék gyártása; TT Sped Kft. – Közúti áruszállítás; West Start Kft. – Raktározás, Szállítmányozás; Altis Építő Kft. Endriago Kft.; Civis Partner Kft.; West-Parcel Kft.; Fair Centrum Plus Kft. – Épülettakarítás; Lux-Center Kft. – Villanyszerelés;

Szöveg: Tiba Anita