Kurtosék idén már másodjára dobogósok

A miskolci futam nem igazán a kiszámíthatóságról szólt, legalábbis időjárás tekintetében biztos. De Kurtos Robi és Fridrik Gergő az utolsó percig küzdöttek, és végül a Production Car Kupa 2. helyért járó kupákkal távoztak. Mi volt a legnagyobb problémátok a versenyen? -

Magával ragadta a lendület Jánosát

Szerencsére Jánosa Ákos és Szőke Tomi jól vannak, a Peugeot 208 R2-re viszont ráncfelvarrás vár. Sajnos minden tekintetben egy nullás versenyt tudhatnak a srácok maguk mögött. Örülök, hogy jól ti jól vagytok, de mi történt veletek Mályinkán? - Megmagyarázhatnám, hogy

Hibjánék eltaktikázták magukat, de negyedikek lettek

A Miskolc Ralin a kiszámíthatatlan időjárásnak köszönhetően Hibján Joci és Szollár Csabi versenyébe is belepiszkált az eső. Adódtak menet közben váratlan helyzetek, de így is negyedik helyen végeztek a Peugeot Kupában. Jól gondolom, hogy nem adták azt a negyedik helyet

A következő megálló: Opatija

Március elején állt legutóbb, és idén először rajthoz Hideg Krisztián és Kerék István. Míg ők pihentek, a Skoda Fabia R5-ösük gyűjtötte a kilométereket és a sikereket – többek között a Miskolc Rallyn. A horvát rallybajnokság azonban újabb állomásához érkezett, a

Ragyogó szezon kezdet

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna kitűnő eredménnyel zárta idei első versenyét Szlovéniában a 9. Rally Vipavska Dolina nevű futamon. A Skoda Fabia R5-el a helyi bajnoki abszolút 3. pozíciója mellett két sorozatban is -

Még nem versenyeztem esőben

Az időjárás adta nehézségek miatt kemény versenyen vannak túl a Speed Technika versenyzői, a Hofbauer Tamás - Harmos Gergely duó. A páros a harmadik gyorsasági szakaszon becsúszott egy szalagkorlát alá. A balesetben senki sem sérült meg, ám az autóval nem

Szülinapos autóztatás

  Rövid versenyt teljesített a Speed Technika párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duó a jubileumi Hell Miskolc Rallye-n. „A pályákat jól sikerült feldolgoznunk, bizakodóan álltunk oda rajthoz” – kezdte a beszélgetést ifj. Fogarasi Attila, majd hozzátette. „A prológon Szilágyi

Sikeres versenyt zártak

2WD győzelemmel térhetett haza a jubileumi Hell Miskolc Rallye-ról a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. „Egészen jó itinert sikerült írnunk, bár az eső és a kihordások miatt a gyorsaságin kellett változtatni rajta. Van még mit tanulnom,

Minden jó, ha jó a vége

A 2019-es Miskolc Ralin az időjárás játszotta a legnagyobb főszerepet, mivel a verseny reggelére eső áztatta a szakaszokat és a felhők vonulásából úgy tűnt, ez a változatosság az egy napos futam folyamán végig dominálni fog, alaposan megkeverve a lapokat és

A Citroën C3 R5 megszerezte első szakaszgyőzelmeit a Miskolc Rallye-n

Igazán szélsőséges körülmények várták a 25. Miskolc Rallye indulóit április utolsó hétvégéjén. A Citroën Rally Team Hungary csapata több szakaszgyőzelmet is szerzett, de a biztosnak látszó harmadik helytől egy defekt fosztotta meg Velenczei Ádámot és navigátorát, Zsiros Gábort. A fiúk

Kihívásokkal teli 8. hely

Az egri versenyhez képest nagyot lépett előre a Speed Technika párosa, a Lencse Zoltán - Dr. Kovács Annamária duó a Hell 25. Miskolc Rallye-n, köszönhetően az új motornak és a jó beállításoknak. A páros a nehéz körülmények ellenére folyamatosan ott autózott

Szakaszgyőzelmek és 2. hely a Miskolc Rallye-n

A 25. Miskolc Rallye egyetlen versenynapba sűrítette a máskor legalább kétnapos programot, hiszen mind a 154 versenykilométert bő 12 óra alatt kellett teljesíteni. A Turán Motorsport párosa, Turán Frigyes és Bagaméri Laci a 12 gyorsasági szakaszból 7-et megnyerve végül a

Wirtmann nem fogta vissza magát

Látványosan kezdte a Vltava Ralit Wirtmann Ferenc és Kerekes József, akik az első gyorsasági egyik legnépszerűbb kanyarjában, a közönség legnagyobb örömére keresztbe csúszva, árokba lógatták a Ford Escort Mk II-est. Ezt a kalandot megúszták, ám később egyre fogyott az autó

Wirtmann hetedszer a Vltava Ralin

Idei legnehezebb versenyére készül Wirtmann Ferenc és Kerekes József, akik április 26–27-e között a historic CEZ-bajnokság harmadik futamán, Vltava Ralin állnak rajthoz, Ford Escort Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros számára ez lesz az idei legrangosabb verseny,

Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!

Esős szupercella, havazás, hirtelen felszáradó pályák, napsütés –minden előfordult, amire csak esély volt az elmúlt hétvégi, horvát bajnoki futamon. Nem is volt így könnyű helyzetben Hideg Krisztián és Kerék István. A Skoda Fabia R5-ös párosnak folyamatosan alkalmazkodnia kellett a változó

Kurtosék idén már másodjára dobogósok Magával ragadta a lendület Jánosát Hibjánék eltaktikázták magukat, de negyedikek lettek A következő megálló: Opatija Ragyogó szezon kezdet Még nem versenyeztem esőben Szülinapos autóztatás Sikeres versenyt zártak Minden jó, ha jó a vége A Citroën C3 R5 megszerezte első szakaszgyőzelmeit a Miskolc Rallye-n Kihívásokkal teli 8. hely Szakaszgyőzelmek és 2. hely a Miskolc Rallye-n Wirtmann nem fogta vissza magát Wirtmann hetedszer a Vltava Ralin Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Kurtosék idén már másodjára dobogósok

News image

A miskolci futam nem igazán a kiszámíthatóságról szólt, legalábbis időjárás tekintetében biztos. De Kurtos Robi és Fridrik Gergő az utolsó percig küzdöttek, és végül a Production Car Ku...

Bővebben

Magával ragadta a lendület Jánosát

News image

Szerencsére Jánosa Ákos és Szőke Tomi jól vannak, a Peugeot 208 R2-re viszont ráncfelvarrás vár. Sajnos minden tekintetben egy nullás versenyt tudhatnak a srácok maguk mögött. ...

Bővebben

Hibjánék eltaktikázták magukat, de negye

News image

A Miskolc Ralin a kiszámíthatatlan időjárásnak köszönhetően Hibján Joci és Szollár Csabi versenyébe is belepiszkált az eső. Adódtak menet közben váratlan helyzetek, de így is negyedik helyen vé...

Bővebben
Újra itthon versenyez Botka Dávid!
Írta: Faingyerek    2019. március 14. csütörtök, 20:48    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Csapatépítő szezonjuk lesz az idei
A 2018-as esztendő nem nevezhető sikerévnek a Botka Dávid életében. A szezon elején elszenvedett hatalmas bukás rányomta a bélyegét az egész évadra és év végére szétesett a Botka Rally Team. Dudu nem adja fel, két versenyautót is üzemeltetnek és szeretne újra egy összeszokott csapatot felépíteni, ahol folyamatosan gyorsulva újra be tud lépni az európai rally porondra.


„Itthon versenyzünk idén!” – szokatlan ez a kezdőmondat Botka Dávidtól, aki éveken keresztül főként a külföldi bajnokságokra helyezte a hangsúlyt a versenyzésében. „Tavaly az év elején elszenvedett baleset és az azt követő, hosszan elhúzódó egészségügyi problémám miatt teljesen kiestem a ritmusból, szétesett a csapat és egy kicsit a motivációból is vesztettem. Nem láttam értelmét annak, hogy nekivágjunk így egy teljes EB szezonnak.”
Két, versenyképes Skoda Fabia R5 áll a műhelyben, de a szezon kezdete előtt nincs csapatfőnök, nincs koordinátor, nem teljes a csapat.
„Annak idején, mikor megnyertük az Európa-bajnoki címünket, akkor abban voltunk erősek, hogy nagyon összeforrott csapattal tudtunk odaállni minden versenyre. Most ezt nulláról kell kezdeni…”

Dávidot nagyon motiválja, hogy ismert pályákon versenyezhet.
„Azért is döntöttem az itthoni futamok mellett, mert szeretnék újra felgyorsulni és ezeken az ismert pályákon hamarabb ki tudom autózni a kocsit és gyorsabban fogok tudni menni majd a kinti versenyeken is. Fontos az is, hogy lesz időnk tesztelni. Most is, Eger előtt még kétszer fogunk tesztelni, mérnökkel, mindennel. Az EB szezonban nem nagyon volt időnk semmire, egyik futam a másik után jött, mire hazaért az autó szinte már indulhattunk is a következő megmérettetésre.”

Nagyon sűrű évnek néz elébe a Botka Rally Team. Mind a két autónak a naptára már szinte tele van.
„Német Lackó megy sokat, itthon is, külföldön is. A Mitropa Kupában is fognak majd menni vele, sőt szerintem én is el fogok indulni egy-két Mitropás futamon. Romániában is fogunk versenyezni, onnan is van érdeklődés az egyik autóra és engem is mindig hívnak a rendezők. Tavaly az volt a terv, hogy 6-7 ERC futamon menjünk, aminek majdnem a fele meghiúsult. Szeretnék idén 10 - 15 futamra elmenni, hogy összerázódjon az új csapat. Annak idején volt olyan évadunk, amikor 18 futamon indultam. Innen lehet lendületet szerezni…”

Botka Dávid a Magyar Országos Rallye Bajnokság minden futamán ott akar lenni 2019-ben.
„Emellett három EB futamon is indulni fogunk. A Barum és a Cyprus Rally két, számomra nagyon kedves futam, és persze a Nyíregyháza Rally is idén már az EB naptár része. Az a cél, hogy kiderüljön, hogy ezen a három versenyen az új csapat helyt tud e állni nemzetközi szinten is.
Van motivációm végre! Szeretném megszerezni a magyar bajnoki címet!
Olyanom még úgysem volt, soha! :)”

A csapat március 15-ét egy hosszú teszttel ünnepli Zobákpusztán, hogy aztán másnap elindulhasson a szezon a PannonKlinika Teszt Rallye-val, majd az első OB futam, az Eger Rallye előtt még egy újabb teszt vár a fiúkra.
„Jön a cseh mérnökünk, haladunk lépésről lépésre előre, hogy újra felgyorsuljunk!
Most Kuti Péterrel indulok Orfűn, Mesterházi Márk újra idén visszaül a terep-rallyeba is és mivel több verseny ütközik a rally naptárral, ezért megbeszéltük Petivel, hogy ahol Márk nem tud ott lenni, ott vele megyek. Tapasztalt navigátor Ő is, biztos vagyok benne, hogy eredményesek lehetünk együtt is. Várom már, hogy újra autóba ülhessek!
A Skodánk új designt kapott, remélem mindenkinek annyira fog tetszeni, mint amennyire nekem tetszik!”

A PannonKlinika Teszt Rallye hagyományosan szezonnyitója a magyar rallye-nak. Igaz, hogy 'csak' amatőr futam, nem része a bajnokságnak, mégis sokan itt próbálják ki először vagy az új autójukat, vagy az új beállításokat, vagy az új navigátort.
A Botka Dávid - Kuti Péter - Skoda Fabia R5 trióra 6 gyorsasági szakasz és 42 versenykilométer vár Orfűn.