Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Nagyon kellett már ez az eredmény
Írta: Faingyerek    2019. április 07. vasárnap, 09:52    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a verseny végkimenetelét tekintve sikerült is!


Balogh Jani:
„Nem teszteltünk kilométerben sokat, inkább több, a verseny szakaszaihoz hasonló pillanatot szimuláltunk. Az sem elhanyagolható, hogy egy héttel a szezonnyitó előtt részt vettünk egy Rallye3-as futamon, ahol mérték az időt, voltak szurkolók, így kaptunk egy kis ízelítőt egy igazi verseny hangulatából. Nem vagyunk a teljesítő képességünk határán, abszolút fegyelmezetten versenyeztünk ezen a hétvégén. Igyekeztünk tudatosan felkészülni és próbáltam kihúzni azoknak a dolgoknak a méregfogát, amik a mögöttünk hagyott szezonban hátráltattak bennünket. A legnagyobb várakozás az volt, hogy jó-e az irány, amit kitűztünk magunknak. Nem tudtuk eddig, hogy mi az az autó karakter, ami hozzám közel áll és mégis versenyképes, valamint ebből hogyan tudunk kiaknázni egy jó teljesítményt.”

Ismerve a rájuk váró programot, a várható időjárást, valamint összesítve a már megszerzett tapasztalatokat megfogalmazták magukban, hogy hogyan is tudnak eredményesen versenyezni és ezt szerették volna véghezvinni.
Balogh Jani:
„Az eddigi egri futamokkal kapcsolatban nem voltak túl jók a tapasztalataim. Nem a versennyel volt baj eddig sem, inkább az én teljesítményemmel. Voltak évek, amikor jól mentünk, de az, hogy minden pályán jót tudjunk autózni az még váratott magára ez idáig. A legnagyobb siker számunkra, hogy a különböző típusú szakaszokat egyenletes teljesítménnyel tudtuk abszolválni.”

Rendhagyó módon idén először a Dobó téren lebonyolított ünnepélyes rajtceremónia után egy szuperspeciál várt a mezőnyre, ahol másodpercekre menő küzdelem kezdődött el. A már sötétben rajtoló mezőny lámpasorokkal felszerelt autókkal érkezett a rajtba.
Balogh Jani:
„Már az első gyorsaságin sikerült kikerülni a komfort zónánkból, bár jobb lett volna nem átélni azokat a pillanatokat. Egy perccel a rajt előtt elkezdtem a rajtprocedúrát, és amikor kb. 10 másodperc volt hátra, akkor szembesültem azzal a jelenséggel, hogy lámpa helyett egy stroboszkóp volt a motorháztetőn. Mivel a szélvédőn megláttam pár párafoltot felkapcsoltam a ventillátort és talán a kettőt már nem bírta el a generátorunk, így a lámpasor nem adta le a tőle elvárt teljesítményt. Ez kicsit összekuszálta a gondolataim, de elrajtoltunk és talán a harmadik sebességi fokozatot kapcsoltam mire a valódi feladatomra is tudtam koncentrálni. Intő jel volt a másnapra vonatkozóan."

A program igazán változatosra sikerült. Mindkét nap teljesíteni kellett az Eger környéki jó minőségű tempós szakaszokat, de egy pálya miatt a Mátra szívébe is elautózott a mezőny. Ez a szakasz a rossz útburkolat miatt vízválasztónak tűnt, mert egy defekt akár egy győzelmi esélyt is keresztül tudott volna húzni.
Balogh Jani:
„Szombat reggel rögtön be tudtunk állni egy olyan kerékvágásba, ami hatékonyan működött az egész nap során. Nem vállaltunk plusz kockázatot, de próbáltunk versenyképesek maradni. Mivel nem voltunk olyan bátrak az abroncs választásunk szempontjából, így próbára tettük magunkat, hogy ha nem túl ideális körülmények között megyünk, akkor is kellően gyorsak vagyunk-e. Úgy tűnik a tavalyi zöldfülű kilométereim után már nem követtem el ugyan azokat a hibákat, amiket egy évvel ezelőtt. Lehet változott a vezetési stílusom, az autóval is jobban össze tudok már fonódni és minden körülmény között jó időt menni. Az utolsó körben ránk sötétedett és az erdőben meg is állt a por, ez borzolta egy kicsit a kedélyeket, de mindenkinek azonos feltételek között kellett eljutni a nap végét jelentő szervizparkig. A második napot végül harmadikként kezdhettük. Úgy vágtunk neki, hogy ugyan olyan eredményesen szeretnénk zárni, mint a szombatot. Az időket tekintve légüres tér volt előttünk és mögöttünk is, ezért próbáltunk néhány dolgon változtatni, de nem olyan mértékben, hogy ez veszélyeztesse a már megszerzett pozíciónkat. Teljesen jól és hasznosan eltöltött hétvége volt és nagyon jó érzéssel töltött el a szezonnyitón az egri Dobó téren felállított pódiumon a harmadik helyet ünnepelni. Nekünk ez az eredmény nagyon-nagyon kellett már!”