Új közeg, új impulzusok kellenek

Székesfehérváron sem voltak kegyesek az égiek Jánosa Ákoshoz és Szőke Tomihoz. Sajnos egy technikai probléma miatt fel kellett adniuk a versenyt. Miért kellett kiállnotok a fehérvári futamon? - Olyan, mintha az olajszűrő anyaghibás lett volna és elkezdett leválni maga a szűrű,

Rengeteg kérdőjel van most bennem

Szeretett volna Hibján Joci és Szollár Csabi Székesfehérváron kicsit gyorsabban menni, hogy jobb eredménnyel térjenek haza, mint eddig, de a kockáztatásnak sajnos nagy ára lett. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de megviselik a csapatot a történtek. Tudom nem vigasztal, de a

A szerencseszám bűvöletében

Az Országos Rally Challenge abszolút ötödik helyét szerezte meg a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen. Zoli a verseny előtt elmondta, hogy a top ötben szeretne végezni, így a technikai problémák ellenére

A várt eredmény elmaradt

Csalódottan tértek haza a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-ról a Speed Technika Rallye2-es versenyzői, a Hofbauer Tamás - Harmos Gergely duó. A páros a félig hazai versenyükön magukhoz képest nem tudott maradandód alkotni és emiatt át kell, értékeljék a versenyzésüket. „Nagyon vártuk a

Nem kímélte őket a technika

A Taxi4 Székesfehérvár Rallye első két szakaszát kormányszervó nélkül teljesítette a Speed Technika párosa, a Lencse Zoltán - Dr. Kovács Annamária duó, majd a verseny másnapján újra előjött a probléma és nem tudták folytatni a versenyt. A Székesfehérvár Rallye első napján

Sok maradt benne, de élvezték

Ismét 2WD győzelemmel térhetett haza a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. A Taxi4 Székesfehérvár Rallye a nagy sebességről és a rövid fékutakról szólt, amihez jól alkalmazkodtak a srácok. Marci és Robi első közös fehérvári versenyüket teljesítették

Újra a csúcson

A Rallye2-es értékelés abszolút első helyén végeztek a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-n a Speed Technika régi-új Hondás versenyzői. A Neukirchner András - Pardi Kata duó karcmentes autót vezetett a sóstói MOL Aréna előtt felállított céldobogóra. „A korábbi években és az idei évben

Újra az élmezőnyben végeztek!

Több mint egy hónapos kényszerpihenő után folytatódott a pontvadászat a királyok városában, Székesfehérváron. Két versenynap, aszfaltos pályák és tizenkét gyorsasági várt a mezőnyre. Az időjárás kegyes volt, kellemes nyári melegben hajthatták autóikat az indulók. Balogh Jani és Holczer Dani felkészülése a

Ezt nem lehet a gyerekre fogni

A fehérvári nem volt Lángi Attiláék hétvégéje. Igaz, a technika most úgy tette a dolgát, ahogy kell, de az emberi tényező nem volt a topon. Volt is pár pillanat, amikor majdnem összecsomagolt és elindult haza. Hiába nem eredményorientált a Lángi-Schmidt

A technika ördöge – Székesfehérvár Rallye

Az Országos Rallye Bajnokság harmadik futamának Székesfehérvár volt a központja, míg a gyorsasági szakaszokat a várostól északra kellett teljesíteni. A Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frici és Bagaméri Laci küzdelmes versenyen vett részt, amit végül a Ford Fiesta R5 versenyautójuk kormányszervójának

A top5-ből nem engedünk

Az egri hazai versenye után a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen tér vissza a rally körforgásába a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó, akik nagyon szeretnek visszajárni az egyik leggazdagabb múltú magyar koronázóvárosba. Zoli és Andris Miskolcot

Változatlan célok

A hosszú pihenő után már nagyon várja a Taxi4 Székesfehérvár Rallyet a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. Az elmaradt szombathelyi verseny miatt két hónap pihenő jutott a versenyzőknek, így szinte minden internetes belsőt láttak már. A

Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!

Esős szupercella, havazás, hirtelen felszáradó pályák, napsütés –minden előfordult, amire csak esély volt az elmúlt hétvégi, horvát bajnoki futamon. Nem is volt így könnyű helyzetben Hideg Krisztián és Kerék István. A Skoda Fabia R5-ös párosnak folyamatosan alkalmazkodnia kellett a változó

Velenczei Ádáméknak a dobogó a céljuk Székesfehérváron!

Tavaly a második helyen végzett, idén sem szeretne kimaradni a pezsgőzésből a Citroën Rally Team Hungary tehetséges pilótája. Az előzmények biztatóak, az előző futamon már érezhető volt, hogy belakták a C3 R5 versenyautójukat és egy hosszabb teszt után reménykedve vára

Új közeg, új impulzusok kellenek Rengeteg kérdőjel van most bennem A szerencseszám bűvöletében A várt eredmény elmaradt Nem kímélte őket a technika Sok maradt benne, de élvezték Újra a csúcson Újra az élmezőnyben végeztek! Ezt nem lehet a gyerekre fogni A technika ördöge – Székesfehérvár Rallye A top5-ből nem engedünk Változatlan célok Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges! Velenczei Ádáméknak a dobogó a céljuk Székesfehérváron!
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Új közeg, új impulzusok kellenek

News image

Székesfehérváron sem voltak kegyesek az égiek Jánosa Ákoshoz és Szőke Tomihoz. Sajnos egy technikai probléma miatt fel kellett adniuk a versenyt. Miért kellett kiállnotok a fehérvári futamon? - Ol...

Bővebben

Rengeteg kérdőjel van most bennem

News image

Szeretett volna Hibján Joci és Szollár Csabi Székesfehérváron kicsit gyorsabban menni, hogy jobb eredménnyel térjenek haza, mint eddig, de a kockáztatásnak sajnos nagy ára lett. Személyi sérülés sz...

Bővebben

A szerencseszám bűvöletében

News image

Az Országos Rally Challenge abszolút ötödik helyét szerezte meg a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen. Zoli a verseny el...

Bővebben
A feladás határán
Írta: Faingyerek    2019. április 09. kedd, 19:05    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira, hogy majdnem feladta a versenyt, és szíve szerint inkább hazajött volna…


Lángi Attila:
Annyira volt stresszes nekünk az idei Eger Rallye, mint az elmúlt három év futamai együttesen. Túlélő túra volt a javából! Olyan dolgokkal találtuk szembe magunkat egész hétvégén, amikre nem tudtuk azt mondani, hogy majd a szerviz úgyis megoldja… Hiszen sokáig azt se tudtuk, mi a probléma. Csak azt vettük észre, hogy nem megy a ventilátor és forr a víz, ezért gyakran vissza is kellett fognunk magunkat. Egy ízig-vérig gyári BMW-ben, diagnosztika nélkül – amit sikeresen otthon hagytuk – nehéz is volt meghatározni a hibaforrást. Végül kiderült, hogy egy elektronikai probléma jelentkezett a Z4-nél, aminek következtében a túltöltött generátor állandóan lekapcsolta magát. A gyári kocsinak ez az egy óriási hátránya van: védi magát, ahelyett, hogy bátor lenne, és a dolgok elébe menne. Pedig eddig soha, még egy biztosíték sem ment ki az autóban… Na, most ezt is bepótolta. Ennek következtében egy tiszta és értékelhető gyorsunk se volt, habár azért így se voltunk annyira rosszak. A 7. gyors végén például a BMW-sek között az első helyen álltunk. De valljuk be, ehhez persze kellett az is, hogy a többieknek is legyen valamilyen technikai malőrje.
Egyfolytában bizakodtam, habár a szombati nap végén már majdnem feladtam, mert nem éreztem biztonságban magunkat az autóban. Hálás vagyok, hogy a kategóriatársak nem hagyták, hogy hazajöjjek, és bíztattak minket arra, hogy folytassuk a versenyzést. Temesvári Laciéktól kaptunk is kölcsönbe egy generátort, aminek köszönhetően a szervizeseink rendbe tudták tenni az autót még szombat éjjel, így másnap tovább menetelhettünk.

Nagyon úgy tűnt azonban, hogy az égiek nem akarják, hogy én az egri pályákon nyugodtan végigmenjek. Vasárnap hajnaltól ugyanis olyan fájdalmaim voltak a vesekövem miatt, hogy csak gyógyszerrel tudtam elviselni a napot.

Soha nem éreztem még ennyire azt, hogy senki és semmi nem akar összejönni ezen a versenyen – pedig eredmény tekintetében mentünk már rosszabbul is. Nagyon rosszul éltem ezt meg lelkileg, sokszor fel is akartam adni, annyira elegem volt az egészből. Persze, nincs nagy baj, már meg is rendeltük az alkatrészeket a revízióhoz, így hamar össze fog állni újra a BMW.

Mi most a Miskolc Rallyet kihagyjuk a kislányom születése miatt, de a 3. állomáson már újra csatába jelentkezünk majd. Bízom benne, hogy akkor is Ádámmal az oldalamon, hiszen úgy érzem, nagyon jól tudtunk együttműködni Egerben, igazi profi a srác. Azt azért tudni kell, hogy ő el van köteleződve Balla Tomi mellett, de ha úgy dönt, a helye biztos nálam!


Schmidt Ádám:
A sok technikai probléma miatt sajnos nem volt igazán élvezhető az egri versenyünk. Emiatt egyikünk se tudta bizonyítani azt, hogy ott a helyünk a mezőny elejében, és kicsit csalódott is voltam, mert én se tudtam 100%-ot nyújtani. Azt viszont sokkal nagyobb eredménynek tartom, hogy a jelentkező hibák ellenére is át tudtuk vinni a célvonalon a BMW-t, mintha dobogóra állhattunk volna a kategória értékelésében.

Igaz, kellett egy nap hozzá, mire kitapasztaltam én is a rendszert, amivel a legkényelmesebb lehet a Z4, és amivel a legjobban tudok segíteni Attilának. Megint tanultam újat, hiszen új sofőr mellettem ültem, akinek új igényeinek vannak, így örülök neki, hogy ez is hozzájárul a saját, további fejlődésemhez. A technikai malőr ellenére én pozitívan csalódtam Attila hozzáállásában, emberségében, és a csapattal is nagyon jó viszonyt sikerült kialakítanom már rögtön az elején.
A hétvége után még nem tudtuk, hogyan alakul a „közös jövőnk”, hiszen korábban elköteleztem magamat Balla Tamásnál. Tomi azonban vett egy Mitsubishit, amivel idén folytatni szeretni a versenyzést, én viszont már múltkor, a Szilveszter Rallyen sem éreztem jól magamat abban az autóban, így nem tudom vállalni vele a futamokat. Pontot tettünk tehát az ügy végére: idén Lángi Attila mellette fogom diktálni az itinert a BMW Z4 M Coupeban. A következő versenyen majd egy kicsit jobban odatesszük magunkat – reméljük, akkor már nem lesz semmiféle problémánk.


Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., www.nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON & SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, DIEGO Soroksár, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés, Magic Carwash – XIII. ker. Lehel Csarnok P1 szint, AutoCSHospital – Sérült, törött autók kárügyintézése, javítása garanciával
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com