Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
A feladás határán
Írta: Faingyerek    2019. április 09. kedd, 19:05    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira, hogy majdnem feladta a versenyt, és szíve szerint inkább hazajött volna…


Lángi Attila:
Annyira volt stresszes nekünk az idei Eger Rallye, mint az elmúlt három év futamai együttesen. Túlélő túra volt a javából! Olyan dolgokkal találtuk szembe magunkat egész hétvégén, amikre nem tudtuk azt mondani, hogy majd a szerviz úgyis megoldja… Hiszen sokáig azt se tudtuk, mi a probléma. Csak azt vettük észre, hogy nem megy a ventilátor és forr a víz, ezért gyakran vissza is kellett fognunk magunkat. Egy ízig-vérig gyári BMW-ben, diagnosztika nélkül – amit sikeresen otthon hagytuk – nehéz is volt meghatározni a hibaforrást. Végül kiderült, hogy egy elektronikai probléma jelentkezett a Z4-nél, aminek következtében a túltöltött generátor állandóan lekapcsolta magát. A gyári kocsinak ez az egy óriási hátránya van: védi magát, ahelyett, hogy bátor lenne, és a dolgok elébe menne. Pedig eddig soha, még egy biztosíték sem ment ki az autóban… Na, most ezt is bepótolta. Ennek következtében egy tiszta és értékelhető gyorsunk se volt, habár azért így se voltunk annyira rosszak. A 7. gyors végén például a BMW-sek között az első helyen álltunk. De valljuk be, ehhez persze kellett az is, hogy a többieknek is legyen valamilyen technikai malőrje.
Egyfolytában bizakodtam, habár a szombati nap végén már majdnem feladtam, mert nem éreztem biztonságban magunkat az autóban. Hálás vagyok, hogy a kategóriatársak nem hagyták, hogy hazajöjjek, és bíztattak minket arra, hogy folytassuk a versenyzést. Temesvári Laciéktól kaptunk is kölcsönbe egy generátort, aminek köszönhetően a szervizeseink rendbe tudták tenni az autót még szombat éjjel, így másnap tovább menetelhettünk.

Nagyon úgy tűnt azonban, hogy az égiek nem akarják, hogy én az egri pályákon nyugodtan végigmenjek. Vasárnap hajnaltól ugyanis olyan fájdalmaim voltak a vesekövem miatt, hogy csak gyógyszerrel tudtam elviselni a napot.

Soha nem éreztem még ennyire azt, hogy senki és semmi nem akar összejönni ezen a versenyen – pedig eredmény tekintetében mentünk már rosszabbul is. Nagyon rosszul éltem ezt meg lelkileg, sokszor fel is akartam adni, annyira elegem volt az egészből. Persze, nincs nagy baj, már meg is rendeltük az alkatrészeket a revízióhoz, így hamar össze fog állni újra a BMW.

Mi most a Miskolc Rallyet kihagyjuk a kislányom születése miatt, de a 3. állomáson már újra csatába jelentkezünk majd. Bízom benne, hogy akkor is Ádámmal az oldalamon, hiszen úgy érzem, nagyon jól tudtunk együttműködni Egerben, igazi profi a srác. Azt azért tudni kell, hogy ő el van köteleződve Balla Tomi mellett, de ha úgy dönt, a helye biztos nálam!


Schmidt Ádám:
A sok technikai probléma miatt sajnos nem volt igazán élvezhető az egri versenyünk. Emiatt egyikünk se tudta bizonyítani azt, hogy ott a helyünk a mezőny elejében, és kicsit csalódott is voltam, mert én se tudtam 100%-ot nyújtani. Azt viszont sokkal nagyobb eredménynek tartom, hogy a jelentkező hibák ellenére is át tudtuk vinni a célvonalon a BMW-t, mintha dobogóra állhattunk volna a kategória értékelésében.

Igaz, kellett egy nap hozzá, mire kitapasztaltam én is a rendszert, amivel a legkényelmesebb lehet a Z4, és amivel a legjobban tudok segíteni Attilának. Megint tanultam újat, hiszen új sofőr mellettem ültem, akinek új igényeinek vannak, így örülök neki, hogy ez is hozzájárul a saját, további fejlődésemhez. A technikai malőr ellenére én pozitívan csalódtam Attila hozzáállásában, emberségében, és a csapattal is nagyon jó viszonyt sikerült kialakítanom már rögtön az elején.
A hétvége után még nem tudtuk, hogyan alakul a „közös jövőnk”, hiszen korábban elköteleztem magamat Balla Tamásnál. Tomi azonban vett egy Mitsubishit, amivel idén folytatni szeretni a versenyzést, én viszont már múltkor, a Szilveszter Rallyen sem éreztem jól magamat abban az autóban, így nem tudom vállalni vele a futamokat. Pontot tettünk tehát az ügy végére: idén Lángi Attila mellette fogom diktálni az itinert a BMW Z4 M Coupeban. A következő versenyen majd egy kicsit jobban odatesszük magunkat – reméljük, akkor már nem lesz semmiféle problémánk.


Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Montus Futómű Szerviz, Blue16 gépjárművédelmi rendszer, KSPEED Motorsport, Janódob Kft., M Power Kft., www.nonstopgumiszerviz.hu, Opera Garden Hotel & Apartments, IXON & SOUL – Egyszerűen Autóüveg, www.gearbox.hu, S&T Consulting Hungary Kft., Sztárpadló Kft. – DIEGO Újpalota, DIEGO Soroksár, PIN-CAR Kft. – Minőségi Autófényezés, Magic Carwash – XIII. ker. Lehel Csarnok P1 szint, AutoCSHospital – Sérült, törött autók kárügyintézése, javítása garanciával
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: horvath.juditka@gmail.com