Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Erőtlenül
Írta: Faingyerek    2018. július 07. szombat, 09:15    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna idei második szlovéniai futamát az abszolút értékelés 6. helyén teljesítette. Az előző, kissé rövidre sikeredett szereplést követően most ugyan célba értek, de a szerencsével most sem voltak túl nagy barátságban. A Skoda Fabia R5-ös szinte az egész verseny alatt kissé erőtlenül működött a turbó nyomásszabályzó szelepének hibája miatt.


A Puskádi – Gódor páros az elmúlt hétvégén egy újabb pazar helyszínen állt rajthoz a Szlovén Rallye bajnokságban. Az 5. Rally Zelezniki gyorsasági szakaszai nagyrészt az itthon igen népszerű Zagyvaróna – Cered gyors stílusához hasonlíthatóak leginkább. A rendkívül technikás és kanyargós nógrádi pálya szlovéniai „klónjain” igazán jól mozgott az R5-ös Fabia.

A szépséghiba csak az volt, hogy a versenyautó motorjának ereje jóval alulmúlta saját magát. Mindez egy olyan alkatrésznek volt köszönhető, amely minden R5-ös autóban egyforma és már sokaknak okozott bosszúságot a teljesítmény drasztikus csökkenése okán.

Az úgynevezett pop-off szelep hivatott szabályozni, vagyis maximálni az R5-ös autók teljesítményét. Bizonyos, a szabályok szerint meghatározott turbónyomás felett a benne található membrán egyszerűen elengedi a levegőt, így szabva határt az „örömöknek”. Amikor ez a szelep hibásan működik, akkor olyan, mintha az egyik turbócső lyukas lenne, így az alacsonyabb nyomás miatt sokkal kisebb az autó teljesítménye.

Ennek következtében minden egyes kanyarból való kigyorsításkor jó néhány tizedmásodperc elveszett, ami a futam végére már több percnyi hátránnyá nőtt. Sajnos így nem volt esély valódi csatára az áhított dobogós helyezésekért. A pályák vonalvezetése és maga a verseny hangulata amúgy tényleg fantasztikus. minden körülmény megvolt egy ragyogó küzdelemhez.

A hétvége folyamán többször is úgy tűnt, hogy hatalmas eső fogja fokozni az izgalmakat, de végül teljesen száraz pályákon lezajlott az egész verseny. Az erőviszonyokat tekintve érdekes, hogy a Puskádi – Gódor párossal együtt öt nemzet versenyzői osztoztak az első tíz helyezésen. A futam népszerűségét mi sem bizonyítja jobban, hogy a szlovén dominancia mellett olasz, osztrák, horvát, szlovák és Janiék révén magyar résztvevők is színesítették a mezőnyt.

A ravasz hibát ugyan nem sikerült orvosolni, ám a csodás környezet és az élvezetes szakaszok miatt mégis pozitív élményekkel tértek haza Janiék és biztosra vehető, hogy a jövőben még rajthoz állnak majd ezen a versenyen is.

Csökő Zoltán

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY ezúton is köszöni Partnereinek és Támogatóinak, hogy lehetővé teszik a csapat számára a csodálatos helyszíneken zajló nemzetközi versenyeken való részvételt.