Új közeg, új impulzusok kellenek

Székesfehérváron sem voltak kegyesek az égiek Jánosa Ákoshoz és Szőke Tomihoz. Sajnos egy technikai probléma miatt fel kellett adniuk a versenyt. Miért kellett kiállnotok a fehérvári futamon? - Olyan, mintha az olajszűrő anyaghibás lett volna és elkezdett leválni maga a szűrű,

Rengeteg kérdőjel van most bennem

Szeretett volna Hibján Joci és Szollár Csabi Székesfehérváron kicsit gyorsabban menni, hogy jobb eredménnyel térjenek haza, mint eddig, de a kockáztatásnak sajnos nagy ára lett. Személyi sérülés szerencsére nem történt, de megviselik a csapatot a történtek. Tudom nem vigasztal, de a

A szerencseszám bűvöletében

Az Országos Rally Challenge abszolút ötödik helyét szerezte meg a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen. Zoli a verseny előtt elmondta, hogy a top ötben szeretne végezni, így a technikai problémák ellenére

A várt eredmény elmaradt

Csalódottan tértek haza a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-ról a Speed Technika Rallye2-es versenyzői, a Hofbauer Tamás - Harmos Gergely duó. A páros a félig hazai versenyükön magukhoz képest nem tudott maradandód alkotni és emiatt át kell, értékeljék a versenyzésüket. „Nagyon vártuk a

Nem kímélte őket a technika

A Taxi4 Székesfehérvár Rallye első két szakaszát kormányszervó nélkül teljesítette a Speed Technika párosa, a Lencse Zoltán - Dr. Kovács Annamária duó, majd a verseny másnapján újra előjött a probléma és nem tudták folytatni a versenyt. A Székesfehérvár Rallye első napján

Sok maradt benne, de élvezték

Ismét 2WD győzelemmel térhetett haza a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. A Taxi4 Székesfehérvár Rallye a nagy sebességről és a rövid fékutakról szólt, amihez jól alkalmazkodtak a srácok. Marci és Robi első közös fehérvári versenyüket teljesítették

Újra a csúcson

A Rallye2-es értékelés abszolút első helyén végeztek a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-n a Speed Technika régi-új Hondás versenyzői. A Neukirchner András - Pardi Kata duó karcmentes autót vezetett a sóstói MOL Aréna előtt felállított céldobogóra. „A korábbi években és az idei évben

Újra az élmezőnyben végeztek!

Több mint egy hónapos kényszerpihenő után folytatódott a pontvadászat a királyok városában, Székesfehérváron. Két versenynap, aszfaltos pályák és tizenkét gyorsasági várt a mezőnyre. Az időjárás kegyes volt, kellemes nyári melegben hajthatták autóikat az indulók. Balogh Jani és Holczer Dani felkészülése a

Ezt nem lehet a gyerekre fogni

A fehérvári nem volt Lángi Attiláék hétvégéje. Igaz, a technika most úgy tette a dolgát, ahogy kell, de az emberi tényező nem volt a topon. Volt is pár pillanat, amikor majdnem összecsomagolt és elindult haza. Hiába nem eredményorientált a Lángi-Schmidt

A technika ördöge – Székesfehérvár Rallye

Az Országos Rallye Bajnokság harmadik futamának Székesfehérvár volt a központja, míg a gyorsasági szakaszokat a várostól északra kellett teljesíteni. A Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frici és Bagaméri Laci küzdelmes versenyen vett részt, amit végül a Ford Fiesta R5 versenyautójuk kormányszervójának

A top5-ből nem engedünk

Az egri hazai versenye után a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen tér vissza a rally körforgásába a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó, akik nagyon szeretnek visszajárni az egyik leggazdagabb múltú magyar koronázóvárosba. Zoli és Andris Miskolcot

Változatlan célok

A hosszú pihenő után már nagyon várja a Taxi4 Székesfehérvár Rallyet a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. Az elmaradt szombathelyi verseny miatt két hónap pihenő jutott a versenyzőknek, így szinte minden internetes belsőt láttak már. A

Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!

Esős szupercella, havazás, hirtelen felszáradó pályák, napsütés –minden előfordult, amire csak esély volt az elmúlt hétvégi, horvát bajnoki futamon. Nem is volt így könnyű helyzetben Hideg Krisztián és Kerék István. A Skoda Fabia R5-ös párosnak folyamatosan alkalmazkodnia kellett a változó

Velenczei Ádáméknak a dobogó a céljuk Székesfehérváron!

Tavaly a második helyen végzett, idén sem szeretne kimaradni a pezsgőzésből a Citroën Rally Team Hungary tehetséges pilótája. Az előzmények biztatóak, az előző futamon már érezhető volt, hogy belakták a C3 R5 versenyautójukat és egy hosszabb teszt után reménykedve vára

Új közeg, új impulzusok kellenek Rengeteg kérdőjel van most bennem A szerencseszám bűvöletében A várt eredmény elmaradt Nem kímélte őket a technika Sok maradt benne, de élvezték Újra a csúcson Újra az élmezőnyben végeztek! Ezt nem lehet a gyerekre fogni A technika ördöge – Székesfehérvár Rallye A top5-ből nem engedünk Változatlan célok Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges! Velenczei Ádáméknak a dobogó a céljuk Székesfehérváron!
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Új közeg, új impulzusok kellenek

News image

Székesfehérváron sem voltak kegyesek az égiek Jánosa Ákoshoz és Szőke Tomihoz. Sajnos egy technikai probléma miatt fel kellett adniuk a versenyt. Miért kellett kiállnotok a fehérvári futamon? - Ol...

Bővebben

Rengeteg kérdőjel van most bennem

News image

Szeretett volna Hibján Joci és Szollár Csabi Székesfehérváron kicsit gyorsabban menni, hogy jobb eredménnyel térjenek haza, mint eddig, de a kockáztatásnak sajnos nagy ára lett. Személyi sérülés sz...

Bővebben

A szerencseszám bűvöletében

News image

Az Országos Rally Challenge abszolút ötödik helyét szerezte meg a V-V Rally Racing párosa a Strider Zoltán - Apkó András duó a Taxi4 Székesfehérvár Rallyen. Zoli a verseny el...

Bővebben
Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!
Írta: Faingyerek    2019. május 11. szombat, 08:21    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Esős szupercella, havazás, hirtelen felszáradó pályák, napsütés –minden előfordult, amire csak esély volt az elmúlt hétvégi, horvát bajnoki futamon. Nem is volt így könnyű helyzetben Hideg Krisztián és Kerék István. A Skoda Fabia R5-ös párosnak folyamatosan alkalmazkodnia kellett a változó időjárási körülményekhez, ráadásul még a technikával is meggyűlt a bajuk. Végül az abszolút 3., a horvát értékelésben pedig az 1. helyen zárták a 28. Rally Opatiját.


Hideg Krisztián:
Megmondom őszintén, hogy elégedett csak az utolsó körre lehettem a teljesítményünkkel. Nagyon nehéz verseny volt, hiszen folyamatosan változott az időjárás, ami az egyik pillanatban jó taktikának tűnt, azt a következőben teljesen felülírták az égiek, de akkor már nem volt mit tenni…

Nem is éreztem jól magamat eleinte az autóban, de ennek legfőképpen az volt az oka, hogy az afutómű-beállítás, amit a teszten kipróbáltunk, nagyon elbizonytalanított. Még azután sem hittem igazán a kocsiban, miután mindent visszaállítottunk úgy, ahogyan a legjobban érezni szoktam az autó rezdüléseit. Így igen lassan kezdtünk, és ez a bizonytalan érzet másnapra is megmaradt. Igencsak hátulról kellett tehát elkezdenünk a felzárkózást, de azért lassan, biztosan meneteltünk.

Az az igazság, hogy a szezonnyitó Kumrovec Rally számomra nem volt a legjobb bemelegítés a bajnoki szezonra, hiszen 38 fokos lázzal küszködtem, és jó nagy távot defekttel kellett teljesítenünk. Ráadásul az a futam már igencsak régen volt, úgyhogy szükségem volt ez alkalommal 70-80 kilométerre, mire rendesen belerázódtam a versenytempóba. Ez van sajnos, öregember nem gyorsvonat.

Az utolsó kör 1. gyorsának rajtja előtt ráadásul egy hangosítási hibánk is volt: Pisti hallott engem, én viszont őt nem. Az időellenőrzőben kellett gyorsan cselekednünk: először csak a kábeleket cserélte ki, majd miután az se segített, bukósisakot cseréltünk. Akkor legalább már hallottam, mit diktált volna a fülembe, de a rajt előtt eszméltünk, hogy rossz itinert vett elő, így az utolsó utáni pillanatban még azért is hátra kellett nyúlnia, hogy a megfelelő pályát diktálhassa nekem. Ennyi rutinnal a hátunk mögött már nevetve dolgozzuk fel szerencsére az ilyen szituációkat, és a kétségbeesés, idegeskedés helyett gyorsan meg is tudjuk oldani őket, és megyünk tovább, mintha mi sem történt volna. A végére azért mégiscsak összeállt a kép, és igaz, 6,7 másodperccel lemaradva, de a 3. helyre felfértünk a dobogón. Összetettben csak a szlovén, Rok Turk és a magyar bajnok, Hadik Andris tudott minket megelőzni. A horvát értékelést azonban a problémáink ellenére is meg tudtuk nyerni Opatijában, és ez most sokkal fontosabb, hiszen tovább tudtuk növelni az előnyünket a bajnoki
pontversenyben.


Kerék István:
Egy rulett játékhoz hasonlított ez a hétvége, hiszen nagyon nehéz volt az időjáráshoz
alkalmazkodni. Nekünk az elején nem jött be a taktikánk, ugyanis most új márkájú gumikkal mentünk, amiknél még nem éreztünk rá teljesen, milyen helyzetbe melyiket válasszuk. Ráadásul az elején talánegy picit könnyelműen is vettük a dolgokat… Persze, egyik sem kifogás, sokkal jobban oda kellett
volna figyelnünk a körülményekre, ugyanis nem egyszer kerültünk már hasonló helyzetbe. Amennyire az utolsó pillanatig titkolták, milyen szakaszokat írnak ki ez alkalomból, nekünk annyira nem okoztak meglepetést, hiszen korábban már mindegyiken autóztunk. Itinerünk volt mindenről, csak egy picit fel kellett frissítenünk. Mire ráéreztünk a gumitaktikára és a megfelelő futóműbeállításokra, addig egy kisebb technikai probléma jelentkezett a Skodánál, méghozzá a turbónyomással kapcsolatban.

Mindent figyelembe véve, a végeredménnyel elégedettek lehetünk. Igaz, teljesíthettünk volna jobban is, de ugyanakkor azzal tisztában kell lenni, hogy szerencsétlenebbül is elsülhetett volna a dolog, hiszen voltak érdekes, kalandos, kockázatos szituációink. Győzelemre is mehettünk volna, de ahhoz sokkal jobban ott kellett volna lennünk fejben. Itt most az volt a nyerő, aki a legjobban választott gumitaktikát, és aki a legjobban képben volt az éppen aktuális időjárással.

A következő, június 7-8-ai, 45. INA Delta Rallyn, Zágrábban már sokkal figyelmesebbek leszünk, hogy szépíthessünk a mérlegünkön…

Partnereinknek köszönjük az együttműködést: Laurel Kft., Richmond Logistics, Hotel Parlament, Hotel Palazzo Zichy, Patócs Autóház Kft., Metálkontakt Kft., Firebox Kft., C-Service Kft., Sky-Tools, Dornhof Nagy Und Partner Kft., Nagy József Auditor, Aktív Tours Kft., Continental Travel Kft., Aszú Étterem, Vázterv Mérnök Iroda Kft., Continental Group Kft., SRT Kft., Ventosus Kft., Moltech, Euroll Kft., HNN Projekt
Sajtófőnök: Horváth Judit – Tel.: 30/533-9099; E-mail: sajto.hidegrallyteam@gmail.com