burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Utasok voltunk az autóban

A nagy remények hamar elszálltak Kurtos Robi és Szegedi Máté számára a Mecsek Ralin. Az első gyorsaságin beestek, de a srácoknak szerencsére nem esett bajuk. Először is hogy vagytok, minden rendben veletek? - Igen, hálistennek mi jól vagyunk. Mindketten a vezető

Wirtmann élete győzelmével zárta az évet

Pályafutása egyik legjobb versenyét vívta Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rali historic-Európa-bajnoki futamon. A Ford Escort Mk II-essel az utolsó méterekig szoros küzdelemben voltak a Pettersson–Nilsson kettős Porschéjával, amelyet sikerült legyőzniük. Wirtmann állítása szerint ez volt élete legnagyobb

52. Mecsek Rallye - Turán

Az abszolút 2. helyen fejezte be az 52. Mecsek Rallye-t a Turán Motorsport kettőse, Turán Frici és Bagaméri Laci. Közel 180 versenykilométer megtétele után, több szakaszgyőzelemmel a hátuk mögött tartani tudták előnyüket a bajnokságban. Az elejétől a végéig izgalmas és fordulatos

Eb-döntő örömautózással

Kedvenc pályáin fejezi be idei Historic Rali-Európa-bajnoki szereplését Wirtmann Ferenc és Kerekes József Ford Escort Mk II-essel a Mecsek Ralin. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros az Eb. D csoportjában a második helyen áll. Matematikai esélye még van a

Nagy meccsre számítanak

Az első Mecsek Rallye-jára készül ifj. Fogarasi Attila, aki ezúttal a korábbi navigátorát Toloczkó Pétert ülteti a jobb egybe. Az MR Racing Hondás alakulata a pécsi versenyen szeretné életben tartani az ötös géposztály bajnoki esélyeit. Attila szokásához híven most is belső

Utasok voltunk az autóban Wirtmann élete győzelmével zárta az évet 52. Mecsek Rallye - Turán Eb-döntő örömautózással Nagy meccsre számítanak
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Utasok voltunk az autóban

News image

A nagy remények hamar elszálltak Kurtos Robi és Szegedi Máté számára a Mecsek Ralin. Az első gyorsaságin beestek, de a srácoknak szerencsére nem esett bajuk. Először is ho...

Bővebben

Wirtmann élete győzelmével zárta az évet

News image

Pályafutása egyik legjobb versenyét vívta Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Mecsek Rali historic-Európa-bajnoki futamon. A Ford Escort Mk II-essel az utolsó méterekig szoros küzdelemben voltak a Pe...

Bővebben

52. Mecsek Rallye - Turán

News image

Az abszolút 2. helyen fejezte be az 52. Mecsek Rallye-t a Turán Motorsport kettőse, Turán Frici és Bagaméri Laci. Közel 180 versenykilométer megtétele után, több szakaszgyőzelemmel a há...

Bővebben
Wirtmann másodszorra nyerte meg a Mecsek Ralit
Írta: Faingyerek    2016. október 13. csütörtök, 19:00    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Megismételte tavalyi győzelmét Wirtmann Ferenc és Barna György a Mecsek Rali historic Eb-futamon. A Grawe Életbiztosító Zrt által támogatott páros nem csak a D csoport küzdelmeit nyerte meg, hanem abszolút értékelésben is a historic mezőny élén végzett. Ezzel a magyar bajnokság D csoportjában kilenc pontra növelte előnyét az élen, a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) historic rali értékelésében pedig bajnok lettek, amely akkor válik hivatalossá, hogyha azt az FIA jóváhagyja.


Wirtmann a verseny előtt azt ígérte, hogy az első napon gyorsan kezd a Ford Escort Mk II-essel, másnap pedig fokozza a tempót. Ezt sikerül megvalósítania, hiszen a D3-as kategóriába rajt-cél győzelmet aratott, a 13 gyorsasági szakaszból 12-szer volt a leggyorsabb. Abszolút értékelésben pedig pénteken, az ötödik gyorsasági szakaszon állt az élre, szombaton pedig egy kivételével mindet megnyerte.

„Nagyon jó verseny volt – mondta Wirtmann Ferenc. – A pályabejárás mostoha körülmények között zajlott, de legalább nagyon pontos itinert lehetett készíteni, hogy hol lesz sár, tócsa, felhordás.

Az autó az utolsó pillanatban lett kész. Mérnökünk, Benito még a gépátvétel előtti nap is dolgozott rajta, mindent szétszedett, mindent megnézett, de egyelőre nem találta meg a hibát, hogy mitől nem húz a motor csak padlógázon. Elég kalandos volt így menni a sárban, de már kezdem megszokni.

A verseny és a rendezés is hibátlan volt, nagyon tetszettek a pályák. Pénteken az első körben tiszta úton mentünk, a másodikban viszont már dágványban, igazi rali körülmények között. Szombatra kisütött a nap, akkor újra tiszta pályán versenyezhettünk. Az elején óvatosabb voltam, de másnapra, ahogy ígértem, gyorsultunk egy kicsit.

Nagyon örülök a győzelemnek, a Mecsek Rali volt az idei ötödik CEZ-futamunk, mindegyiken megnyertük a CEZ-értékelést és nem hivatalosan a bajnokságot is. A magyar bajnokságban pedig tovább növeltük az előnyünket a D csoportban.

A verseny egyetlen negatívuma volt, hogy most először indultunk szervizfőnökünk, Léhi Sándor nélkül. Az utolsó versenyekre ugyan nem tudott eljönni, de bármikor felhívhattuk őt, ha baj volt, amire általában az volt a válasz, hogy nyissátok ki a szervizautó bal hátsó fiókját, vegyétek ki belőle az alkatrészt és azzal oldjátok meg. Lélekben természetesen, most is velünk volt.


MECSEK RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNY:
1. Wirtmann Ferenc–Barna György Ford Escort RS D3 1:28:06,9
2. Storang Christoffer–Renstal Kjell Ford Escort MK1 RS 1600 C3 +2:36,1
3. Peltonen Esa–Lamminen Hannu Toyota Starlet D1 +3:31,7
4. Pagella Maurizio–Brea Roberto Porsche 911 SC D4 +4:38,5
5. Gaál Ádám–Kalapács Kornél Opel Ascona B D3 +5:22,3
6. Varga Péter–Végh Attila BMW e30 325i E4 +10:57,1
7. Norrgǻrd Sverre–Hämäläinen Reeta BMW 2002 ti B4 +11:14,6
8. Pallaghy Botond–Hetesi Viktor Peugeot 205 Gti E2 +11:26,4
9. Balogh Sándor–Groll Róbert Fiat 131 Racing D3 +12:21,1
10. Bergquist Nils–Magnusson Karl-Erik Volvo 122 B4 +13:00,9
11. Wilkman Klaus–Villikka Anni Triumph TR8 D4 +13:54,2
12. Kivitila Elias–Tuominen Timo Ford Escort Twincam B3 +13:56,6
13. Don Nitro–Leitgéb Judit Peugeot 205 Gti E2 +14:13,4
14. Rácz Tibor–Ratting Tamás Lada 21011 D1 +14:29,1
15. Tóth István–Bruckner Viktor Skoda S120 S C1 +17:13,9
16. Hammer Tamás–Dr. Darvas-H. Szilvia Lada 21011 Gr.2 D2 +18:35,9
17. Heikkilä Lauri–Mäntylä Janne Lancia Fulvia HF C2 +24:55,4
18. Serényi András–Szlatnik Bernadett Trabant 601 Special E1 +26:26,6
19. Nagy Tamás–Kalapács Zsolt Moszkvics 403 Rallye B3 +28:02,1
20. Üveges Gábor–Nagy Mariann Lada 2108 Samara E2 +29:09,0
21. Anttalainen Pekka–Hietaniemi Antti Skoda Felicia Super A2 +29:55,8
22. Hyvärinen Jari–Hyvärinen Risto Ford Escort 1300 GT C1 +38:18,8

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI:
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. Historic CEZ-bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Beanett Bt. Munkaruházat, Iharos és Goller Kft., Ford Hovány