burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Nagyszerű eredmények az Isztriáról

Boldogan tértek haza az CREDOBUS-LPWMSport versenyzőpárosai a horvát tengerpartról. A verseny előtt megígérték, nem nyaralni mennek és ez így is volt, hiszen a Lovász Pál - Kürti Tamás a Mitropa Kupa nagyszerű második helyére kormányozta be a Hyundai i20 R5

Rövidre sikerült a Miskolc Rallye

A Balogh János-Szőke Tamás páros idei második versenye következett Miskolcon, ami Janinak hazai versenynek számított. A pilóta és navigátora újra a Skoda Fabia R5-össel vágott neki a megye útjainak, ahol rendkívül jól kezdtek, de később egy kis hiba miatt mégis

Nem nyaralni megyünk a tengerhez

A horvát tengerpartra utazik a CREDOBUS-LPWMSport csapata, ám nem a nyaralás a céljuk. A soron következő Mitropa Rally Kupán, a Rally Opatiján szeretnék megszerezni a lehető legjobb eredményt. A Lovász Pál - Kürti Tamás duó idén harmadszor fog külföldön versenyezni és

Felrobbant a motor

Három éles gyorsasági jutott az MR Racing Hondás alakulatának, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duónak a 2018-as Hell Miskolc Rallye-n, mert az autójuk motorja feladta a szolgálatot. A srácok az ORB 2WD Kupa harmadik helyéről búcsúzta a versenyből. A

Újra a kuplung rontott el mindent

Nagyon rosszkedvűen tért haza a Hell Miskolc Rallye-ról a Korda Racing Mitsubishis egysége a Strider Zoltán - Apkó András páros, hiszen Eger után itt is egy kuplung hiba törte össze az álmukat. A csapat az egri futam után úgy döntött, hogy

Ritmustalanul

Kezdeti optimizmusa gyorsan elszállt az Ollé-Belső kettősnek, mert az első perctől kezdve szinte minden területen hiányzott az összhang. Ollé Sasa- Belső Kristóf: „Nagyon rosszul teljesítettünk, igazából nem éreztük a ritmust, nem volt jó az összhang és a pályák sem tetszettek. A

Végig küzdöttek

A miskolci szakaszok, a meleg és a hosszú etapok rendesen kifárasztották Hibján Jocit és Szurovcsák Pistit. Kicsit jobb eredményre vágytak, de örülnek, hogy célba értek. Hogy bírtátok a Miskolc Rali megpróbáltatásait? - A múltkori egri futamra vegyes érzésekkel készültünk, ahonnan végül

Féktelenül száguldoztak

A Miskolc Ralin hatodik helyen végzett a 3-as kategóriában Kurtos Robi és Szegedi Máté. Egyből úgy kezdték a versenyt, hogy fék nélkül rajtoltak, majd megpróbálták ledolgozni a lemaradásukat. Hogy tetszettek az igazi rali pályák? - Én mondtam a Miskolc Rali előtt,

Majális Budapest belvárosában

A miskolci fáradság ellenére nagy örömmel tett eleget a szervezők felkérésének a CREDOBUS-LPWMSport párosa, a Lovász Pál - Kürti Tamás egység, hogy részt vegyen a május elsején rendezendő budapesti nagy futamon. Pál és Tamás a már hagyománynak tekintethető belvárosi autózást nagyon

Az eddigi legjobb

Az abszolút hatodik helyen zárta a 2018-as Hell Miskolc Rallye-t a CREDOBUS-LPWMSport egysége, a Lovász Pál - Kürti Tamás duó, akiknek ez az eredmény nem csak az idei legjobb teljesítményük, hanem a csapat fennállása óta ez az eddigi legtöbb pontot

Újra nagyot lendítenének a céljaikon

A horvát bajnokság második futama következik a május 4-5-ei hétvégén. A 27. Rally Opatiján több magyar páros is képviseli majd hazánkat, többek között Hideg Krisztián és Kerék István is. A Skoda Fabia R5-ös alakulat célja, hogy a tavalyi dobogófelállást megismételje

Be kell tudni osztani a gumikat a Kanári-szigeteken!

A 42. Rally Islas Canarias az ERC sorozat idei második futama és ez az a verseny, ahol az aszfalt tapadására nem lehet panasza egyik indulónak sem. Éppen ez az extrém tapadás okozza mindenkinek a legnagyobb fejtörést: az autót úgy kell

Rövidre vágva

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna szlovéniai kirándulása a Skoda Fabia R5-el sajnos a vártnál jóval rövidebbre sikerült. A futam második napján néhány szakaszt követően egy rejtélyes elektronikai hiba miatt Janiék a verseny feladására kényszerültek.

Wirtmann kettős győzelmet aratott Miskolcon

A szombati verseny után a vasárnapi futamot is megnyerte Wirtmann Ferenc ás Czakó-Budai Annamária a Miskolc Rali historic értékelésében, így a hétvégén a Ford Escort Mk I-essel kettős győzelmet arattak. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros a C csoportban

Nagyszerű eredmények az Isztriáról Rövidre sikerült a Miskolc Rallye Nem nyaralni megyünk a tengerhez Felrobbant a motor Újra a kuplung rontott el mindent Ritmustalanul Végig küzdöttek Féktelenül száguldoztak Majális Budapest belvárosában Az eddigi legjobb Újra nagyot lendítenének a céljaikon Be kell tudni osztani a gumikat a Kanári-szigeteken! Rövidre vágva Wirtmann kettős győzelmet aratott Miskolcon
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Rövidre sikerült a Miskolc Rallye

News image

A Balogh János-Szőke Tamás páros idei második versenye következett Miskolcon, ami Janinak hazai versenynek számított. A pilóta és navigátora újra a Skoda Fabia R5-össel vágott neki a me...

Bővebben

Felrobbant a motor

News image

Három éles gyorsasági jutott az MR Racing Hondás alakulatának, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duónak a 2018-as Hell Miskolc Rallye-n, mert az autójuk motorja feladta a ...

Bővebben

Újra a kuplung rontott el mindent

News image

Nagyon rosszkedvűen tért haza a Hell Miskolc Rallye-ról a Korda Racing Mitsubishis egysége a Strider Zoltán - Apkó András páros, hiszen Eger után itt is egy kuplung hi...

Bővebben
Idő előtt befejeződött a szezonnyitó Botkáéknak
Írta: Faingyerek    2017. április 05. szerda, 20:13    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Gyönyörű környezetben, de nagyon nehéz körülmények között versenyeztek az Azores Airlines Rallye két utolsó napján Botka Dávidék. A mezőny fele nem ért be a Ponta Delgada főterén felállított céldobogóra és sajnos a Botka Rally Team párosa is idő előtt feladta a küzdelmet. Eltört kihajtás tengely, törött gátlók, gyár által el nem küldött alkatrészek. Címszavakban ilyeneket lehet felsorolni a kiesés okaként. A pilóta nagyon elkeseredett, hisz az autó tökéletesen fel volt készítve.


Kemény mezőnyben kellett helyt állnia a Botka Dávid – Szeles Péter duónak a szezonnyitó EB futamon.
„Az első nap után jó helyről indulhattunk, nem mi takarítottunk. A kezdő két szakasz jól sikerült, nem volt semmi gondunk.” – emlékszik vissza Dávid a pénteki első körre. „A harmadik gyorsaságin - a híres, a kráteren végigfutó hosszú szakasz rajtjában - eltört a váltónkban a kihajtás tengelyünk. Végig két-kerék hajtással tudtuk csak a gyorsaságit teljesíteni. Nehéz volt, lassan haladtunk. Próbáltam figyelni, hogy ne akadályozzam azokat, akik mögöttünk jöttek. Helyenként nagyon szűk ez a szakasz, de hála Istennek sikerült őket úgy elengedni, hogy nem vesztettek legalább ők időt.”
Ahogy az első este, most is hatalmas munka folyt a szervizben, hogy az autó újra versenyképes maradjon:
„Kicseréltük a váltót. Ezen a váltón más beállítások voltak, mint az előzőn, nehezebb volt vele közlekedni. Ráadásul mindkét hátsó gátlónk tönkrement. A szervizbusszal csak egy tartalékot hoztunk, hiszen korábban sosem volt vele gond és figyelnünk kellett a kompozás miatt a busz súlyára. Tehát csak az egyiket tudtuk kicserélni, innentől kezdve már pattogott az autó az úton.
Olyan dolgok mentek tönkre, amikkel tavaly nem találkoztunk. Most sikerült új problémákkal megismerkednünk… Eszméletlenül el voltam keseredve. Gondolkoztam azon, hogy abbahagyom az egészet.”

Nem hagyták abba, mentek tovább! Eljutottak a péntek esti szervizig, ahol több csapat is próbálta segíteni a magyar fiúkat
„Az éjszakai szervizben mindenki az autó alatt feküdt, még én is. Váltót, difit kellett cserélnünk, váltókábelt, kardánt és még egy csomó mindent. Kikéstünk 14 percet, de tudtuk folytatni” – mesél a további küzdelmekről a pilóta. „Tavaly egyszer sem volt gondunk sem a váltóval, sem a difivel.”


A zárónap első szakaszán aztán újra elszakadt a váltó-bowden, ami nyugodtan nevezhető az autó egyik típushibájának.
„Novemberben rendeltem belőle többet is, hiszen már sokszor eltört, a tavalyi belga futamot is emiatt kellett feladnunk… Nem jött meg. Kiálltunk.”
Az egész csapat elkeseredett, hiszen sok munkát fektetett az idei szereplésbe és ez ebben a pillanatban nem látszik az eredményen.
„Nagyon szomorúak vagyunk. Tényleg alaposan felkészítettük az autót, azt remélve, hogy idén már csak a versenyzéssel kell törődnünk. Sajnos bebizonyosodott, hogy nehéz úgy felkészíteni, hogy ne történjen semmi baja.”
A versenyautó autó kint maradt Lisszabonban, a Citroën Portugália segítségével egy szervizben várja a folytatást. A csapat ott készíti fel a következő versenyre és onnan indul két hét múlva hajóval a Kanári-szigetekre.
„Próbálom túltenni ezen most magam. Megyünk a Kanárin, kicserélünk mindent, amit szükséges. Megint egy zsák pénzt kell rákölteni az autóra.”

A pilóta autóváltáson gondolkozik, a csapat meghirdette a Citroën DS3 R5-öt.
„Nagyon el vagyok keseredve. Ha most hazahoztuk volna, akkor be is fejeztem az EB-t. Kínlódtunk csak. Áruljuk az autót… Talán az lesz a legjobb megoldás, ha veszünk egy másik kocsit. Váltani kell, elég volt ebből a kínlódásból. Még nem tudom, hogy milyen autót kell venni, de az biztos: nem Citroën-t és nem Peugeot-t!”
A következő megmérettetés tehát a május első hétvégéjén, a spanyol szigeten megrendezendő aszfaltos futam, a Rally Islas Canarias. Még biztosan ezzel az autóval és talán ennél nagyobb szerencsével, kevesebb technikai gonddal.

Kövessen minket facebook oldalunkon!