Fogasy dobogón a Mitropa Kupában

A kitűzött célt teljesítette Fogasy Gergely és Berendi Dávid Ausztriában, a Lavanttal Ralin, ahol a Ford Fiesta R5-tel a Mitropa Kupa harmadik, abszolút értékelésben pedig a nyolcadik helyet szerezték meg. A verseny híres a kiszámíthatatlan időjárási viszonyairól. Ez az idén

A feladás határán

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit csak lehet, egy valami azonban mégis keresztülhúzta a számításait. Ráadásul elég rendesen… Olyannyira,

Nagyon kellett már ez az eredmény

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jött el az idő, hogy az eddig megszerzett tapasztalatokat eredményre váltsák, ami a

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és RC4-ben. Hogy tetszett az „ismerkedős” hétvége? - Mi igazából tesztversenynek fogjuk fel az

Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely

Az Eger Ralin Kurtos Róbert és Fridrik Gergő bronzérmes lett a Production csoportban. Szépen bekezdtek a Mitsubishivel, kíváncsian várják a miskolci folytatást. Megijedt az eladástól a Mitsubishi, hogy ilyen szép eredményt produkáltatok? - Nem hiszem, mert küzdelmes volt azért ez a verseny

Bronzéremmel kezdték a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk. Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre? - Így a napok elteltével azt,

Biztató eredmények

Hajtás problémák hátráltatták a Speed Technika párosát, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duót, akik többször is megmutatták idén is kell számolni velük a 2WD Kupában. Attila a verseny előtt elmondta, hogy egyedül a szuhai pálya, ami mind feldolgozásban, mind

Fogasy dobogón a Mitropa Kupában A feladás határán Nagyon kellett már ez az eredmény Szépen megfontoltan lépegetnek majd előrébb Közös munkájuk első gyümölcse a 3. hely Bronzéremmel kezdték a szezont Biztató eredmények
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

A feladás határán

News image

Lángi Attila versenyzői pályafutásának eddigi legstresszesebb versenye volt a 2019-es Eger Rallye. Ez érthető is, hiszen a Varga Racing Team pilótája mindent újjáépített a BMW Z4-ben, amit cs...

Bővebben

Nagyon kellett már ez az eredmény

News image

A Balogh Jani és Holczer Dani páros a tesztek tapasztalataival felvértezve érkezett a szezonnyitó Eger Ralira. A Skoda Fabia R5-öt eddig még csak tanulgatták és talán most jö...

Bővebben

Szépen megfontoltan lépegetnek majd előr

News image

Az Eger Ralin Hibján Joci és Szollár Csabi kiszállt a Peugeot 208 R2-ből és egy hatalmas öleléssel nyugtázták, hogy hatodik helyen értek célba a Peugeot Kupában, 2WD-ben és...

Bővebben
Újra versenyben a Botka Rally Team
Írta: Faingyerek    2018. augusztus 28. kedd, 18:42    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Két hónapja, a Ciprus Rally-n ült utoljára versenyautóban Botka Dávid és Mesterházi Márk. Hetedik helyen fejezték be a futamot, a pilóta és a navigátor is örült, hogy karc- és hibamentesen állhattak a larnacai céldobogón egy, az autógyilkos pályáiról híres verseny után. A következő, az olasz megmérettetés eleve nem szerepelt a csapat naptárában, így most különösen motiváltan várják Dávidék az egyik kedvenc versenyüket: a Barum Rally-t.


„Cipruson jól működött az autónk, tudtunk egy biztonságos, de még elfogadható tempót diktálva versenyezni. A korábban összeszedett szemfájásom még akkor nem múlt el nyomtalanul, de már erre nem szeretnék semmit sem fogni. Jó verseny volt, fáradtan, de boldogan értünk haza.” – emlékszik vissza az előző futamra a pilóta. A csapat versenyautója azóta már többször is bizonyított, minden bérlőjét célba vitte az elmúlt két hónapban. Túl van már a cseh futam előtti teszten a legénység, Dávidnak nem voltak kétségei, hogy minden rendben van a kocsival: „A szervizcsapatunk nem pihent, murvás és aszfaltos versenyeken is részt vett az elmúlt időszakban a Skoda. A fiúk most újra felkészítették a Fabia R5-öt és jó volt a verseny előtti teszten azt érezni, hogy minden porcikája azt várja, hogy a hétvégén újra mi versenyezhessünk vele. Jól éreztük magunkat a versenyautóban a teszten, sikerült jó beállításokat találnunk.”

A dobálós, technikás zlín melletti pályák nem ismeretlenek Dávid számára: „
2015-ben, az első alkalommal, mikor itt indultam, még a Mitsubishivel, akkor nagyon jó időket tudtunk menni, megnyertük nem csak az ERC kategóriánkat, hanem a sok helyi pilótát is megelőztük, akik hasonló autókkal versenyeztek, mint mi. Utána a Citroennel volt egy komoly kalandunk, de beértünk a tizenegyedik helyre. Tavaly már Márkkal és a Skodával indultunk, akkor sajnos egy váltóhiba miatt nem tudtuk befejezni a futamot. Igazából ennyi a közös múlt a Barum Rally-val kapcsolatban.” – mesél a korábbi élményekről Dávid.

„Idén most van először, hogy olyan pályákon versenyzünk az ERC sorozatban, amiken már korábban egytől-egyig mentünk. Eddig ugyan ismerősök voltak a versenyek, de új pályákat jelöltek ki. Itt ésmost tényleg ismerős minden. Reméljük ez ad egy kis előnyt, vagy ha azt nem is, de biztonságérzetet mindenképpen.”
Minden évben komoly mezőny gyűlik össze a cseh futamra és ez nincsen máshogy idén sem. Több, mint 25 R5-ös versenyautó, több ország nemzeti bajnoka mellett világbajnoki szereplők is fent vannak a nevezési listán.
„Szeretjük, ha komoly a mezőny, mindig megtaláljuk a magunk kis csatáit valamelyik párossal, párosokkal. Nem vagyunk ráfeszülve az eredményre, de szeretnénk jót és látványosan autózni. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok magyar rajongó látogat el a versenyre. Remélem, örömükre szolgál majd az autózásunk és akkor mi is boldogak leszünk! Várunk mindenkit egy kézfogásra a szervizparkba!”

A cseh futam programja az elmúlt évekhez hasonló: csütörtökön gépátvétel, péntek délelőtt shakedown és kvalifikáció. A péntek esti városi szakasz után szombaton nyolc, vasárnap hat gyorsasági vár a mezőnyre, összesen 212 gyorsasági versenykilométerrel. A verseny hivatalos honlapja: http://www.czechrally.com Kedvenc belső felvételünk a 2015-ös első szereplésünkről: https://youtu.be/6BqcMX7m8lI