burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az A6-os csoport kapu zárjait, melynek lépcsői a dobogó felső fokára juttatták őket.

Ezt dobta idén a gép

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik már a következő évüket. Megint cserben hagyott a versenyautó? - Leszakadt az osztómű a

Vezető helyről estek ki

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, ami lehet a világon sem ment még tönkre senkinek. A csapat nagyon készült a

Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez

Nagyon hosszú versenyen van túl a CREDOBUS-LPWMSport négy versenyző párosa, akik a hétvégén az I. Nyíregyháza Rally-n biztosították be az év végi értékelés eredményeit. Sikeresen teljesítette hosszú távú versenyét a Lovász Pál - Kürti Tamás egység, akik úgy autóztak, ahogyan az

Háromszor estek ki egyazon versenyen

Nem sok esély van arra, hogy valaki egy versenyhétvége alatt háromszor is feladja a küzdelmeket. Lángi Attilának és a BMW Z4-nek azonban ez most az I. Nyíregyháza Rallyen sikerült. Nem is akárhogyan… Lángi Attila: Vegyesek az érzéseim az 1. Nyíregyháza Rallyeval

Nyíregyháza az ERC versenynaptárában

NYÍREGYHÁZA AZ ERC-SOROZATBAN, A MAGYAR VÁROS ÚJ HELYSZÍNKÉNT SZEREPEL A 2019-ES EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁRBAN *A magyar sportállamtitkár: “Óriási lépés ez számunkra” *A látványos Azori-szigeteki viadal nyitja a következő sorozatot márciusban *Új időpontban Liepāja, Lengyelország és Ciprus *Egyenlő arányban az aszfaltos és a murvás ralik az

I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló

Nyolc verseny, több ezer kilométer, és egymás mellett töltött órák százai után az összetett verseny 2. helyen zárta a 2018-as Országos Rallye Bajnokságot a Turán Motorsport versenyzőpárosa, Turán Frigyes és Bagaméri László. A szezonzáró I. Nyíregyháza Rally utolsó gyorsasági szakaszán

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához Ezt dobta idén a gép Vezető helyről estek ki Jól alkalmazkodtunk a nehéz körülményekhez Háromszor estek ki egyazon versenyen Nyíregyháza az ERC versenynaptárában I.Nyíregyháza Rallye - Összefoglaló
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Nálunk a kulcs a bajnoki cím kapujához

News image

Úgy indult neki a Nyíregyháza Ralinak Jánosa Ákos és Rubóczky Attila, hogy mindenképpen pontot kell szerezniük. Számításaik szerint a múltkori képletes kulcs, nyitja a Peugeot Kupás és az...

Bővebben

Ezt dobta idén a gép

News image

A nyíregyházi futamon csak négy és fél gyorson autózhatott Kurtos Robi és Szegedi Máté, mert a Mitsubishi elfáradt. Búslakodhatnának, hogy ismét kiestek, de nem teszik, inkább tervezik má...

Bővebben

Vezető helyről estek ki

News image

Korán búcsúzott az I. Nyíregyháza Rally versenyéből az MR Racing Hondás párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Papp Tamás duó, akiket egy olyan alkatrész hibája állított meg, am...

Bővebben
Nyíregyháza az ERC versenynaptárában
Írta: Faingyerek    2018. november 12. hétfő, 19:21    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

NYÍREGYHÁZA AZ ERC-SOROZATBAN, A MAGYAR VÁROS ÚJ HELYSZÍNKÉNT SZEREPEL A 2019-ES EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁRBAN
*A magyar sportállamtitkár: “Óriási lépés ez számunkra”
*A látványos Azori-szigeteki viadal nyitja a következő sorozatot márciusban
*Új időpontban Liepāja, Lengyelország és Ciprus
*Egyenlő arányban az aszfaltos és a murvás ralik az ideiglenes naptárban


Magyarország 2003 óta először rendezhet FIA rali Európa-bajnoki futamot. A Nyíregyháza városában sorra kerülő aszfaltos esemény szerepel a 2019-es előzetes versenynaptárban.

Nyolc verseny – négy aszfalton, négy murván – a jövő szezon futamainak tervezett listáján, amelyet november 7-én, Genfben fogadott el az FIA rali-bizottsága. A naptárt december 5-én terjesztik véglegesítés céljából a FIA Világtanácsa elé, amely ekkor ülésezik Szentpéterváron.

Új aszfaltos verseny az ERC szezon záróeseménye
A magyar rali izgalmas új eseménye a 2019-es ERC-sorozatnak. A kizárólag aszfaltos verseny mind a magyar kormány, mind a helyi önkormányzatok támogatását élvezi. A központja Nyíregyháza lesz, amely nagyjából 2 és félórányi autóútra található a fővárostól, Budapesttől.

Bár a verseny vadonatújnak számít, 2018-ban, november 9-11. között itt rendezik a magyar bajnokság záró futamát, története a nyolcvanas évek végére nyúlik vissza, amikor is a város rendszeres házigazdája volt magyar versenyeknek.

„Az Eurosport Events, az ERC promótere nagyon örül, hogy a Rally Hungary szerepel a 2019-es előzetes versenynaptárban, és reméljük, hogy ez egy hosszú távú partneri kapcsolat kezdete – mondta Jean-Baptiste Ley, az ERC koordinátora. – Mindez egy hónapok óta tartó egyeztetés eredménye, és máris lenyűgözött bennünket a szervező csapat elkötelezettsége és professzionalizmusa. Örömmel fogadjuk a magyar kormány és a helyi önkormányzat, illetve Nyíregyháza polgármesterének támogatását is.”

Számos magyar versenyző szerepel az Európa-bajnoki sorozatban évről-évre. Ifj. Érdi Tibor 2018-ban már sorozatban másodszor szerezte meg az ERC2 bajnoki címét, amennyiben a FIA megerősíti a végeredményt. Botka Dávid az idén szakaszt nyert az Azori-szigeteken és Cipruson, míg a négyszeres magyar bajnok Herczig Norbert 2018-ban mutatkozott be az ERC-sorozatban, ahol két dobogós helyezést szerzett a MOL Racing Teamnek. Klausz Kristóf pedig 2014, a sorozat elindulása óta állandó résztvevője az ERC junior bajnokságnak.

Dr. Szabó Tünde, sportért felelős államtitkár elmondta:
„Hatalmas lépés és óriási sportdiplomáciai siker, hogy a Nyíregyháza Rally már most bekerült az FIA 2019-es előzetes versenynaptárába. Nyíregyháza az elmúlt évtizedekben bizonyította, hogy rendkívül jó helyszíne a hazai autó-motorsport eseményeinek. A rali Eb-futam rendezési jogának megszerzésével újabb, meghatározó ponton kapcsolódhatunk be a nemzetközi autósportba és kerülhetünk fel Nyíregyháza városával a sportág európai térképére. A rali Európa-bajnokság futamának magyarországi megrendezése illeszkedik ahhoz a sportpolitikai célunkhoz, hogy Magyarország minél több rangos nemzetközi sportesemény rendezési jogát nyerje el, ezzel is bemutatva országunkat és városainkat.

Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere elmondta:
„Nyíregyházának nagy megtiszteltetés, hogy egy ilyen rangos versenynek adhat otthont, amelyet hatalmas várakozás előz meg. Hosszú távon gondolkodunk a ralival kapcsolatban, ami turisztikailag is jelentős esemény városunk számára. Készen állunk arra, hogy megtegyük a következő lépést, és jövőre Európa-bajnoki futamot rendezzünk. Nyíregyháza felpezsdült a rali érkezése miatt, az emberek már napok óta csak azt nézegetik, honnan nézik majd a városi szakaszt, s bízom benne, hogy ez tényleg csak az első lépés, és felépülhet városunkban egy új, autó-motorsport aréna.”

Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke elmondta:
„A bejelentés a Magyar Autósport és azon belül a hazai rallysport számára hatalmas mérföldkő. Magyarország újra felkerül a nemzetközi rally térképére, visszatér hozzánk az Európa-bajnokság, a naptárba bekerül a Rally Hungary! Versenyzőink már bebizonyították, hogy ott vannak Európa elitjében, most rajtunk, a szakmán a sor, a megszerzett bizalommal élnünk kell. A Nyíregyháza Rally ad otthont ennek a bejelentésnek, és ez a város lesz az otthona az Eb-futamnak. Remélem, remek versennyel ünnepelhetjük meg a bejelentést. Köszönöm a Magyar Kormány támogatását és állami garanciáját, a promóter és az Eurosport bizalmát, továbbá mindazok segítségét, akik nélkül ez nem sikerült volna.”

Őry Tamás, a verseny társszervezője elmondta:
„Amikor eldöntöttük, hogy Európa-bajnoki futamra kandidálunk, megtehettük volna, hogy megrendezünk egy normál országos bajnoki futamot százötven versenykilométerrel, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség megfigyelője abból is láthatta volna, hogy milyen biztonságos és jó futamot tudunk rendezni. Ám mi azt gondoltuk, ha már belevágtuk a fejszénket egy ilyen nagy projektbe, akkor rendezzünk egy ERC-futamot anélkül, hogy az ERC-sorozat része lennénk, hogy megmutassuk, képesek vagyunk rá. Több, mint hatszáz ember dolgozik a hétvégén a versenyen, ötvenkét önkormányzattal állunk kapcsolatban, lezárunk egy négy kilométeres szakaszt Nyíregyháza belvárosában és további 113 kilométert a Zemplénben, s mivel számunkra a versenyzők a legfontosabbak, próbáltunk jó minőségű pályákat találni. Kijelöltünk ajánlott nézői pontokat, amelyeken szeretnénk információval és infrastruktúrával is kiszolgálni a közönségünket. Hosszú távon ugyanis arra törekszünk, hogy ne csupán az a néhány ezres fanatikus tábor kövesse a versenyünket, amely helyszínről helyszínre követi a mezőnyt, hanem új drukkereket nyerjünk meg a ralinak, esetleg visszahozzuk a pályák szélére a régieket. A rali jobb követhetősége érdekében is tettünk lépéseket: a nyíregyházi Kossuth téren óriáskivetítőt állítunk fel, amelyen közvetítjük a szuperspeciálist, mint ahogyan a szombati, mádi gyorsasági szakasz is élőben követhető lesz a nézők számára. Nagyon boldog vagyok, hogy versenyünk az előzetes versenynaptár része, mindent megteszünk majd, hogy megfeleljünk a magas elvárásoknak és jó versenyt szervezzünk ezen a hétvégén.”

Az idei verseny néhány fontos jellemzője: 69 autó nevezett, 17 szakaszon összesen 223.10 kilométer a versenytáv, a 25.15 km-es szuperspeciált Nyíregyháza központjában rendezik, és 3 szakaszról lesz élő közvetítés.

Liepāja, Lengyelország és Ciprus más időpontban
Az ERC 2019-es versenynaptárának további változásai, hogy a lett Rally Liepāja és a Rally Poland korábbi időpontra került, mint az elmúlt években. A 2017-es és 2018-as szezon záróeseménye, a Rally Liepāja május végére kerül, míg a lengyel viadalt, amely 2018-ban szeptember utolsó előtti hétvégéjén ünnepelte története 75 éves évfordulóját, június végén rendezik.

A népszerű „szigeti ralik” jelentik az első kihívásokat
Az Azori Airlines Rally, amelyet az Atlanti-óceánin található São Miguel szigetén rendeznek, valamint a Rally Islas Canarias a Kanári-szigeteken nyújt lehetőséget a korai tesztelésre az ERC-csapatoknak, amelyek mindkét helyszínre utazási támogatást kapnak.

Szezonközi aszfaltos kalandok
A 2019-es ERC-versenynaptár két aszfaltos ralit tartalmaz a szezon közepén: a Rally di Roma Capitalét és a Barum Czech Rally-t, amely a megszokottnál két héttel korábban lesz.

Egyenlő arányban oszlanak meg a különböző borítású versenyek, hogy segítsék a fiatal tehetségek tapasztalatszerzését az ERC Junior sorozatban
Az ERC Juniorban versenyző fiatalok aszfalton és murván is szerezhetnek tapasztalatokat, hiszen a 2019-es naptárban három-három verseny szerepel mindkét borításból.

FIA European Rally Championship 2019, előzetes versenynaptár*
1. futam, március 21-23: Azores Airlines Rallye** (ERC Junior), murva
2. futam, május 2-4.: Rally Islas Canarias (ERC Junior), aszfalt
3. futam, május 24-26.: Rally Liepāja (Latvia) (ERC Junior), aszfalt
4. futam, június 28-30.: Rally Poland (ERC Junior), murva
5. futam, július 19-21.: Rally di Roma Capitale (Italy) (ERC Junior), aszfalt
6. futam, augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín (ERC Junior), aszfalt
7. futam, szeptember 27-29.: Cyprus Rally, murva
8. futam, november 1-3.: Rally Hungary (Hungary), aszfalt

*amennyiben az FIA Világtanácsa jóváhagyja
**amennyiben aláírásra kerül az esemény promóteri megállapodása

Jean-Baptiste Ley, az ERC koordinátora elmondta:
„Nagyon örülünk, hogy bemutathatjuk a 2019-es rali Európa-bajnoki sorozat előzetes versenynaptárát, amely még a FIA Világtanácsának jóváhagyására vár. Ismét figyelembe vettük és reagáltunk a versenyzői kérésre, és nyolc eseményben szabályoztuk a szezon versenyeinek számát, egyenlő arányban van aszfaltos és murvás viadal. A Rally Hungary-val egy új, izgalmas versenyt köszönthetünk a naptárban. Örömteli számunkra, hogy megújítottuk a hosszú távú partneri kapcsolatot az Azori Airlines Rallye-val, a Rally Islas Canariasszal, a Rally Liepājával, a Rally Polanddal, a Rally di Roma Capitaléval, a Barum Czech Rally Zlínnel és a Ciprus Rally-val. Bár az Acropolis nem része a 2019-es ERC naptárnak, nyitva áll az ajtó előtte egy esetleges visszatéréshez, hiszen nagyszerű futamról van szó.”

ENDS
Press: Richard Rodgers, media@fiaerc.com, +447503871575 TV: Pascal Petit: pascal_petit@discovery.com, Vianney Castillo: vianney_castillo@discovery.com, Alexia Maniere: alexia_maniere@discovery.com Drivers and teams:Jean-Baptiste_Ley@discovery.com Website: www.fiaerc.comMedia site:http://media.fiaerc.com

THE ERC IS PROMOTED BY EUROSPORT EVENTS LTD, DISCOVERY HOUSE, 566 CHISWICK HIGH ROAD, LONDON W4 5YB, UK. TEL: +44 2036813000, F +44 2036813250. REGISTERED IN ENGLAND & WALES UNDER NO. 4361881 VAT NO. GB 792 1320 40