Kurtosék idén már másodjára dobogósok

A miskolci futam nem igazán a kiszámíthatóságról szólt, legalábbis időjárás tekintetében biztos. De Kurtos Robi és Fridrik Gergő az utolsó percig küzdöttek, és végül a Production Car Kupa 2. helyért járó kupákkal távoztak. Mi volt a legnagyobb problémátok a versenyen? -

Magával ragadta a lendület Jánosát

Szerencsére Jánosa Ákos és Szőke Tomi jól vannak, a Peugeot 208 R2-re viszont ráncfelvarrás vár. Sajnos minden tekintetben egy nullás versenyt tudhatnak a srácok maguk mögött. Örülök, hogy jól ti jól vagytok, de mi történt veletek Mályinkán? - Megmagyarázhatnám, hogy

Hibjánék eltaktikázták magukat, de negyedikek lettek

A Miskolc Ralin a kiszámíthatatlan időjárásnak köszönhetően Hibján Joci és Szollár Csabi versenyébe is belepiszkált az eső. Adódtak menet közben váratlan helyzetek, de így is negyedik helyen végeztek a Peugeot Kupában. Jól gondolom, hogy nem adták azt a negyedik helyet

A következő megálló: Opatija

Március elején állt legutóbb, és idén először rajthoz Hideg Krisztián és Kerék István. Míg ők pihentek, a Skoda Fabia R5-ösük gyűjtötte a kilométereket és a sikereket – többek között a Miskolc Rallyn. A horvát rallybajnokság azonban újabb állomásához érkezett, a

Ragyogó szezon kezdet

Az EUROSOL RACING TEAM HUNGARY versenyzőpárosa Puskádi János és Gódor Barna kitűnő eredménnyel zárta idei első versenyét Szlovéniában a 9. Rally Vipavska Dolina nevű futamon. A Skoda Fabia R5-el a helyi bajnoki abszolút 3. pozíciója mellett két sorozatban is -

Még nem versenyeztem esőben

Az időjárás adta nehézségek miatt kemény versenyen vannak túl a Speed Technika versenyzői, a Hofbauer Tamás - Harmos Gergely duó. A páros a harmadik gyorsasági szakaszon becsúszott egy szalagkorlát alá. A balesetben senki sem sérült meg, ám az autóval nem

Szülinapos autóztatás

  Rövid versenyt teljesített a Speed Technika párosa, az ifj. Fogarasi Attila - Májer Dávid duó a jubileumi Hell Miskolc Rallye-n. „A pályákat jól sikerült feldolgoznunk, bizakodóan álltunk oda rajthoz” – kezdte a beszélgetést ifj. Fogarasi Attila, majd hozzátette. „A prológon Szilágyi

Sikeres versenyt zártak

2WD győzelemmel térhetett haza a jubileumi Hell Miskolc Rallye-ról a Speedy Motorsport párosa, a Kovács Marcell - Paizs Róbert duó. „Egészen jó itinert sikerült írnunk, bár az eső és a kihordások miatt a gyorsaságin kellett változtatni rajta. Van még mit tanulnom,

Minden jó, ha jó a vége

A 2019-es Miskolc Ralin az időjárás játszotta a legnagyobb főszerepet, mivel a verseny reggelére eső áztatta a szakaszokat és a felhők vonulásából úgy tűnt, ez a változatosság az egy napos futam folyamán végig dominálni fog, alaposan megkeverve a lapokat és

A Citroën C3 R5 megszerezte első szakaszgyőzelmeit a Miskolc Rallye-n

Igazán szélsőséges körülmények várták a 25. Miskolc Rallye indulóit április utolsó hétvégéjén. A Citroën Rally Team Hungary csapata több szakaszgyőzelmet is szerzett, de a biztosnak látszó harmadik helytől egy defekt fosztotta meg Velenczei Ádámot és navigátorát, Zsiros Gábort. A fiúk

Kihívásokkal teli 8. hely

Az egri versenyhez képest nagyot lépett előre a Speed Technika párosa, a Lencse Zoltán - Dr. Kovács Annamária duó a Hell 25. Miskolc Rallye-n, köszönhetően az új motornak és a jó beállításoknak. A páros a nehéz körülmények ellenére folyamatosan ott autózott

Szakaszgyőzelmek és 2. hely a Miskolc Rallye-n

A 25. Miskolc Rallye egyetlen versenynapba sűrítette a máskor legalább kétnapos programot, hiszen mind a 154 versenykilométert bő 12 óra alatt kellett teljesíteni. A Turán Motorsport párosa, Turán Frigyes és Bagaméri Laci a 12 gyorsasági szakaszból 7-et megnyerve végül a

Wirtmann nem fogta vissza magát

Látványosan kezdte a Vltava Ralit Wirtmann Ferenc és Kerekes József, akik az első gyorsasági egyik legnépszerűbb kanyarjában, a közönség legnagyobb örömére keresztbe csúszva, árokba lógatták a Ford Escort Mk II-est. Ezt a kalandot megúszták, ám később egyre fogyott az autó

Wirtmann hetedszer a Vltava Ralin

Idei legnehezebb versenyére készül Wirtmann Ferenc és Kerekes József, akik április 26–27-e között a historic CEZ-bajnokság harmadik futamán, Vltava Ralin állnak rajthoz, Ford Escort Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros számára ez lesz az idei legrangosabb verseny,

Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!

Esős szupercella, havazás, hirtelen felszáradó pályák, napsütés –minden előfordult, amire csak esély volt az elmúlt hétvégi, horvát bajnoki futamon. Nem is volt így könnyű helyzetben Hideg Krisztián és Kerék István. A Skoda Fabia R5-ös párosnak folyamatosan alkalmazkodnia kellett a változó

Kurtosék idén már másodjára dobogósok Magával ragadta a lendület Jánosát Hibjánék eltaktikázták magukat, de negyedikek lettek A következő megálló: Opatija Ragyogó szezon kezdet Még nem versenyeztem esőben Szülinapos autóztatás Sikeres versenyt zártak Minden jó, ha jó a vége A Citroën C3 R5 megszerezte első szakaszgyőzelmeit a Miskolc Rallye-n Kihívásokkal teli 8. hely Szakaszgyőzelmek és 2. hely a Miskolc Rallye-n Wirtmann nem fogta vissza magát Wirtmann hetedszer a Vltava Ralin Havazás májusban? Opatijában ez is lehetséges!
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Kurtosék idén már másodjára dobogósok

News image

A miskolci futam nem igazán a kiszámíthatóságról szólt, legalábbis időjárás tekintetében biztos. De Kurtos Robi és Fridrik Gergő az utolsó percig küzdöttek, és végül a Production Car Ku...

Bővebben

Magával ragadta a lendület Jánosát

News image

Szerencsére Jánosa Ákos és Szőke Tomi jól vannak, a Peugeot 208 R2-re viszont ráncfelvarrás vár. Sajnos minden tekintetben egy nullás versenyt tudhatnak a srácok maguk mögött. ...

Bővebben

Hibjánék eltaktikázták magukat, de negye

News image

A Miskolc Ralin a kiszámíthatatlan időjárásnak köszönhetően Hibján Joci és Szollár Csabi versenyébe is belepiszkált az eső. Adódtak menet közben váratlan helyzetek, de így is negyedik helyen vé...

Bővebben
Nyíregyháza az ERC versenynaptárában
Írta: Faingyerek    2018. november 12. hétfő, 19:21    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

NYÍREGYHÁZA AZ ERC-SOROZATBAN, A MAGYAR VÁROS ÚJ HELYSZÍNKÉNT SZEREPEL A 2019-ES EURÓPA-BAJNOKI VERSENYNAPTÁRBAN
*A magyar sportállamtitkár: “Óriási lépés ez számunkra”
*A látványos Azori-szigeteki viadal nyitja a következő sorozatot márciusban
*Új időpontban Liepāja, Lengyelország és Ciprus
*Egyenlő arányban az aszfaltos és a murvás ralik az ideiglenes naptárban


Magyarország 2003 óta először rendezhet FIA rali Európa-bajnoki futamot. A Nyíregyháza városában sorra kerülő aszfaltos esemény szerepel a 2019-es előzetes versenynaptárban.

Nyolc verseny – négy aszfalton, négy murván – a jövő szezon futamainak tervezett listáján, amelyet november 7-én, Genfben fogadott el az FIA rali-bizottsága. A naptárt december 5-én terjesztik véglegesítés céljából a FIA Világtanácsa elé, amely ekkor ülésezik Szentpéterváron.

Új aszfaltos verseny az ERC szezon záróeseménye
A magyar rali izgalmas új eseménye a 2019-es ERC-sorozatnak. A kizárólag aszfaltos verseny mind a magyar kormány, mind a helyi önkormányzatok támogatását élvezi. A központja Nyíregyháza lesz, amely nagyjából 2 és félórányi autóútra található a fővárostól, Budapesttől.

Bár a verseny vadonatújnak számít, 2018-ban, november 9-11. között itt rendezik a magyar bajnokság záró futamát, története a nyolcvanas évek végére nyúlik vissza, amikor is a város rendszeres házigazdája volt magyar versenyeknek.

„Az Eurosport Events, az ERC promótere nagyon örül, hogy a Rally Hungary szerepel a 2019-es előzetes versenynaptárban, és reméljük, hogy ez egy hosszú távú partneri kapcsolat kezdete – mondta Jean-Baptiste Ley, az ERC koordinátora. – Mindez egy hónapok óta tartó egyeztetés eredménye, és máris lenyűgözött bennünket a szervező csapat elkötelezettsége és professzionalizmusa. Örömmel fogadjuk a magyar kormány és a helyi önkormányzat, illetve Nyíregyháza polgármesterének támogatását is.”

Számos magyar versenyző szerepel az Európa-bajnoki sorozatban évről-évre. Ifj. Érdi Tibor 2018-ban már sorozatban másodszor szerezte meg az ERC2 bajnoki címét, amennyiben a FIA megerősíti a végeredményt. Botka Dávid az idén szakaszt nyert az Azori-szigeteken és Cipruson, míg a négyszeres magyar bajnok Herczig Norbert 2018-ban mutatkozott be az ERC-sorozatban, ahol két dobogós helyezést szerzett a MOL Racing Teamnek. Klausz Kristóf pedig 2014, a sorozat elindulása óta állandó résztvevője az ERC junior bajnokságnak.

Dr. Szabó Tünde, sportért felelős államtitkár elmondta:
„Hatalmas lépés és óriási sportdiplomáciai siker, hogy a Nyíregyháza Rally már most bekerült az FIA 2019-es előzetes versenynaptárába. Nyíregyháza az elmúlt évtizedekben bizonyította, hogy rendkívül jó helyszíne a hazai autó-motorsport eseményeinek. A rali Eb-futam rendezési jogának megszerzésével újabb, meghatározó ponton kapcsolódhatunk be a nemzetközi autósportba és kerülhetünk fel Nyíregyháza városával a sportág európai térképére. A rali Európa-bajnokság futamának magyarországi megrendezése illeszkedik ahhoz a sportpolitikai célunkhoz, hogy Magyarország minél több rangos nemzetközi sportesemény rendezési jogát nyerje el, ezzel is bemutatva országunkat és városainkat.

Dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere elmondta:
„Nyíregyházának nagy megtiszteltetés, hogy egy ilyen rangos versenynek adhat otthont, amelyet hatalmas várakozás előz meg. Hosszú távon gondolkodunk a ralival kapcsolatban, ami turisztikailag is jelentős esemény városunk számára. Készen állunk arra, hogy megtegyük a következő lépést, és jövőre Európa-bajnoki futamot rendezzünk. Nyíregyháza felpezsdült a rali érkezése miatt, az emberek már napok óta csak azt nézegetik, honnan nézik majd a városi szakaszt, s bízom benne, hogy ez tényleg csak az első lépés, és felépülhet városunkban egy új, autó-motorsport aréna.”

Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke elmondta:
„A bejelentés a Magyar Autósport és azon belül a hazai rallysport számára hatalmas mérföldkő. Magyarország újra felkerül a nemzetközi rally térképére, visszatér hozzánk az Európa-bajnokság, a naptárba bekerül a Rally Hungary! Versenyzőink már bebizonyították, hogy ott vannak Európa elitjében, most rajtunk, a szakmán a sor, a megszerzett bizalommal élnünk kell. A Nyíregyháza Rally ad otthont ennek a bejelentésnek, és ez a város lesz az otthona az Eb-futamnak. Remélem, remek versennyel ünnepelhetjük meg a bejelentést. Köszönöm a Magyar Kormány támogatását és állami garanciáját, a promóter és az Eurosport bizalmát, továbbá mindazok segítségét, akik nélkül ez nem sikerült volna.”

Őry Tamás, a verseny társszervezője elmondta:
„Amikor eldöntöttük, hogy Európa-bajnoki futamra kandidálunk, megtehettük volna, hogy megrendezünk egy normál országos bajnoki futamot százötven versenykilométerrel, hiszen a Nemzetközi Automobil Szövetség megfigyelője abból is láthatta volna, hogy milyen biztonságos és jó futamot tudunk rendezni. Ám mi azt gondoltuk, ha már belevágtuk a fejszénket egy ilyen nagy projektbe, akkor rendezzünk egy ERC-futamot anélkül, hogy az ERC-sorozat része lennénk, hogy megmutassuk, képesek vagyunk rá. Több, mint hatszáz ember dolgozik a hétvégén a versenyen, ötvenkét önkormányzattal állunk kapcsolatban, lezárunk egy négy kilométeres szakaszt Nyíregyháza belvárosában és további 113 kilométert a Zemplénben, s mivel számunkra a versenyzők a legfontosabbak, próbáltunk jó minőségű pályákat találni. Kijelöltünk ajánlott nézői pontokat, amelyeken szeretnénk információval és infrastruktúrával is kiszolgálni a közönségünket. Hosszú távon ugyanis arra törekszünk, hogy ne csupán az a néhány ezres fanatikus tábor kövesse a versenyünket, amely helyszínről helyszínre követi a mezőnyt, hanem új drukkereket nyerjünk meg a ralinak, esetleg visszahozzuk a pályák szélére a régieket. A rali jobb követhetősége érdekében is tettünk lépéseket: a nyíregyházi Kossuth téren óriáskivetítőt állítunk fel, amelyen közvetítjük a szuperspeciálist, mint ahogyan a szombati, mádi gyorsasági szakasz is élőben követhető lesz a nézők számára. Nagyon boldog vagyok, hogy versenyünk az előzetes versenynaptár része, mindent megteszünk majd, hogy megfeleljünk a magas elvárásoknak és jó versenyt szervezzünk ezen a hétvégén.”

Az idei verseny néhány fontos jellemzője: 69 autó nevezett, 17 szakaszon összesen 223.10 kilométer a versenytáv, a 25.15 km-es szuperspeciált Nyíregyháza központjában rendezik, és 3 szakaszról lesz élő közvetítés.

Liepāja, Lengyelország és Ciprus más időpontban
Az ERC 2019-es versenynaptárának további változásai, hogy a lett Rally Liepāja és a Rally Poland korábbi időpontra került, mint az elmúlt években. A 2017-es és 2018-as szezon záróeseménye, a Rally Liepāja május végére kerül, míg a lengyel viadalt, amely 2018-ban szeptember utolsó előtti hétvégéjén ünnepelte története 75 éves évfordulóját, június végén rendezik.

A népszerű „szigeti ralik” jelentik az első kihívásokat
Az Azori Airlines Rally, amelyet az Atlanti-óceánin található São Miguel szigetén rendeznek, valamint a Rally Islas Canarias a Kanári-szigeteken nyújt lehetőséget a korai tesztelésre az ERC-csapatoknak, amelyek mindkét helyszínre utazási támogatást kapnak.

Szezonközi aszfaltos kalandok
A 2019-es ERC-versenynaptár két aszfaltos ralit tartalmaz a szezon közepén: a Rally di Roma Capitalét és a Barum Czech Rally-t, amely a megszokottnál két héttel korábban lesz.

Egyenlő arányban oszlanak meg a különböző borítású versenyek, hogy segítsék a fiatal tehetségek tapasztalatszerzését az ERC Junior sorozatban
Az ERC Juniorban versenyző fiatalok aszfalton és murván is szerezhetnek tapasztalatokat, hiszen a 2019-es naptárban három-három verseny szerepel mindkét borításból.

FIA European Rally Championship 2019, előzetes versenynaptár*
1. futam, március 21-23: Azores Airlines Rallye** (ERC Junior), murva
2. futam, május 2-4.: Rally Islas Canarias (ERC Junior), aszfalt
3. futam, május 24-26.: Rally Liepāja (Latvia) (ERC Junior), aszfalt
4. futam, június 28-30.: Rally Poland (ERC Junior), murva
5. futam, július 19-21.: Rally di Roma Capitale (Italy) (ERC Junior), aszfalt
6. futam, augusztus 16-18.: Barum Czech Rally Zlín (ERC Junior), aszfalt
7. futam, szeptember 27-29.: Cyprus Rally, murva
8. futam, november 1-3.: Rally Hungary (Hungary), aszfalt

*amennyiben az FIA Világtanácsa jóváhagyja
**amennyiben aláírásra kerül az esemény promóteri megállapodása

Jean-Baptiste Ley, az ERC koordinátora elmondta:
„Nagyon örülünk, hogy bemutathatjuk a 2019-es rali Európa-bajnoki sorozat előzetes versenynaptárát, amely még a FIA Világtanácsának jóváhagyására vár. Ismét figyelembe vettük és reagáltunk a versenyzői kérésre, és nyolc eseményben szabályoztuk a szezon versenyeinek számát, egyenlő arányban van aszfaltos és murvás viadal. A Rally Hungary-val egy új, izgalmas versenyt köszönthetünk a naptárban. Örömteli számunkra, hogy megújítottuk a hosszú távú partneri kapcsolatot az Azori Airlines Rallye-val, a Rally Islas Canariasszal, a Rally Liepājával, a Rally Polanddal, a Rally di Roma Capitaléval, a Barum Czech Rally Zlínnel és a Ciprus Rally-val. Bár az Acropolis nem része a 2019-es ERC naptárnak, nyitva áll az ajtó előtte egy esetleges visszatéréshez, hiszen nagyszerű futamról van szó.”

ENDS
Press: Richard Rodgers, media@fiaerc.com, +447503871575 TV: Pascal Petit: pascal_petit@discovery.com, Vianney Castillo: vianney_castillo@discovery.com, Alexia Maniere: alexia_maniere@discovery.com Drivers and teams:Jean-Baptiste_Ley@discovery.com Website: www.fiaerc.comMedia site:http://media.fiaerc.com

THE ERC IS PROMOTED BY EUROSPORT EVENTS LTD, DISCOVERY HOUSE, 566 CHISWICK HIGH ROAD, LONDON W4 5YB, UK. TEL: +44 2036813000, F +44 2036813250. REGISTERED IN ENGLAND & WALES UNDER NO. 4361881 VAT NO. GB 792 1320 40