burberry pas cher burberry soldes longchamp pas cher longchamp pas cher polo ralph lauren pas cher nike tn pas cher nike tn nike tn pas cher air max 90 pas cher air max pas cher roshe run pas cher nike huarache pas cher nike tn pas cher louboutin pas cher louboutin soldes mbt pas cher mbt pas cher hermes pas cher hollister pas cher hollister paris herve leger pas cher michael kors pas cher remy hair extensions clip in hair extensions mbt outlet vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher vanessa bruno pas cher ralph lauren pas cher



Tökéletes hétvége a Mátrában

  Várakozásain felül teljesített a Korda Racing Mitsubishis pilótája Strider Zoltán a 35. HE-DO Mátrai Hegyiversenyen, hiszen mindkét nap megnyerte a kategóriáját és a II. Class Kupában Rafi bivalyerős Porscheja mögött végzett a második helyen, ráadásul sok másodpercet tudott javulni a

Hosszú szakaszokon gyors befejezés

A Veszprém Ralin szuperralizott a Kurtos Robi – Szegedi Máté kettős. A terv az volt, hogy a célban ünnepelnek, de a turbó hamar megvétózta a verseny végkimenetelét. A veszprémi futam vége előtt három gyorssal kiálltatok, miért? - Kaptunk egy defektet, ezért

Családi küzdelmek várhatók a Mátrában

Az idei lesz a 3. alkalom, hogy Lángi Attila a rallyt lecseréli, és hegyiversenyen próbálja ki magát, illetve a BMW Z4 versenygépét. A 35. HE-DO Mátrai Hegyiverseny kijelölt szakasza nem lesz ismeretlen a Varga Racing Team pilótája számára, hiszen régebben

A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe…

Szentgyörgyi Fanni, a Livewire Team versenyzője a Visontai edzés után felkészülten vág neki a Bélapátfalvai Bélkő-hegy kihívásának. A drifter lány tisztelettel tekint a hegyi versenyre, hiszen a tavalyi rendezvényen több versenyzőtársát látta „elvérezni”. Fanni, készen állsz a hegy kihívásaira? Készen állok a

Fontos pontok Veszprémből

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tábori Ákos - Nagy Attila duó a hármas kategória második helyén érkezett a

Az élmezőnyben tudtunk autózni

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a korábbi futamokon beütött balszerencse. Balogh Jani:„Szombathely után maradtak bennünk kérdések a murvás

Tökéletes hétvége a Mátrában Hosszú szakaszokon gyors befejezés Családi küzdelmek várhatók a Mátrában A hétvégén majd felmegyünk a hegyekbe… Fontos pontok Veszprémből Az élmezőnyben tudtunk autózni
  • ORB Hírek
  • Videó
  • Archívum

Hosszú szakaszokon gyors befejezés

News image

A Veszprém Ralin szuperralizott a Kurtos Robi – Szegedi Máté kettős. A terv az volt, hogy a célban ünnepelnek, de a turbó hamar megvétózta a verseny végkimenetelét. ...

Bővebben

Fontos pontok Veszprémből

News image

A CREDOBUS-LPWMSport mindkét autója teljesítette az év egyik legkeményebb versenyét, a jubileumi Taxi4 Veszprém Rallye-t. Lovász Pál és Kürti Tamás páros az abszolút tízedik helyen, míg a Tá...

Bővebben

Az élmezőnyben tudtunk autózni

News image

Balogh Jani és Szőke Tomi egy újabb fejlesztésű Skoda Fabia R5-össel álltak rajthoz Veszprémben. Bizakodtak, hogy ezúttal Fortuna is velük utazik majd a kabinban és elkerüli őket a ...

Bővebben
Wirtmann harmincszor lógatta le az Ypres Ralin
Írta: Faingyerek    2018. június 26. kedd, 18:41    PDF Nyomtatás E-mail

Share

AddThis Social Bookmark Button

Pályafutása legnehezebb versenyén vett részt Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Historic Rali-Európa-bajnokság negyedik futamán, az Ypres Ralin.


A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros azonban ennek ellenére jól szerepelt, hiszen a D3-as kategóriát megnyerte, míg D csoportban és abszolút értékelésben is a második helyen végezett a Ford Escort RS 1800 Mk II-essel. Ezzel 18 pontra növelte előnyét az Európa-bajnokságon. Csapatértékelésben a Scuderia Coppa Amici nyerte az Ypres Ralit, így óriási előnnyel, 36 ponttal vezeti a csapatbajnokságot.


„Ilyen nehéz versenyem még soha sem volt, de ugyanezt mondta Kerekes Joti is — mesélte Wirtmann. — Álmomban sem gondoltam volna, hogy ilyen jó helyezést érünk el.

Most indultunk először ezen a versenyen. A pályabejárást nagyon szigorúan vették, csak kettőt lehetett tréningezni minden pályán. Nekünk még kellett volna két kör, hogy jól fel tudjuk írni. A historic Eb mezőnye előtt elment a modern rali is, úgyhogy mire mi elrajtoltunk egészen más volt a pálya, mint amit felírtunk. A kanyarív megmaradt, de ahol az volt felírva, hogy úton, ott nem lehetett az úton menni, le kellett vágni, de mentünk kukoricásban is.


A sok kihordás és kijárás okozta a legnagyobb nehézséget. Mész egy nagyon szűk, de tiszta úton, odaérsz az elágazáshoz, ami betonlapokból van kirakva, mellette homok, a homokban kő. Volt olyan hely, ahol negyven centi mély volt a lyuk az aszfalt mellett. Mi a kis kerékkel nem mertünk lemenni, mert kiszakítja a futóművet vagy kicsípi a gumit. Ezért fent a porban, homokban próbáltunk evickélni. Ahogy az eleje ráment a homokra, azonnal eltúrta az orrát, amikor a hátulja is ráért, gázzal el lehetett fordítani, de akkor meg a hátulja tört ki és lógott le az árokba. Vagy harminc ilyen lelógásunk volt.

Egy darabig szoros csatát vívtunk Karl Wagner Porschéjával, előtte is voltunk, de aztán elkövettem egy hibát. Joti mondta, hogy jobb 1, 20, elág, jobb 3. Odaértünk és látom, hogy balra fordul az út. Mit tesz ilyenkor az ember? Elfordul balra. Igenám, de az út tényleg jobbra fordult, csak éppen nem lehetett látni, hogy jobbra is van elág. Itt veszítettünk 16 másodpercet, amit úgy gondoltam, hogy nem tudunk behozni, onnan már nem is forszíroztuk. Az eredménnyel így is maximálisan elégedett vagyok.

Három szakasszal a vége előtt az első kerék kapott egy akkora pofont, hogy a kormány eltörte a hüvelykujjamat. Próbáltuk jegelni, a kesztyűt nem tudtam ráhúzni, úgyhogy ma (hétfő) reggel az orvosnál kell kezdenem.


A historic mezőny mellett ment a belga bajnokság is, ahol több Escort is volt. Ők versenygumit használnak, és annyira ismerik a pályákat, hogy az előttem rajtoló mondta, nekik nincs is itinerük, fejből megy. Éppen ezért volt meglepetés, hogy egyetlen belga Escort sem végzett előttünk.

Jól szerepelt a Scuderia Coppa Amici is. A Mekler—Mekler-Mikó párossal közösen mi szereztük a legtöbb pontot, így a csapatértékelést is megnyertük és a bajnokságban is az élen állunk.“


A csapat következő versenye a Baranya Kupa lesz, az Országos Historic Ralibajnokságban.

YPRES RALI HISTORIC VÉGEREDMÉNYE
1. Karl Wagner—Gerda Zauner A Porsche 911 SC D4 1:45:24,5
2. Wirtmann Ferenc—Kerekes József H Ford Escort RS 1800 Mk II D3 +32,4
3. Carlo Mylle—Steven Vyncke B Porsche 911 Carrera RS 3.0 C4 +1:26,4
4. Timothy Jones—Steve Jones GB Ford Sierra RS Cosworth 4x4 E4 +3:13,1
5. Pentti Veikkanen—Timo Jaakkola FIN Porsche 911 SC D4 +3:41,8
6. Mekler László—Mekler-Mikó Edit H Alfa Romeo 1750 GTAm C3 +8:38,5
7. Antonio Parisi—Giuseppe D'Angelo I Porsche 911 S 2.0 B4 +16:26,4
8. Carlo Fiorito—Ilario Pellegrino I BMW 2002 Ti B4 +18:22,2
9. Sverre Norrgård—Ari Koponen FIN Ford Falcon B5 +20:45,4
10. Jukka Aromaa—Arto Arola FIN Saab 99 EMS D3 +23:55,5
11. Ernie Graham—Karen Graham GB Ford Escort RS 1600 MKI C3 +35:15,3

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, VERSENYZŐK
1. Wirtmann Ferenc 60 pont
2. Karl Wagner 42 pont
3. Jesús Ferreiro 36 pont
4. Jukka Aromaa 25 pont
5. Pentti Veikkanen 23 pont
6. Eddy Van Den Hoorn 14 pont
7. Gerd Sonntag 1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG D CSOPORT ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, NAVIGÁTOROK
1. Kerekes József 60 pont
2. Gerda Zauner 42 pont
3. Xabier Anido 36 pont
4. Arto Arola 25 pont
5. Timo Jaakola 23 pont
6. Theo Badenberg 14 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG ÁLLÁSA NÉGY FUTAM UTÁN, CSAPATTOK
1. Scuderia Coppa Amici 119 pont
2. Rododendri Historic Rally 83 pont
3. Past Racing 80 pont
4. Historic Rally Club Finland 79 pont
5. Rally Sport Classic 40 pont
6. Historic Rally Club Finland II 25 pont
7. CMS 15 pont
8. ACU Friuli 13 pont
9. SK Vilu 10 pont
10. Rally Club Team 1 pont
MSC Guetersloh 1 pont

HISTORIC RALI-EURÓPA-BAJNOKSÁG 2018
március 16–17. Costa Brava Rali
április 20–21. Vltava Rali
május 24–26. Asturias Rali
június 21–23. Ypres Rali
augusztus 10–11. Lahti Rali
augusztus 30–szeptember 1. Alpi Orientali Rali
szeptember 20–22. Elba Rali
október 12–13. Mecsek Rali

WIRTMANN FERENC 2018-AS EREDMÉNYEI
Costa Brava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 1. hely
Eger Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Eger Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Vltava Rali: Historic Eb. D csoport és D3-as kategória 1. hely, CEZ historic abszolút 1. hely
Miskolc Rali 1. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Miskolc Rali 2. nap: Historic ob. C csoport 1. hely, abszolút 1. hely
Asturias Rali: Historic Eb. D csoport 3. hely, D3-as kategória 2. hely, csapatverseny 2. hely
Ypres Rali: Historic Eb. D csoport 2. hely, D3-as kategória 1. hely, csapatverseny 1. hely

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI
2008. C korcsoport magyar bajnok
2009. C korcsoport magyar bajnok
2010. C korcsoport magyar bajnok
2011. C korcsoport magyar bajnok
2012. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2013. Historic CEZ-bajnok
2014. D korcsoport magyar bajnok, Historic Eb. C korcsoport 4.
2015. C korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb. D korcsoport 2.
2016. D korcsoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok
2017. D korcsoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Ford Hovány