Rigó Fotó

Ahol lencsevégre kerül minden, ami rally

Mi készül a Wirtmann műhelyben? Mi készül a Wirtmann műhelyben?
Az Mk II-es felújított motorral várja, hogy elkezdődjön a szezon, de egy vadonatúj, kompenzációs súlyos Escort is készül, hogy Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti... Mi készül a Wirtmann műhelyben?

Az Mk II-es felújított motorral várja, hogy elkezdődjön a szezon, de egy vadonatúj, kompenzációs súlyos Escort is készül, hogy Wirtmann Ferenc és Kerekes Joti idén akár három bajnokságban is indulhasson. Ehhez azonban a német postának is össze kell szednie magát.

„Kicsit izgultunk az Orfű Rally előtt, mert a felújított motor az utolsó pillanatban esett volna be – mondta Wirtmann Ferenc. – Orfűt későbbre tették, a motor a héten megérkezett, ma (pénteken) bejáratjuk, úgyhogy rajtra készen állunk.”

Az Escort Mk II-es motorja egy kisebb felújításon esett át, elsősorban azért, mert a kelleténél több vizet fogyasztott. Azonban nem csak ezzel az autóval foglalkoztak télen a Wirtmann műhelyben, ahol egy vadonatúj Escort Mk II-es épül.

„A napokban kapjuk vissza a fényezőtől a karosszériát, ami azt jelenti, hogy a munka több mint felén túl vagyunk. A motor, a váltó és a futóművek is megvannak, azokat csak be kell szerelni. 

Úgy számoljuk, hogy húsz kilóval könnyebb lesz az autó és talán négy–öt lóerővel erősebb a motor. Ahogy öregszem, úgy van szükségem egyre gyorsabb autóra. A koromat ezzel a húsz kiló mínusszal próbáljuk kompenzálni” – nevet Wirtmann.

Egy historic versenyautó építésénél mindig az alkatrész utánpótlás a legnehezebb feladat. Az új autóhoz elvileg minden megvan, már csak az utolsó tíz kilométert kellene megtenni a csomagnak, amire két hónapja vár a csapat.

„Angliából még januárban elküldtek mindent, meg is érkezett Németországba, ahol a főmérnök úr, Benito műhelye van. A német posta vissza is jelezte, hogy megvan a csomagunk, de 20 ezer küldemény van a raktárukban, nem győzik a kiszállítást. A COVID miatt pedig be sem lehet menni érte, hogy személyesen átvegye az ember, úgyhogy várunk. Optimista vagyok, szerintem a nyárra meglesz az új autó.”

Erre azért is lesz nagy szükség, hogy a magyar és a külföldi versenyeken felváltva tudják használni a két Escortot. 

„Az eredeti versenynaptár szerencsés volt, mert a historic ob mellett a Mitropa és a CEZ sorozatokat is el tudtuk volna kezdeni. Úgy terveztük, hogy pár verseny után megnézzük, melyik bajnokságra koncentráljunk. Itthon szerettem volna indulni a régi autóval, külföldön pedig az újjal. 

Két hónapja még úgy nézett ki, hogy tíz versenyen állunk rajthoz, most már hétnek is nagyon örülnék. Mind a három bajnokság naptára folyamatosan változik. Mi is próbálunk rugalmasak lenni. Egyelőre úgy tervezzük, hogy az Orfű Rallyn kezdjük a szezont, aztán meglátjuk, hogy alakul a versenynaptár.”

WIRTMANN FERENC KORÁBBI HISTORIC EREDMÉNYEI

2008. C csoport magyar bajnok

2009. C csoport magyar bajnok

2010. C csoport magyar bajnok

2011. C csoport magyar bajnok

2012. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2013. Historic CEZ-bajnok

2014. D csoport magyar bajnok, Historic Eb C csoport 4. 

2015. C csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok, Historic Eb D csoport 2. 

2016. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ-bajnok

2017. D csoport magyar bajnok, Historic abszolút magyar bajnok

2018. Historic abszolút magyar bajnok, Historic Eb D csoport 2. 

2019. D csoport magyar bajnok, Historic CEZ D csoport 2. 

2020. Historic abszolút magyar bajnok, D csoport magyar bajnok

A Textura Sport Club partnerei: Grawe Életbiztosító Zrt., Textura Kft., Iharos és Goller Kft., Valvoline és Sonnax

Még nincs hozzászlólás.

Legyen Tiéd az első.

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük