Rigó Fotó

Ahol lencsevégre kerül minden, ami rally

Nem úgy sikerült az oroszlántámadás, ahogy terveztük… Nem úgy sikerült az oroszlántámadás, ahogy terveztük…
Kurtos Robi és Fridrik Gergő nem arról híres, hogy csak úgy elengednek egy versenyt, de van, hogy az évek és a tapasztalat mégis felülírja... Nem úgy sikerült az oroszlántámadás, ahogy terveztük…

Kurtos Robi és Fridrik Gergő nem arról híres, hogy csak úgy elengednek egy versenyt, de van, hogy az évek és a tapasztalat mégis felülírja a dolgokat. Igy volt ez most a Szilveszter Ralin.

Hogy tetszett az elsőkerekes versenyautó?
– Már az első napon az első kilométereken lassítót romboltunk, ami nem is lett volna nagy baj, ha a saját autómmal teszem, nem pedig máséval. Itt még tűrhető időjárást kaptunk, mert csak az eső esett. Mégis valamiért nem jött az a kis plusz, mint máskor, hiába volt jó a Peugeot 208, nem akart ráállni a kezem-lábam. Ettől függetlenül megpróbáltuk élvezni minden méterét. Úgy voltam vele, majd másnap minden jobb lesz, de éjszaka minden lefagyott.

Másnap reggelre pedig még jött a jég.
– Igen, ettől tartottam a legjobban. A második nap reggelén figyelembe véve az évek tapasztalatát és a rossz előjeleket, úgy döntöttem nem szeretnénk több kár okozni a bérelt versenyautón, mint amit a lassítóval már szereztünk. Az autóval semmi baj nem volt, de éreztem, hogy most nem tudom felvenni a ritmust, ebből kifolyólag az időjárást csak habnak tekintettem a tortán. Lehet egyébként mire mi rajtolunk elolvadt volna, mint ahogy sokan mondták, de semmiképpen nem akartam reszkírozni egy komolyabb kár okozását még így az év lezárásaképpen. Nyilván, ha a Mitsubishivel lettem volna, akkor folytatom, mert az saját autó, ha kár keletkezik akkor megyek legközelebb, amikor újra kész. De ez más tészta.

Milyen intő jeleket kaptál, aminek következtében így döntöttél?
– Először is egy bérautóval versenyezni sosem adja azt a felhőtlen autózást, mint sajáttal, ezt a különbséget csak azok tudják, akik mindkettőt próbálták már. Erre jönnek az évek tapasztalatai, amikor kapja az ember a rossz jeleket, de mégis forszírozza…figyelmen kívül hagyja, én tudom milyen…mikor ezek miatt több milliós kárt okoztam magamnak, mert erőltettem a folytatást. Most meg simán elengedtem, amikor hatványozottnak láttam a jelzéseket, nem volt jó érzésem. A szállás 13. szám alatt volt, reggel átszaladt előttünk egy fekete macska, és ahogy az utcai autónkhoz értünk álltó helyében el volt törve a bal első rugó az Audin…és minden jeges volt. Nagyon sokszor döntöttem hasonló helyzetben rosszul, most úgy gondolom jól tettem, hogy ezt választottam. Ritkán engedek el dolgokat, de már tudom…jobb félni, mint megijedni.

2022-ben marad minden a régiben?
– Szerintem igen. Kap egy nagyobb revíziót a versenyautó, addig meg nyomjuk a munkát ezerrel, mert van mit csinálni akkor is, amikor a raliban megáll kis időre az élet. Meglátjuk, hogy a bajnokság előtt az időnk engedi vagy sem, hogy kisebb futamon teszteljük a kocsit.

Partnereink:
Kelet Autósport Kft.; Fa-Forg-Tech Hungária Kft.; Katica Vendégház, Viadukt Mérnöki Kft.; Karádi Rendszerház Kft.; Rex Bau Kft.; Perla-X Kft.; Jancsika; DREXLER TRAFFIC Bt.; Szalontai és Fiai Magánszeszfőzde; Car-Szer 2000 Bt.; Zemplén Hard-Work Kft.; Vipo-Home Kft.; ztvmotorsport.hu

Szöveg: Tiba Anita

Még nincs hozzászlólás.

Legyen Tiéd az első.

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.